Home › Forums › Deff och fettminskning › Planering inför deff ~ Mars
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22 januari, 2008 at 09:02 #803876Anonym anvandareMemberTyskn wrote:Hmm.. jag är inte heller någon vidare på att räkna kalorier på alting. Men som du själv sa så kan du ju bara hålla mer eller mindre samma kost och helt enkelt öka på aktiviteten. Annars så är det väl lättare att göra justeringar på den maten du kan påverka. Om du t.ex. äter 3dl gröt på morgonen så skär ner det till 2,5dl och om du alltid brukar äta 4 keso-mackor på kvällen så ät bara tre. Eller vad tycker ni andra?
Typ så jag hade tänkt, fast jag räknar på allt förutom lunchen i skolan, den får jag uppskatta. sen öka Cardion också.
22 januari, 2008 at 09:09 #803877Anonym anvandareMembersåhär kör jag
Träningsdag
Frukost: 1/2 port gröt med mjölk (c:a 2dl färdig gröt), 1 dubbelproteinshake. Och mina tillskott..
Mellis: Frukt med minikeso eller kesella
Lunch: En vanlig lunch men med övervägade grönt och protein & c:a 1,5dl kolhyderater.
Mellis: 1 proteinshake
Middag: Som lunchenSen om jag e xtra hungrig på kvällen så tar jag en frukt eller nåt proteinrikt
Så det e väl eg bara att köra på typ typ som vanligt men dra ner på det som e onyttigt och öka det som är nyttigtSen så e det bara att köra cardio till förbannelse känns det som..
22 januari, 2008 at 11:13 #803878Anonym anvandareMemberCarrol87 wrote:såhär kör jagTräningsdag
Frukost: 1/2 port gröt med mjölk (c:a 2dl färdig gröt), 1 dubbelproteinshake. Och mina tillskott..
Mellis: Frukt med minikeso eller kesella
Lunch: En vanlig lunch men med övervägade grönt och protein & c:a 1,5dl kolhyderater.
Mellis: 1 proteinshake
Middag: Som lunchenSen om jag e xtra hungrig på kvällen så tar jag en frukt eller nåt proteinrikt
Så det e väl eg bara att köra på typ typ som vanligt men dra ner på det som e onyttigt och öka det som är nyttigtSen så e det bara att köra cardio till förbannelse känns det som..
Okej, så du räknar inte något på kcal och så?
22 januari, 2008 at 11:51 #803879Anonym anvandareMemberTack för alla svar !
22 januari, 2008 at 15:40 #803880Anonym anvandareMembernopes, räknar inte direkt. Men kan man grunderna i kcalläran så kan man rätt lätt räkna ut. Sen kan man ju öka o minska i takt med man ser förändingar (eller brist på förändringar) på måttbandet o vågen. Och hur mkt man orkar varje dag..
Har man ett krävande jobb måste man ibland äta lite mer för att inte riskera att äta bara för att få upp blodsockret för då är det lätt att man fuskar.
Sen e det ju lite olika för varje person beroende på hur man är..Jag blir ex. inte tjurig när jag dietar trots litet intag så då funkar ju ett mindre intag för mig22 januari, 2008 at 15:43 #803881Anonym anvandareMemberCarrol87 wrote:nopes, räknar inte direkt. Men kan man grunderna i kcalläran så kan man rätt lätt räkna ut. Sen kan man ju öka o minska i takt med man ser förändingar (eller brist på förändringar) på måttbandet o vågen. Och hur mkt man orkar varje dag..
Har man ett krävande jobb måste man ibland äta lite mer för att inte riskera att äta bara för att få upp blodsockret för då är det lätt att man fuskar.
Sen e det ju lite olika för varje person beroende på hur man är..Jag blir ex. inte tjurig när jag dietar trots litet intag så då funkar ju ett mindre intag för migJo precis.
Okej ja vet inte riktigt hur jag reagerar på diet än aldrig testat riktigt..
22 januari, 2008 at 15:46 #803882Anonym anvandareMemberdet går nog bra Alla reagerar olika, mitt ex blev världens elakaste människa utan tvekan. Vi gjorde slut o hördes inte på 7mån, det e förens nu vi kan höras ibland på MSN..
