Home › Forums › Deff och fettminskning › Periodisk fasta(If)
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 juni, 2009 at 14:44 #502087Anonym anvandareMember
Aha okej ser bra ut! i ditt läge skulle jag även rekommendera Eaa innan träning faktiskt men lycka till nu!
26 juni, 2009 at 14:59 #502088Anonym anvandareMemberokej, läst lite om det, men har inte riktigt koll på vad eaa skulle hjälpa med? Om jag kan så undviker jag gärna tillskott, men kan det göra en ordentlig skillnad säger man ju inte nej
26 juni, 2009 at 16:25 #502089Anonym anvandareMemberJag vet inte riktigt faktiskt men har läst bra saker om den jag läste lite fel jag trodde att du åt kl 13.30 och sen åt du bara efter träning men du har ju skrivit att du äter ett snabbt mellanmål innan träningen så det är nog okej.
Annars tänkte jag att du skulle kunna ta det innan träningen.14 april, 2010 at 16:27 #502090Anonym anvandareMemberVi tar och blåser lite nytt liv i min gamla tråd, får vi se om någon kan hjälpa mig med mina funderingar.
Jag började min deff förra veckan. Startvikt 74kg och siktar på 67 till midsommar. Längd 170cm.
Jag kör som bekant på periodisk fasta och har gjort så ungefär ett år nu. Gillar upplägget och tycker det fungerar bra.
Mitt matupplägg ser ut enligt följande
13.30 lunch
ca 50g kolhydrater/50g protein o 10-20g fett i valfri sammanställning, beroende på humör. Blir ofta pasta/potatis tillsammans med kyckling/kött
17:30 Pwo-drink Just nu från top formula, men ska även testa Rage X2 och variera mellan de två
18:15-19:45 träning.
20:30-22.00 Resterande kcalbehov som jag satt till sammanlagt 1800kcal om dagen. Jag brukar hamna på ca 140kolhydrater 140g protein och 70g fett som helhet på dagen”målsättning”Som läget är nu tränar jag 7ggr i veckan. kickboxning 4ggr och styrketräning 3ggr.
Mina funderingar är följande:
1.De dagar jag tränar kickboxning, bör jag lägga upp kosten annorlunda? Känner att jag har rätt dåligt med tryck i kroppen och blir ”logiskt” trött mycket snabbare nu på deff. Kanske öka på kcalintaget de dagarna? eller omfördela makronutrienterna?
2. Bör jag gå över till helkroppspass på gymmet och ”endast” köra 2ggr i veckan för att få med en vilodag, eller kan jag köra på?Edit: kickboxningen är 2ggr teknikpass och 2ggr sparringpass. Helt vill jag kunna ha tryck alla 4 passen, men fokus ligger på sparringen som tar större mängder energi. Efter mina styrketräningsdagar försöker jag även hinna med 20min lättare cardio på gångbandet. Eventuella promenader är inte planerat, men det blir ofta 2-3 1h promenader i veckan för mig
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.