Promenad alt löpträning efter gympass.

Home Forums Deff och fettminskning Promenad alt löpträning efter gympass.

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Sökt runt lite och inte hittat direkt ett bra svar på min fråga, eller inte ett svar som jag förstår.

Tänkt att jag ska börja försöka få bort lite fett från kroppen. Det ända som jag känner att jag vill ändra på i dagsläget är att lägga in fler rörelseaktiviteter såsom promenader och slutligen jogg/löpning när konditionen blir bättre.

Dock funderar jag på hur jag ska bete mig ( om det är bra ) om jag vill slänge in en promenad alt jogg direkt efter tung styrketräning?

Ta någon drink emellan där eller vad är bra att tänka på?

Tacksam för svar.

Dementis wrote:
    Sökt runt lite och inte hittat direkt ett bra svar på min fråga, eller inte ett svar som jag förstår.

Tänkt att jag ska börja försöka få bort lite fett från kroppen. Det ända som jag känner att jag vill ändra på i dagsläget är att lägga in fler rörelseaktiviteter såsom promenader och slutligen jogg/löpning när konditionen blir bättre.

Dock funderar jag på hur jag ska bete mig ( om det är bra ) om jag vill slänge in en promenad alt jogg direkt efter tung styrketräning?

Ta någon drink emellan där eller vad är bra att tänka på?

Tacksam för svar.

Om du vill ha optimal muskeltillväxt så ska du köra konditionsträning så långt ifrån styrketräning du kan. Men hellre efter än före som jag har förstått det efter de trådar jag läst om just detta (finns ett par).

Mjo, det är jag med på. Förstår också att konditionsträning i gör att man inte kan kan så optimal muskeltillväxt som möjligt. Dock är fortfarande frågan OM jag tänker dra ut och springa alt promenad. Vad bör jag ta mellan passen?

Dra i dig lite EAA eller BCAA, det är smidigt.

Det är aldrig optimalt att konditionsträna efter styrketräningen ifall man vill få ut maximalt utav sin styrketräning.

Men konditionsträning har så många fler fördelar, enligt mitt tycke, så för mig spelar det mindre roll :)

Till din andra fråga;
    Klarar du av att springa med en halvliter vätska i kroppen, ifall du väljer att ta något tillskott efter styrketräningen?

Yeahvlen wrote:
    Det är aldrig optimalt att konditionsträna efter styrketräningen ifall man vill få ut maximalt utav sin styrketräning.

Men konditionsträning har så många fler fördelar, enligt mitt tycke, så för mig spelar det mindre roll :)

Till din andra fråga;
    Klarar du av att springa med en halvliter vätska i kroppen, ifall du väljer att ta något tillskott efter styrketräningen?

Good point, började med fundera i de banorna precis. Att dra i sig en halvliter vätska o sen dra en rask promenad eller jogg är inte alltid för himla kul.

Kanske lutar mot att dra ut de ”lediga” dagarna istället. Men hade varit skönt att ha dem som vilodagar istället.

Flessa wrote:
    Ska du köra t. ex ett jobbigt intervallpass löpning i 20 minuter så kanske t .ex vassle + malto innan är att föredra. Om du dock ska ta en promenad eller lugn jogg så är det verkligen inte så att du ”går sönder”. Bara för att du släpper hantlarna så blir du inte gjord av sand eller glas min vän.. :)

Nae det är ju förvisso sant *s*. Tänkte mest att efter ett tungt gympass så är man rätt mör i kroppen och hade varit trevligt med lite +energi i kroppen :)

Yeahvlen wrote:

Men om vi säger att man går en lugn promenad på kanske 20 min ungefär 20 min efter ett gympass, då är det ju inte konditionsträning utan mer fettförbränning. Har det någon negativ effekt på muskelbyggningen?

Ludde93 wrote:
    Men om vi säger att man går en lugn promenad på kanske 20 min ungefär 20 min efter ett gympass, då är det ju inte konditionsträning utan mer fettförbränning. Har det någon negativ effekt på muskelbyggningen?

Det är ju sjävlklart att frågan är dosrelaterad. Det där gäller i princip varenda pass för mig eftersom jag går hem från gymmet. Signalmekanismerna är givetvis samma men ”dosen” minimal.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.