Planerad deff

Home Forums Deff och fettminskning Planerad deff

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Tjena!

Jag har smygit runt lite på forumet en tid vilket har varit MYCKET lärorikt, nu tänkte jag också skapa en tråd!

Det är så att jag börjar planera lite inför en deff jag tänkte påbörja i början/mitten på mars för att hinna klart till sommaren. Mina mål är dels att att bli en erfarenhet rikare och förhoppningsvis framhäva det man lagt på sig om man skulle råka visa lite hud på beachen.
    Jag har tänkt att dra ner en del hel del på kolhydraterna men hålla relativt högt proteinintag och inte heller dra ner på fettet då det inte blir några mängder offseason. Ska också bli en hel del kardio och självklart kommer jag fortsätta styrketräna. Jag har inga större mängder BF så det blir bara några få kilo att skrapa bort.

Mitt problem är att jag fortfarande går i skolan (91:a) så att väga maten och äta allt för strikt blir svårt då skolmaten ibland är som den är och dagarna är långa.
    Det vore till stor hjälp om någon med tidigare erfarenheter kunde hjälpa till och berätta hur ni gjorde, hur ni tänkte när ni tog för er av maten (uppdelning av kolhydrat och protein)? Om ni gick och köpte något som mellanmål vad blev det då(inte kul att ta med sig en omelett till skolan liksom)?
    Ja, jag skulle helt enkelt bli väldigt tacksam för alla åsikter och hjälp som rör deff när man själv inte alltid har möjlighet att välja vad man stoppar i sig till?

MVH Almers

Nej ta inte med matlådor till skolan utan ät skolmaten. Allt du behöver göra är att ha mer noggrann koll på kosten utanför skolan och i skolan tar du helt enkelt lite mindre potrioner och fyller ut med grönsaker.

Herregud, ett tips om att vara så extrem att man plockar med sig egen mat till skolan borde ju vara förbjudet att ger när vi har ett sånt privilegium med gratis skolmat i det här landet.

Ät skolmaten, håll den på en ”mätt-och-belåten-men-inte-mer”-nivå, orka med skoldagen, prestera i träningen och var lite mer nitisk med kosten på hemmaplan.:)

Tack så mycket för båda svaren men det känns som det är mer på nivån eddie beskriver som jag vill lägga mig, att ta med matlådor känns lite väl seriöst. Och som eddie vedder säger så är det ju faktiskt ett privilegium med gratis käk och det är ju skönt att utnyttja det så långt det går:)

MVH Almers

Flessa wrote:
    Det är ju det som är så bra, att man kan styra det individuellt efter hur serös man vill/orkar vara. :)

Lycka till nu då!

Att vara seriös behöver inte innebära ett stört beteende och man kan vara sjukt seriös och göra bra resultat utan att vara extrem. Du kanske skulle testa själv?

Flessa wrote:
    Visst kan man det och jag anser mig inte vara så värst extrem faktiskt.. :)

Nähä och jomenvisst.

Var det inte du som haft perioder av ätstörningar?

Flessa wrote:
    Jopp, har vart riktigt illa ute, men mår mer eller mindre toppen nu. :)

Ja då vet du ju hur det är och kanske ska se upp med tips som direkt inbjuder till samma beteende.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.