Problem med fettminskning

Home Forums Deff och fettminskning Problem med fettminskning

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Hej! jag har lite problem med att gå ner så mkt som jag vill och vet inte riktigt hur jag ska göra för att göra min träning mer effektiv.
    Jag är ute och går 1 timme rask takt innan frukost(frukost kan dock bli runt 16 på eftermiddagen då ja jobbar natt) till frukost äter jag endast gröt eller fullkornsbröd med makrill på. går även mellan 1-2 timmar varje kväll rask takt. Maten varierar mkt men försöker att äta mycket kyckling och sallader. Godis har jag nästan slutat helt med men åker väl dit nån gång i veckan men då inget stort intag. Sen syndar jag dock 1 dag i veckan då jag unnar mig att gå ut och festa:) Ska även tillägga att jag gör sittupps,benlyft och armhävningar varannan dag.
    Nu har jag iaf gjort allt detta i cirka 2 månader men har inte gått ner så mkt som jag vill, är väl cirka 6-7 kg men har fortf en s.k putmage, kärlekshantag å lite för stora bröst Ska väl även tilläggas att jag är en kille på 22 år.
    Hehe får se om någon orkar läsa igenom allt detta å ge mig råd
    Mvh Drazze

man kan inte punktförbränna fett så det är bara att kämpa på.

7 kg e jättebra på 2 mån..så kört hårt och skit i godiset=D

Man kan inte punktförbränna fett så det har någon praktisk effekt på resultaten, även om själva företeelsen finns.

du ska vara nöjd med ditt resultat tycker jag…! Fortsätt i samma stil

Det gäller att ha tålamod om man vill komma i form.

Fortsätt göra det du gör. Det verkar ju funka för dig.

har lite samma problem som dig, har sjunkit ganska rejält i vikt och vill inte sjunka mer, men har fortfarande slapp/halvhängig mage kvar står i val och kval om jag ska strunta i det och bara bygga på som aldrig förr, är så trött på dietandet.:|

Det är i detta läge man ska lura kroppen på något sätt väll för nu har den vant sig vid detta energintag men sen hur man lurar den vet jag inte :(

gurrre wrote:
    Det är i detta läge man ska lura kroppen på något sätt väll för nu har den vant sig vid detta energintag men sen hur man lurar den vet jag inte :(

Man rör sig mer och/eller äter mindre. Att ”lura kroppen” är mest ett påhitt. Men visst, har man under lång tid ätit extra lite så kommer ämnesomsättningen anpassa sig därefter. Att då äta lite mer under en period igen kan få den att återgå till normala nivåer igen. Där kanske man kan tjäna in lite litegrann om man sänker intaget igen.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.