Periodisk fasta?????

Home Forums Deff och fettminskning Periodisk fasta?????

• This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author

Hej

Hur ofta ska man styrketräna och hur. Har hur mycket kalorier ska man få sig? P/F/K?

Har dietat i nästan 8 månader nu och skulle vilja prova PF. Har kört Keto-diet enligt Lyle Mcdonald i sex veckor men funkade inte alls mig. Blev väldigt besviken då jag trodde det var en utlimata dieten för fettminskning

Någon som kan hjälpa mig med ett tränings och kost schema?

Din ålder, längd och nuvarande vikt kan vara bra att veta innan man kan säga något om kostupplägg. Även tidigare träningserfarenhet och vilka mål du har

[www.leangains.com]

Hej

Har styrketränat i cirka 13 år. Väger 70kg och är 175 cm lång. Uppskattar att mitt BF ligger på runt 12%. Vill som sagt komma under 10%. Har provat många olika dieter men har vissa problem områden speciellt runt magen.

Innan dieten vägde jag 78kg men har lyckats komma ner till 70kg med lågt kalori intag samt morgon kardio och styrketräning.

Har besökt lean gains men det står inte specifikt hur man ska träna och hur mycket kalorier man ska få i sig.

Vill som sagt prova 16-8 IF.

Tänkte köra:

200g protein
    100g kohydrater
    45g fet

Cirka 1600 kalorier om dagen.

Samt träna 3-4 gånger veckan

Kör kardio 1 timme 6ggr i veckan på morgonen.

Frågan är om man ska ta snabba kolhydrater efter träning eller endast långsamma? Eller ska man nolla helt?

Det är väl upp till var och en, jag äter kolhydrater på träningsdagar och sedan så sänker jag dagar jag inte tränar. Tycker det är ganska skönt att cykla kolhydraterna!

Hur snabba kolhydraterna är spelar nog ingen större roll.

Hur många gånger i veckan ska jag träna och hur???

Så många du vill.

1600kcal låter som ganska lite?
    Jag är 170cm lång, väger ca 70kg och ligger på 1800kcal om dagen. Kör styrketräning 3 ggr i veckan och kickboxning 4ggr i veckan. Extra cardio kör jag i mån av tid och lust, men inget jag räknar med. Max cardio blir ofta 20-30 min i snabbare joggingstempo.

träningsintensitet är upp till hur mycket du känner du orkar. Det beror på vad du kör på gymmet, hur mycket muskelmassa du vill behålla osv.

Jag har själv fått tipset att få i mig 1g/kg kroppsvikt i fett, vilket ger ca 70g. Vet inte om det är ett måste, men det skulle göra att du får dra ned lite på både kolhydrater och protein.

16/8 fasta är nog den många kör på ”tror jag” Fungerar mycket bra tycker jag själv, kört sedan i maj förra året.
    Lycka till

Om du kör 4ggr i veckan kan du tex köra 2st halvkroppspass eller en 4-split, helt beroende på vad du gillar själv. Styrketräningen under deffen är till för att bibehålla muskelmassa, vilket ofta brukar rekomenderas att köra tungt. Mer intensiv cardio kan med fördel läggas de dagar du inte tränar på gymmet. Vill du nödvändigtvis köra cardio även på styrketräningsdagar, kan ev lågintensiv cardio vara bra.

Jag är 166, 69kg. Tränar halvkropp 4 dagar i veckan, 2 tunga och 2 lätta pass.
    På träningsdagarna snittar jag
    P/150 , K/80, F/80. Alla Kolisar efter träningen.
    1700Kcal

De dagar jag inte tränar kör jag utan kolhydrater o snittar runt 1500kcal.
    Fungerar bra tycker jag, men de tar tid för mig att gå ner, ska börja köra mer kardio.

Tränar du på tom mage? Hur lång tid tog det innan du märkte några resultat?

Det är bara ett sätt att förhålla sig till sin kost, du kommer inte direkt märka av några resultat som du inte gör av någon annan dietmetod. Förutom att du kan äta dig mätt när du väl äter.

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.