Planering inför deff ~ Mars

Home Forums Deff och fettminskning Planering inför deff ~ Mars

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 31 through 40 (of 40 total)
  • Author
    Tommy Karlsson wrote:
    Kom på nu att jag skulle ha skrivit alla i samma inlägg men men :)
    Har en fråga angående att man blir katabol under nattens fasta.

Om man under deffen, (även vanligtvis kanske också) drack en shake med kasein till kvällsmaten ? i hopp om att inte bryta ner allt för mycket muskelmassa menar ja?

MVH Tommy K.

Katabol är du alltid, vid deff kommer katabola processer i din kropp överstiga dom anabola och en viss muskelförlust måste du räkna med.

Men med det sagt tycker jag det låter som en utmärkt idé att ta en kaseindrink före sömnen, gärna något att äta också. Detta förutsätter ju förstås att du har ”plats” rent kalorimässigt för det kvällsmålet. Men är det så att du klarar av att t.ex. skippa 300 kcal som var tänkta att äta utspritt över dagen och istället lägga dom precis innan sömn i form av en kaseindrink och någon frukt exempelvis så finns nog enbart förelar med det.:up:

Förutsatt att du nu inte behöver gå upp och pissa titt som tätt.:whistle:

Eddie Vedder wrote:
    Katabol är du alltid, vid deff kommer katabola processer i din kropp överstiga dom anabola och en viss muskelförlust måste du räkna med.

Men med det sagt tycker jag det låter som en utmärkt idé att ta en kaseindrink före sömnen, gärna något att äta också. Detta förutsätter ju förstås att du har ”plats” rent kalorimässigt för det kvällsmålet. Men är det så att du klarar av att t.ex. skippa 300 kcal som var tänkta att äta utspritt över dagen och istället lägga dom precis innan sömn i form av en kaseindrink och någon frukt exempelvis så finns nog enbart förelar med det.:up:

Förutsatt att du nu inte behöver gå upp och pissa titt som tätt.:whistle:

Okej, får väl lov att räkna med att förlora lite muskler, det har jag insett nu.

Angående kaseindrinken, tycker ni att det ska vara rent kaseinpulver, eller en mix med vassle också? för att få en höjd proteinsyntes i kroppen under natten?

Frukt, ja varför inte :)
    Vad är det som leder till att ja skulle behöva gå upp och pissa för att jag dricker en kaseindrink och äter en frukt innan natten?

MVH Tommy K.

Tommy Karlsson wrote:
    Frukt, ja varför inte :)
    Vad är det som leder till att ja skulle behöva gå upp och pissa för att jag dricker en kaseindrink och äter en frukt innan natten?

;)

Fundera kring det fetstilta en gång till. Varför man skulle bli kissnödig av att dricka och äta vattenrik frukt? Ja det är ett mysterium.:D

Skämt åsido, att dricka och äta innan läggdags kan ju innebära att man blir pisnödig under natten helt enkelt. Så är det för mig tyvärr så jag får strypa vätskeintaget helt på kvällen iom att min mat är så väldigt vattenrik och jag äter mest på kvällen.

Som proteindrink väljer du själv, jag hade nöjt mig med kasein där tror jag.

Eddie Vedder wrote:
    ;)

Fundera kring det fetstilta en gång till. Varför man skulle bli kissnödig av att dricka och äta vattenrik frukt? Ja det är ett mysterium.:D

Skämt åsido, att dricka och äta innan läggdags kan ju innebära att man blir pisnödig under natten helt enkelt. Så är det för mig tyvärr så jag får strypa vätskeintaget helt på kvällen iom att min mat är så väldigt vattenrik och jag äter mest på kvällen.

Som proteindrink väljer du själv, jag hade nöjt mig med kasein där tror jag.

Hahaha :D
    Jo, de har du helt rätt i, men brukar ha rätt mycket mjölk på müslin och brukar även äta frukt till kvällsmat så det ska nog inte vara något problem.

Okej, hur mycket bör intaget ligga runt för en bjässe på 190+ och vikten över 100kg då ? något riktmärke ?

MVH Tommy K.

[http://forum.body.se/showthread.php?t=5414]

Grymt.

Grandmaster wrote:
    Den Termogena Dieten används i syfte att minska i kroppsfett snabbt och effektivt. Det är inte en diet som bygger muskler; inte heller är det en diet som lämpar sig för folk som aldrig har deffat innan. Varför? Lär dig gå innan du lär sig springa. Man bör iaf ha grundläggande kunskap om hur nyckelhormoner som insulin och glukagon påverkar kroppen, man bör kunna avgöra sin träningstolerans och ha en viss uppfattning om hur mycket man förbrukar per dag i kalorier. Dessutom är det en ganska krävande diet, om inte fysiskt så psykiskt, och i synnerhet för de personer som redan ligger lågt på bf skalan.

Tack för länken, men eftersom detta är min första riktiga deff, och inte alls är insatt i vad som är bra respektive dåligt under en deff så.

MVH Tommy K

Jofren wrote:
    Ska du inte träna lite längre innan du börjar tänka på att deffa?

Nja, vill inte bli för fet, utan hålla mig på relativt lågt BF.

Jofren wrote:
    Har du provat att röra på dig mer, att röra på sig bränner fett. Latmaskdiet något för dig?

Har lagt upp det mesta inför deffen nu, med hjälp av robert lilja. Tack Robert.

Jofren wrote:
    Har du provat att röra på dig mer, att röra på sig bränner fett. Latmaskdiet något för dig?

Fett bränner man jämt, dygnet runt, året om, vilket för övrigt gäller även för fettinlagring. En latmaskdiet funkar lika bra som någon annan, förutsatt att kaloriöverskottet är identiskt.

Fast du ska ändå ha heder för att du redigerade ursprungsposten:

Quote:
    Har du provat att röra på dig mer, att köra diet utan att röra sig är som att tro att man bygger muskler av att sitta hemma vid datan och handtralla.

LOL!

Jofren wrote:
    Svar: Ja och nej.

Man får passa sig nu när man har rödflagga hos moderatorerna.:p

haha du skulle haft kvar den första kommentaren :) Skön Jofren :)

Tack alla för hjälpen jag fått. :up:

Jon Larsson wrote:
    Fett bränner man jämt, dygnet runt, året om, vilket för övrigt gäller även för fettinlagring. En latmaskdiet funkar lika bra som någon annan, förutsatt att kaloriunderskottet är identiskt.

Fixed.

Viewing 10 posts - 31 through 40 (of 40 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.