Periodisk fasta?

Home Forums Deff och fettminskning Periodisk fasta?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author

Tjena har tänkt och deffa bort ca 8 kg , och jag har läst lite om periodisk fasta och har tänkt och äta , träna så här:

ca kl 06, 07 Morgonpromenad (ibland)

14.00Börjar dricka här en proteindrink.Kassein

16.00 Tonfisksallad.

Träning ca 17.00

18.00-18.30 1 proteindrink.Vassle

19.00 1 proteindrink Kassein

21.00 Kycklingsallad.

22.00 1 proteindrink kassein.

Det är så här jag kommer äta men det är självklart att det inte är proteinrdrinkar hela tiden kan bytas mot fisk kött ägg kyckling ibland .

Vad tycker ni om upplägget bör jag ta omega 3 ? har det hemma men tar det inte men vad tkr ni?

tackar för svar

japp ja vet ja skrev ungefär men självklart byts det ut ibland, men annars hur ser upplägget ut? hur mkt kan ja tappa i fett på 1 månad me en sån här diet typ?

1 dl proteindrink = 156 kcal (Vassle)
    1 dl proteindrink = 112 kcal (kassein)
    Tonfisk=en burk
    Kycklingsfile en normalstor , så ser det ut

vikt 68 längd 165

1. Kolla upp näringsinnehåll och vikt på tonfisken och kycklingen.
    2. Läs: [http://forum.body.se/showthread.php?t=22347 http://forum.body.se/showthread.php?t=22347%5D
    3. Räkna ut din ungefärliga kaloriförbrukning och kaloriunderskottet som du får via dieten.
    4. 1kg kroppsfett utgör ca. 8000kcal. Ett underskott på exempelvis 600kcal/dag ger i det optimala en fettförlust på ca. 0,5kg i veckan.

Där har du allt du behöver för att räkna ut din viktnedgång.

Tyskn wrote:
    1. Kolla upp näringsinnehåll och vikt på tonfisken och kycklingen.
    2. Läs: [http://forum.body.se/showthread.php?t=22347 http://forum.body.se/showthread.php?t=22347%5D
    3. Räkna ut din ungefärliga kaloriförbrukning och kaloriunderskottet som du får via dieten.
    4. 1kg kroppsfett utgör ca. 8000kcal. Ett underskott på exempelvis 600kcal/dag ger i det optimala en fettförlust på ca. 0,5kg i veckan.

Där har du allt du behöver för att räkna ut din viktnedgång.

Jag ska ligga på ca -1000 kcal om dagen för jag vill tappa 1 kg i veckan , Jag har läst den där deff guiden flera gånger , tack iaf , men det jag undrade bara var om jag hade uppfattat periodisk fasta rätt ? med mitt upplägg ? tack iaf

Jovisst. Jag är inte så jätteinsatt i PF men grundprincipen är väl just att endast äta inom ett 8-timmars fönster och äta allmänt proteinrikt, och det verkar du ha fått med rätt bra. Det största ”felet” som jag ser är att du varken har någon vidare fett eller kolhydratskälla. Lite grovt bröd, fet fisk och ett och annat ägg om dagen skulle nog inte skada för att hålla hormonbalansen i skick.

Har du något hum om vad din fettprocent ligger på, mer eller mindre?

Tyskn wrote:
    Jovisst. Jag är inte så jätteinsatt i PF men grundprincipen är väl just att endast äta inom ett 8-timmars fönster och äta allmänt proteinrikt, och det verkar du ha fått med rätt bra. Det största ”felet” som jag ser är att du varken har någon vidare fett eller kolhydratskälla. Lite grovt bröd, fet fisk och ett och annat ägg om dagen skulle nog inte skada för att hålla hormonbalansen i skick.

Har du något hum om vad din fettprocent ligger på, mer eller mindre?

Kommer ta omega 3 som fett källa samt lite såser me tonfisken , kycklingen , ägg äter jag också kanske blir + 3-4 ägg om dagen också, kolisar ska ja undvika helt för jag äter mycket bröd och när jag väl äter nått bröd,ris osv så kan jag inte hålla mig till en normal portion.
    angående fettprocent så vet jag inte faktiskt , men jag har fett på kroppen och inte så att jag har lite och kallar mig tjock jag har faktiskt en hel del , hur mycket tror du ja skulle kunna gå ner Ca i en månad med ett sånt upplägg i fettvikt. vill ha en snabb deff sen under sommaren ta de lugnt och börja bygga i höst då jag inte vill ha för mkt fett kmr ju nog lägga på mig en hel del under uppbyggnad.

Om du nu har räknat ut ditt underskott till 1000kcal/dag då bör du således gå ner ca. 4 kg på en månad. Om du har en fettprocent på över 22% (alltså minst 15kg kroppsfett i ditt fall), så kan det löna sig med ett underskott på 1000kcal, men inte om din fettprocent är lägre än så. Då skulle du förlora för mycket muskelmassa.

Så för dina önskade 8kg bör du räkna in minst 2 månader.

Tyskn wrote:
    Om du nu har räknat ut ditt underskott till 1000kcal/dag då bör du således gå ner ca. 4 kg på en månad. Om du har en fettprocent på över 22% (alltså minst 15kg kroppsfett i ditt fall), så kan det löna sig med ett underskott på 1000kcal, men inte om din fettprocent är lägre än så. Då skulle du förlora för mycket muskelmassa.

Så för dina önskade 8kg bör du räkna in minst 2 månader.

Tack för svar , håller med det borde nog vara minst 2 månader men räknar med och vara klar början av juli .

Har fattat det så att man inte äter nått på 16 timmar (fasta) och sen äter man under 8 timmar , jag dricker mycket kaffe , te med LITE mjölk i under fastan är det något som jag borde undvika under periodisk fasta ? alltså är det fortfarande fasta ? eller räknas de kaffe ? tänker mest på att de innehåller ca 0 kcal .. så tror inte de skulle vara någon stor skillnad ? så länge jag inte äter nått ? någon som vet något om det här tacksam för svar.

Kaffe går fint på att dricka förmiddagen under fastan, väntar på att min maskin ska bli varm nu :)

okej tack ska du ha för svar , kan tillägga att jag har gått ner 1 kg sen start men tror nog att det är vätska bara:D

Du anser dig vara tjock och väger 68kg på en längd utav 165cm? Du skall dieta ner dig till 60kg?
    Har inget att komma med, ville bara få allt sagt.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.