Planering av deff. Hjälp :]!

Home Forums Deff och fettminskning Planering av deff. Hjälp :]!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 34 total)
  • Author

Jag tycker att schemat ser bra ut förutom att jag tycker att du ska ha en hel vilodag i veckan, utan promenad.
    Styrketräning 3 dagar/vecka under deff gillar jag att köra, jag tycker även att du satt ihop ”rätt” muskelgrupper tillsammans under varje pass.
    Fokusera på basövningar och komplettera eventuellt med lite lättare/mer isolerande övningar.

Jag gick från 81 kg ner till 73,7 kg på ca 9,5 veckor så det blev ungefär 0,75 kg i veckan.

Ah okej. Tack för hjälpen. Jag planerar att inte köra slut på musklerna HELT på passen eftersom jag kommer att köra cardio skapligt mycket, vill inte att kroppen blir för ´utmattad´.

Går det att köra ett cardiopass, sen styrka efter det, eller är det dåligt på nåt sätt?

Gainers Fuel går bra efter träningen under diet också.

Fonka wrote:
    Ah okej. Tack för hjälpen. Jag planerar att inte köra slut på musklerna HELT på passen eftersom jag kommer att köra cardio skapligt mycket, vill inte att kroppen blir för ´utmattad´.

Går det att köra ett cardiopass, sen styrka efter det, eller är det dåligt på nåt sätt?

Jag lägger alltid mest fokus och energi på styrketräningen under deff/diet, allt för att bibehålla så mycket muskler som möjligt.
    Skippa helst konditionsträningen i samband med träning, allt för att (som jag sa) satsa på styrkan och musklerna mest.
    Med den mängden konditionsträning behöver du ingen på styrkedagarna.

Okej, kör på det jag. undrade bara, för det lät lite väl mycket för mig med, blir nog jobbigt för kroppen om man ska köra kondition OCH styrka under samma pass :P

Jag har kikat ganska mycket på Gainer´s fuel, visste inte att det e bra under diet också o.o? Eftersom det innehåller skapligt mycket kolhydrater (som e bra efter styrke passen för återhämtning, och minimera förlusten av muskelmassa?) men vilket annat syfte är den bra för? eftersom den innehåller mkt energi

Men om jag kör på gainers fuel under dieten, då antar jag att jag endast tar gainers fuel EFTER styrkpassen, och inte konditionspassen? men hur blir det med middagen under dieten isf? om jag t.ex tar Gainern efter passet. sen kommer hem efter 20-30 minuter när middagen e redo, ska jag äta direkt eller vänta 1-2 timmar?

Om jag var du skulle jag nog göra som Marcus säger och vänta med deffen till mars/april och få på dig lite mer massa istället. Deffar du nu kommer du bara se liten ut skulle jag tro.

Tänkte efter lite, tror jag tänker vänta tills i början av mars. kommer nog gå bra det om jag kör med gainers fuel. har aldrig kört på kosttilskott förut för jag har inte tyckte det varit nödvändigt. så lär väl gå upp skapligt mkt när jag börjar äta sånt

Det spelar ingen roll för deffens skull, men ju snabbare desto bättre. Bara du räknar in alla kalorier i dagsintaget.

Jag skulle aldrig slösa kalorier på gainers under en diet, om kalorimängden jag hade att spendera var begränsad.

Ah. Ska försöka hitta något som hjälper fettförbränningen isf. har ju som sagt ett tag på mig att hitta något :] Några tips ^^? Tack för hjälpen btw

Flessa wrote:
    om du vill hålla dig till naturliga produkter så långt som möjligt (vilket jag tycker ät en fördel) så ät mycket fet fisk som tex lax, avokado, rapsolja och försök få i dig mycket bra fetter, Detta underlättar fettförbränningen.

Att ta några omega3-kapslar per dag är också en fördel, annars finns det en mängd ”fatburners” på marnaden, Ex Tight från SAN.

