promenad

Home Forums Deff och fettminskning promenad

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

hur mycket bränner jag per km om jag promenerar i lugn takt? väger 77kg

Under löpning brukar ett generellt riktmärke vara kroppsvikt multiplicerat med antal km, d.v.s. 700kcal för en 70-kilos person som springer milen.

Lägre intensitet kommer förbruka mindre, 50-60kcal/km för din promenad kanske.:) Bara en grov grov gissning dock, men hursomhelst förbrukar promenader mindre än högre intensitets träning även om distansen är densamma.

tack för svaret:up:

en till fråga(obs nybörjarfråga): hämmar det muskeltillväxten att promenera 22-24km till och med om man dricker 1 Liter mjölk innan och en pizza efter?

50cent wrote:
    tack för svaret:up:

en till fråga(obs nybörjarfråga): hämmar det muskeltillväxten att promenera 22-24km till och med om man dricker 1 Liter mjölk innan och en pizza efter?

promenader hämmar nog inte muskeltillväxten oavsett vad du äter innan eller efter. Muskeltillväxt får du av träning mat och vila, som bekant.

Hehe, fan va skön fråga :D

Jag tror inte det. En promenad är såpas lågintensivt att det nog knappt utlöser någon utsöndring av kortisol. Om du dessutom har mjölkprotein påväg ut mot musklerna så är det nog verkligen ingen fara.

Jag antar att du går promenaden med den enkla anledningen att få vara ute i naturen, eller? För om du dricker en liter mjölk innan och en pizza efter så lär du få i dig fler kalorier än du gör av med.

tack svaren:emo-thumb väldigt tacksam

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.