En annan kompis blev som jag blir..Rätt vanlig men lite sämre temprament..22 januari, 2008 at 16:16 #803883Anonym anvandareMemberCarrol87 wrote:det går nog bra Alla reagerar olika, mitt ex blev världens elakaste människa utan tvekan. Vi gjorde slut o hördes inte på 7mån, det e förens nu vi kan höras ibland på MSN..
En annan kompis blev som jag blir..Rätt vanlig men lite sämre temprament..Okej
24 januari, 2008 at 01:42 #803884Anonym anvandareMemberTommy Karlsson wrote:Okej, men är det inte lätt att tappa motivationen när man går ner i vikterna?Jo, det är där jävlaranamman kommer in samt förmågan att tänka långsiktigt t.ex. ”Vill jag verkligen se ut som en julgris nu när sommaren börjar närma sig”, ”Är det verkligen tillrådigt att gå runt i Harlem i en stjärngosseutstyrsel?” osv.
24 januari, 2008 at 01:47 #803885Anonym anvandareMemberTommy Karlsson wrote:OkejDe flesta blir inte monster på sin diet, bara lite surare, grinigare och tröttare människor.
Ju längre dieten pågår desto mer borde du märka att dina dåliga sidor förstärks. Startar du som mister Jekyll kommer du någonstans längs vägen till minskat midiemått mer och mer att förvandlas till mister Hyde. När du känner att du inte står ut med dig själv (och alla andra slutade stå ut med dig för en månad sedan) då är det nog dags att sluta dieten. Det borde stämma för en tävlingsdiet iaf, för dig kommer det antagligen aldrig gå så långt men man kan ju aldrig så noga veta.24 januari, 2008 at 19:43 #803886Anonym anvandareMemberär väl ofta i slutet av dieter med när folk skall tävla de börjar bli riktigt snabba i att ryta till, men eftersom lite sunt förnuft finns så antingen skrattar man åt det eller ber om ursäkt ganska fort så blir det inga större problem.
24 januari, 2008 at 21:55 #803887Anonym anvandareMemberMantus wrote:De flesta blir inte monster på sin diet, bara lite surare, grinigare och tröttare människor.
Ju längre dieten pågår desto mer borde du märka att dina dåliga sidor förstärks. Startar du som mister Jekyll kommer du någonstans längs vägen till minskat midiemått mer och mer att förvandlas till mister Hyde. När du känner att du inte står ut med dig själv (och alla andra slutade stå ut med dig för en månad sedan) då är det nog dags att sluta dieten. Det borde stämma för en tävlingsdiet iaf, för dig kommer det antagligen aldrig gå så långt men man kan ju aldrig så noga veta.haha tolkade det först som att du menade att jag aldrig skulle komma upp på scenen, men efter att ha läst det en gång till så förstog ja att de var humöret du menade, eller ?:
24 januari, 2008 at 21:56 #803888Anonym anvandareMemberRichard B wrote:är väl ofta i slutet av dieter med när folk skall tävla de börjar bli riktigt snabba i att ryta till, men eftersom lite sunt förnuft finns så antingen skrattar man åt det eller ber om ursäkt ganska fort så blir det inga större problem.Jo, precis
24 januari, 2008 at 21:57 #803889Anonym anvandareMemberMantus wrote:Jo, det är där jävlaranamman kommer in samt förmågan att tänka långsiktigt t.ex. ”Vill jag verkligen se ut som en julgris nu när sommaren börjar närma sig”, ”Är det verkligen tillrådigt att gå runt i Harlem i en stjärngosseutstyrsel?” osv.Jo precis, hahaha stjärngosseutstyrsel 😀
25 januari, 2008 at 11:22 #803890Anonym anvandareMemberKom på nu att jag skulle ha skrivit alla i samma inlägg men men
Har en fråga angående att man blir katabol under nattens fasta.Om man under deffen, (även vanligtvis kanske också) drack en shake med kasein till kvällsmaten ? i hopp om att inte bryta ner allt för mycket muskelmassa menar ja?
MVH Tommy K.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.