Jag brukar äta skapligt mycket fet fisk hemma, 1-3 ggr i veckan (kan inte påverka det så mkt eftersom jag bor hemma tho) beror på vad familjen vill äta mest. Och ska hålla mig borta från mättat fett så mycket som jag kan.

Men jag hade planerat att köpa nån s.k ”Fatburner” som du sa, och undrar därför om någon här har använt något med framgång :p skulle inte vilja köpa något helt värdelöst som vissa saker verkar vara

Jag håller med resterande här om att det låter vettigt att skjuta upp ”deffen” till, som du även själv sagt, runt Mars. Om du nu inte känner behov av att slänga upp tvättbrädan på julafton?

Av bilderna att dömma såg du ut att ha relativt låg bf vilket borde tyda på att du i dagsläget förbrukar det du får i dig. Personligen är jag inte så förtjust i ”bulk” eftersom det resulterar i att där är mer fett att bli av med till våren.
    Sen är där ju skillnad på bulk och bulk. När jag talar om bulk så menar jag att man äter allt man kommer över och har ett kaloriöverskott på minst 1000 kcal.

Det är ju allmänt känt att ett visst överskott av kalorier är att föredra för optimal muskeltillväxt och det kan vara värt att betänka. Men personligen tycker jag det är lagom om man hamnar på några hundra kalorier i överskott istället.

Hade jag varit i dina kläder så hade jag kört på som vanligt utan kardion och istället slängt in ett konditionspass i veckan. Inte börjat tokäta/bulka men ändå ett visst överskott som jag nämnt. Sen när du kommer till Mars/April så kan du ju slänga in din kardio och hålla i princip samma diet, kanske byta ut lite kolhydrater/fett mot lite protein.
    Sedan utvärdera efter en månad eller två så får du se om du behöver justera.

Carl-gustav, jag håller med dig. Jag kommer inte att ”tokäta” under min ”bulk” lr vad man nu ska kalla den, jag kommer ungefär äta normala mängder mat, sen lägga till gainers fuel bara. kommer väl ligga på runt 500-600 kalorier överskott om dagen. Och som sagt, jag har mer fett på magen och brösten än vad jag har på övriga kroppen, mina ben har jag nästan inget fett alls nästan. men min plan är ungefär :

bulken
    Äta normalt.
    Köra Gainers fuel
    försöka gå upp till runt 62-65 kg tills I början eller slutet av mars
    köra 1-2 konditionspass per veckan, resp 4 styrke

deffen” påbörjas i mars nångång.
    Äta LITE mindre portioner
    Köra cardio 3-4 ggr i veckan, beroende på vad jag orkar
    Styrka 3 ggr
    Antagligen köpa nån fettförbrännande produkt, ingen aning vilken än.
    Hålla mig undan från Mättade fetter och inte överäta pasta
    Även sluta dricka så mkt mjölk, får i mig över 1 liter per dag just nu

:up:

En deff behöver inte vara krångligare än att man skär ner lite på portionerna, skippar allt skräp på vardagar och går ut och promenerar någon gång då och då :)

JakobMinell wrote:
    :up:

En deff behöver inte vara krångligare än att man skär ner lite på portionerna, skippar allt skräp på vardagar och går ut och promenerar någon gång då och då :)

Exakt. Bara att tänka på mättade fettet och kolhydraterna så ordnar det sig nog. kör man 3-4 cardio pass så lär ju något hända iaf XD!

Men om någon har någon fatburner att rekommendera säg gärna till:O

Fonka wrote:
    Exakt. Bara att tänka på mättade fettet och kolhydraterna så ordnar det sig nog. kör man 3-4 cardio pass så lär ju något hända iaf XD!

Men om någon har någon fatburner att rekommendera säg gärna till:O

Rätta mig gärna om jag har fel, men mättat fett är väl inte helt ogynnsamt både vid ”bulk” och vid diet?

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 34 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.