Home › Forums › Deff och fettminskning › proteindrink innan morgonpromenad?+ några extra frågor
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 augusti, 2007 at 07:03 #81614Anonym anvandareMember3 augusti, 2007 at 07:03 #756137Anonym anvandareMember
Hej
Håller på att bygga men känner att jag behöver lägga in några pass fettförbränning i veckan. För att jag känner att jag gått upp lite för mycket i fett och eftersom jag inte har så jätte mycket muskler under ser det och känns det inte så bra. Måste väl gå att hålla sig ganska fit men endå bygga muskler?Om man tar en proteindrink innan, går man då inte och bränner den istället för fettet typ?
Är det ens lönt att köra fettförbränning när jag håller på att bygga? förbränner man inte bara de överskottet på kcal man ligger på?
Man vill ju inte att all tid och pengar man lagt ner på gymmet och mat ska gå förlorad.
Det borde funka alla AF utövare måste ju bygga både muskler och kondition?
Mitt mål är då att tävla i AF om några år.
hehe blev lite många funderingar kanske dom bara kom
3 augusti, 2007 at 07:26 #756138Anonym anvandareMemberdu bygger muskler på ett överskott av kcal = gå upp i vikt
Du förbränner fett på ett underskott av kcal = gå ner i vikt3 augusti, 2007 at 09:22 #756139Anonym anvandareMemberalejo wrote:Hej
Håller på att bygga men känner att jag behöver lägga in några pass fettförbränning i veckan. För att jag känner att jag gått upp lite för mycket i fett och eftersom jag inte har så jätte mycket muskler under ser det och känns det inte så bra. Måste väl gå att hålla sig ganska fit men endå bygga muskler?Ja det går. Det gäller att hitta en nivå där man inte överäter alltför mycket samt orkar prestera och göra ökningar i gymmet.
alejo wrote:Om man tar en proteindrink innan, går man då inte och bränner den istället för fettet typ?Jo, men det spelar ingen roll. Det är i slutändan energiintaget mot energiförbrukningen som avgör om du kommer att minska i fettvikt eller inte.
alejo wrote:Är det ens lönt att köra fettförbränning när jag håller på att bygga? förbränner man inte bara de överskottet på kcal man ligger på?Nej, du kommer visserligen att förbränna energi, men så länge du ligger på kaloriöverskott kommer du inte att minska i fettvikt. Konditionsträning har ju även andra positiva effekter på hälsan, och om du kommer att satsa på AF inom några år så kan det vara en fördel att ha bra kondition.
3 augusti, 2007 at 09:46 #756140Anonym anvandareMemberÄt bra mat bestående av basvaror, träna stenhårt på gymmet och lägg in ett och annat högintensivt cadiopass (t ex löpning i form av intervaller eller stepmaskin) för att hålla uppe eller förbättra flåset. Skippa morgonpromenader för du ska ju bygga och inte bränna. Det ger dig bättre potential i gymträningen.
Sök din energibalans där du inte överäter onödigt mkt och på såvis inte lägger på dig för mkt fett men ändå äter tillräckligt så att du har energi för att bygga. Du får testa dig fram och försök lära känna och bli vän med din kropp.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.