Home › Forums › Deff och fettminskning › Periodisk fasta Mars
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 februari, 2010 at 11:37 #70066Anonym anvandareMember21 februari, 2010 at 11:37 #510928Anonym anvandareMember
Hej tänkte prova på en deff inför sommaren.
Jag 181 cm lång och väger 100 kg. Jag kommer att äta mellan 14.00-22.00
för att sedan fasta i 16 timmar.
Tränar stryrketräning 3 dagar i veckan.
Mål 1. 1dl havregryn, 250gr kesella, 2msk fun light och en proteindrink.
ALA, Omrga-3 och MivitotalMål 2. 2-4 stora hela ägg och en proteindrink.
ALA och Omega-3Mål 3. 140gr bacon, 250gr mini keso, 2 stora hela ägg och en kasseindrink.
ALA, Omega-3 och MivitotalKommer jag att gå ner i vikt på detta upplägget?
Något som jag bör ändra på eller tillägga?
Har funderat på fett mängden, bör jag äta mer fett under dagen?
Tänkte mig i så fall majonäs till äggen.MVH
21 februari, 2010 at 12:09 #510929Anonym anvandareMemberDu ska alltså köra IF med massa proteinpulver och nästan inga kolhydrater?
Jag skulle bli helt galen med så lite mat, är ju max 140 g protein från vanlig mat, ca 40 g kolhydrat och under 100 g fett.
Blir rätt lite kalorier.
Vore jag dig och ville köra IF med lite kolhydrat så skulle jag byta ut det mesta av pulvret mot mat, kyckling och kött skulle jag köra.
21 februari, 2010 at 12:17 #510930Anonym anvandareMemberVincent Qvarfordt wrote:Du ska alltså köra IF med massa proteinpulver och nästan inga kolhydrater?Jag skulle bli helt galen med så lite mat, är ju max 140 g protein från vanlig mat, ca 40 g kolhydrat och under 100 g fett.
Blir rätt lite kalorier.
Vore jag dig och ville köra IF med lite kolhydrat så skulle jag byta ut det mesta av pulvret mot mat, kyckling och kött skulle jag köra.
Jag kan ingenting om deffning, då det är min första deff.
Vad ska jag göra tycker du?
Lägga till mer fett?
Lägga till mer kolhydrater?21 februari, 2010 at 12:39 #510931Anonym anvandareMemberÄr det dumt att byta ut någon utav målen mot dagens lunch?
21 februari, 2010 at 15:30 #510932Anonym anvandareMemberSizeOn wrote:Är det dumt att byta ut någon utav målen mot dagens lunch?Det kan vara förödande och det kan vara hur lugnt som helst.
21 februari, 2010 at 15:41 #510933Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Det kan vara förödande och det kan vara hur lugnt som helst.Hur menar du då?
Min tanke var att då får jag mer fett + kolhydrater.
21 februari, 2010 at 15:47 #510934Anonym anvandareMemberSizeOn wrote:Hur menar du då?Jag uppfattade ”Dagens lunch” som en lunch på restaurang. Och ingen kan ju ens gissa vad och hur mycket du äter då.
21 februari, 2010 at 16:07 #510935Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Jag uppfattade ”Dagens lunch” som en lunch på restaurang. Och ingen kan ju ens gissa vad och hur mycket du äter då.Det har du rätt i.
Tanken var i så fall att byta ut Mål 3 mot dagens lunch. Då har jag 2 måltider som är fett och kolhydratssnåla och en måltid med mer kolhydrater och fett. Men jag kanske är helt ute och cyklar?
Målet är i alla fall att gå ner i vikt och inte för fort så att jag tappar muskler. Kan tillägga att jag har ett stillasittande jobb 3 utav 5 dagar när jag jobbar. De två andra dagarna på jobbet så går jag väldigt långa sträckor på en dag.
21 februari, 2010 at 16:21 #510936Anonym anvandareMemberSizeOn wrote:Men jag kanske är helt ute och cyklar?Nej du tänker rätt men min poäng är ju att ingen kan svara på hur det kommer påverka din diet. Vad en ”Dagens lunch” innebär vet ju ingen. Och inte heller hur mycket du stoppar i dig av den.
Ofta brukar de vara mer energirika än man kan tro och dessutom ofta kompletterade med en salladsbuffé som är rena kaloribomben det också. Typ bönor i olja och pizzasallad.
21 februari, 2010 at 16:34 #510937Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Nej du tänker rätt men min poäng är ju att ingen kan svara på hur det kommer påverka din diet. Vad en ”Dagens lunch” innebär vet ju ingen. Och inte heller hur mycket du stoppar i dig av den.Ofta brukar de vara mer energirika än man kan tro och dessutom ofta kompletterade med en salladsbuffé som är rena kaloribomben det också. Typ bönor i olja och pizzasallad.
Blir typ en matlåda som lunchen är i som man får med, ingen sallad till.
De brukar dock ha en hel del smör eller vad det är i sina såser tyvärr även i moset. Men man kan ju alltid be utan någon sås till.22 februari, 2010 at 05:18 #510938Anonym anvandareMemberjag är 176cm och väger nu 79kg, kör efter IF..
Du kommer behöva mer mat! Lilla jag äter mer än det du skriver samt dricker 3st proteindrinkar/dag, jag tappar ca 1kg kroppsvikt/vecka..
Mitt tips är att som sagt att äta mer mat i form av kött, fisk och dyl..23 februari, 2010 at 00:39 #510939Anonym anvandareMemberaka wrote:jag är 176cm och väger nu 79kg, kör efter IF..
Du kommer behöva mer mat! Lilla jag äter mer än det du skriver samt dricker 3st proteindrinkar/dag, jag tappar ca 1kg kroppsvikt/vecka..
Mitt tips är att som sagt att äta mer mat i form av kött, fisk och dyl..Får man fråga hur en vanlig dag kan se ut på ditt matschema?
23 februari, 2010 at 03:51 #510940Anonym anvandareMemberSizeOn wrote:Får man fråga hur en vanlig dag kan se ut på ditt matschema?Hmm. Brukar hålla mig till 2 eller 3 mål/dag.
Mål 1:
Ägg4-5st, yoghurt med müsli (ibland en vassledrink)Mål 2:
Nötkött/kyckling/fisk + knaperstekt bacon
Lite Potatis/ris + mycket grönsakerMål 3:
Ev samma som mål 2 annars
Keso, Kasseindrink, nötter, omelett. och någon frukt/grönsak..Ligger på ca 2000kcal/dag.
ca 250-280g protein
ca 90g fett
kolhydrater varierar beroende på aktivitet under dagarna. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.