promenad ’paus’ promenad, dåligt?

Home Forums Deff och fettminskning promenad ’paus’ promenad, dåligt?

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Nej. Det handlar om aktivitet och energiåtgång, inte fettförbränning.

Ju lägre puls, desto högre fettförbränning – relativt sett dvs.

Fundera på den du…

Dygnets fettförbränning påverkas inte överhuvudtaget av promenaden vid en viss energibalans, så du kan göra hur du vill.

J.v.K wrote:
    haha jag har precis vaknat, sänk ribban så att en femåring förstår :|

Ju lägre intensitet din träning har, ju mer av det som förbränns är fett.
    Men högre intensitet bränner ju mer och kan ge totalt sett mer fettförbränning trots en procentuellt lägre förbränning av fett.

Vincent Qvarfordt wrote:
    Ju lägre intensitet din träning har, ju mer av det som förbränns är fett.
    Men högre intensitet bränner ju mer och kan ge totalt sett mer fettförbränning trots en procentuellt lägre förbränning av fett.

Jag fick precis en ”Aha” upplevelse :p

Flessa wrote:
    Ja, och fettförbränningen är konstant vid en viss makrofördelning av din föda.

Vad menar du med att den är konstant?

För övrigt undrar jag om någon har hackat J.v.K’s konto, den här frågan var inte lik honom.:D

J.v.K wrote:
    haha ingen har hackat, av någon anledning var jag väldigt osäker idag bara, kanske för att jag skrev de första jag gjorde när jag vaknade. nu skäms jag lite dock, men jag bjuder på det :) är ju trots allt bara människa

Även solen har sina fläckar.:D

Inte bara störs fettförbränningen av att pausa under promenaden, du ökar dessutom signifikant risken för att drabbas av diabetes och svininfluensan. Rekommenderar därför att du binder en bomb runt ankeln, typen de använder i filmen Speed på bussen, som utlöses när gånghastigheten understiger 4 km/h.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.