Home › Forums › Deff och fettminskning › Osäker angående cardio träning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 december, 2007 at 20:54 #820963Anonym anvandareMemberKing Grub wrote:Vad är frågan?
sorry
frågan va om det påverkar kroppen negativt på nått sätt att springa/löpa i intervaller på morgonen på tom mage innan frukost ist för rask promenad?
mvh
9 december, 2007 at 23:14 #820964Anonym anvandareMembertourqe675 wrote:sorryfrågan va om det påverkar kroppen negativt på nått sätt att springa/löpa i intervaller på morgonen på tom mage innan frukost ist för rask promenad?
mvhIntervallträning, som ju innebär också anaerob träning, ger mer utsöndring av tillväxthormon och högre fettförbränning över tid och ökad muskeltillväxt jämfört med promenader, som är uteslutande aerob träning, om inte promenaden är väldigt rask.
9 december, 2007 at 23:43 #820965Anonym anvandareMemberanledning till att jag fråga va för att jag tänkte att löpning kräver mer energi och därför behöver man ha ätit kolhydrater innan så om man löper ändå hur påverkar det kroppen
10 december, 2007 at 07:22 #820966Anonym anvandareMembertourqe675 wrote:anledning till att jag fråga va för att jag tänkte att löpning kräver mer energi och därför behöver man ha ätit kolhydrater innan så om man löper ändå hur påverkar det kroppenDu har ju ätit kolhydrater innan. Antar att du äter middag på kvällarna?
Klart du kan löpa före frukost om du vill. Visst lär du orsaka en viss muskelnedbrytning men skadan är ju inte irreparabel, äter du rejält och fyller upp under dagen kommer det ju förhoppningsvis balanseras upp. Det är inga problem.
Men som sagt, finns ingen egentlig metabol fördel med konditionsträning före frukost eller vid någon annan tidpunkt. Bästa tiden är när prestationsförmågan är som bäst, oavsett vad klockan är.:up:11 december, 2007 at 17:30 #820967Anonym anvandareMemberKing Grub wrote:Fettförlust är enbart beroende på energiunderskott, oavsett hur detta har skapats (kalorirestriktion, motion eller en kombination).om man deffar genom att ligga på kcal underskott får man samma ”hårdhet” som om man kör cardiomorgonpromenader osv?
11 december, 2007 at 18:13 #820968Anonym anvandareMembermen rent visuellt, skulle man se någon skillnad?
11 december, 2007 at 20:43 #820969Anonym anvandareMembertigr wrote:men rent visuellt, skulle man se någon skillnad?Hur ska man kunna svara på det? Du får väl testa dig fram. Testa att köra ett antal deffar med morgonpromenader och sedan några utan. Utöver just morgonpromenaden försöker du hålla alla faktorer så standardiserade som du bara kan.
Efter ett par år kan du utvärdera.:up:
12 december, 2007 at 16:48 #820970Anonym anvandareMemberMr tony wrote:shit ett par år, här är det bråttomJa visst kan man stressa, och oavsett hur noggrann man är så är man alltid nybörjare till en början. Det jag syftar på är att man aldrig kan ställa en sådan fråga som ”kommer det synas någon skillnad om jag gör si eller så” och jämföra mellan två så obetydliga faktorer promenad före frukost eller vid annan tidpunkt.
Det enda som kan ge svar är deff efter deff efter deff som genomförs på ett sätt följt av def efter deff efter deff som genomförs på exakt samma sät förutom EN variabel.
Då kommer man så småningom närmare svaret. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.