Home › Forums › Deff och fettminskning › Periodisk fasta upplägg
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 augusti, 2010 at 00:28 #65708Anonym anvandareMember24 augusti, 2010 at 00:28 #458241Anonym anvandareMember
Hej min andra diet här, senast testade jag köra Grandmasters termogena diet. Funkade mycket bra och var aldrig hungirg i princip.
Nu tänkte jag prova periodisk fasta och ett upplägg som passar min vardag.
Tror ni jag riskerar att tappa nämnvärt me muskelmassa? jag tror inte de iaf.19år
180cm
start 91,7kg nu 7dagar senare 87,7kg09.00 vakna
12.00 60h promenad snabb
13.00 250g lätt kesella
15.00 250g lätt keso 70g havregryn 80g frysta bär + funlight (taget av Albin)
16.00 gym
18.00 250g lätt keso 70g havregryn 80g frysta bär + funlight (taget av Albin)
21.00 500g kycklingfile sen 16h fasta1718kcal 220g protein 104,5g kolhydrater 33,7g fett
tränar 2dagar vilar1
Vad tror ni planerar att köra detta i 10veckor för att sedan lägga mig på litet överskott och inte frossäta.
Bra eller Anus?
24 augusti, 2010 at 00:49 #458242Anonym anvandareMemberjag tror du kmr bli trött och hungrig på morgonen.
när jag morgonpromenerar i raskt tempo brukar jag va halvt förstörd efter en timme=noll energi, och att då sen inte fylla på med något på flera timmar känns som en mardröm. särskilt om man har jobb, plugg eller nånting annat där man behöver prestera.vh
24 augusti, 2010 at 01:58 #458243Anonym anvandareMemberPisch wrote:jag tror du kmr bli trött och hungrig på morgonen.
när jag morgonpromenerar i raskt tempo brukar jag va halvt förstörd efter en timme=noll energi, och att då sen inte fylla på med något på flera timmar känns som en mardröm. särskilt om man har jobb, plugg eller nånting annat där man behöver prestera.vh
Förstår vad du menar, men jag tar ju min promenad precis innan jag ska äta där innan ligger jag i soffan etc pga att jag inte jobbar. Hungern har jag ännu inte haft direkta problem med och när jag är ute o går släpper hungern faktist mer än om jag e stilla. Sen hinner jag även fylla på med tillräckligt mycket mat innan gym för att kunna träna riktigt hårt.
24 augusti, 2010 at 19:20 #458244Anonym anvandareMemberLåter som ett vettigt upplägg. Skulle du mot förmodan känna hunger tidigare på dagen så är det bara att flytta fram promenaden ett par timmar för att dämpa hungern. Sen kan du ju testa att träna på fastande mage och se hur det känns, jag tycker det fungerar skitbra. Bara att slänga i sig lite aminosyror innan och efter och sedan bryta fastan efter styrketräningen med dagens största måltid.
25 augusti, 2010 at 14:24 #458245Anonym anvandareMemberTappat 5,5kg på 9dagar sjukt asså måste varit en hel del vätska…
25 augusti, 2010 at 14:29 #458246Anonym anvandareMemberbrunk wrote:Tappat 5,5kg på 9dagar sjukt asså måste varit en hel del vätska…Det är med stor sannolikhet mestadels vätska så du behöver inte oroa dig.
25 augusti, 2010 at 19:08 #458247Anonym anvandareMemberDu kanske borde variera din föda lite bättre, och var är grönsakerna?
25 augusti, 2010 at 21:32 #458248Anonym anvandareMemberbroel wrote:Du kanske borde variera din föda lite bättre, och var är grönsakerna?Variera födan kommer inte ske då jag vill hålla den enkelt för mor att handla in samma mat och sen lätt för mig att slippa räkna och planera kcal hit o dit. Gott som fan är all min mat så jag klagar inte
Grönsaker äts till kycklingen men skriver inte ner det då jag inte orkar räkna på de.
25 augusti, 2010 at 23:06 #458249Anonym anvandareMembernible wrote:Det är med stor sannolikhet mestadels vätska så du behöver inte oroa dig.1+ :up:
dock ändå en bra början! bara o köra på. Nu vet jag inte exakt vad du har för målsättning, men att variera sin kost lite är ju inte fel
26 augusti, 2010 at 09:17 #458250Anonym anvandareMemberbrunk wrote:Grönsaker äts till kycklingen men skriver inte ner det då jag inte orkar räkna på de.Allt är ju inte kcal. Skriv vilka grönsaker du äter så vi kan utvärdera bättre. Är det isbergssallad, tomat och gurka så är det ju skitdåligt. Men äter du spenat, broccoli och paprika så är ju plötsligt kosten mindre bedrövlig.
26 augusti, 2010 at 15:03 #458251Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Allt är ju inte kcal. Skriv vilka grönsaker du äter så vi kan utvärdera bättre. Är det isbergssallad, tomat och gurka så är det ju skitdåligt. Men äter du spenat, broccoli och paprika så är ju plötsligt kosten mindre bedrövlig.:emo-thumb
26 augusti, 2010 at 16:07 #458252Anonym anvandareMemberJag är i alla fall säker på att det där kostupplägget skulle ha hållit mig hungrig under såväl faste- som ätartimmarna.
26 augusti, 2010 at 17:49 #458253Anonym anvandareMemberRasmus Kjellberg wrote:Jag är i alla fall säker på att det där kostupplägget skulle ha hållit mig hungrig under såväl faste- som ätartimmarna.Det ska ju inte vara en dans på rosor att dieta. Men jag känner inte mycket till hunger, det är mer så att jag längtar till mat. Men jag håller mig ganska sysselsatt mellan måltiderna fastän jag inte jobbar så jag glömmer ofta bort tiden. När jag bulkar kan jag faktist äta hur mycket som helst men när jag dietar så nöjer jag mig med lite mat känns bäst så.
Hitils är jag supernöjd. Och grönsakerna är inga direkt bra grönsaker men jag känner mig stark och frisk men får väll kanske ta och slänga in lite broccoli mix till kycklingen.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.