Home › Forums › Deff och fettminskning › Proteinminimum mm
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 december, 2007 at 21:20 #77118Anonym anvandareMember30 december, 2007 at 21:20 #646601Anonym anvandareMember
Vid en diet med en -500 kcal meny / dag. Hur lågt eller högt ska man ligga.
2 gånger vikten eller? Vill ju hålla i det man skapat..
När det gäller kålisar o fett så är det väl bara att se till att de är bra? eller?
Vitaminer o mineraler borde väl frukt o grönt ge så det räcker..:what:30 december, 2007 at 23:25 #646602Anonym anvandareMemberByggare bob06 wrote:Vid en diet med en -500 kcal meny / dag. Hur lågt eller högt ska man ligga.
2 gånger vikten eller? Vill ju hålla i det man skapat..
När det gäller kålisar o fett så är det väl bara att se till att de är bra? eller?
Vitaminer o mineraler borde väl frukt o grönt ge så det räcker..:what:Jag tror inte du ska äta din dubbla kroppsvikt i protein per dag under deff. Behövs mycket cardio då. 2gram/kg kroppsvikt har jag däremot hört ganska ofta. Borde väl räcka.
31 december, 2007 at 02:26 #646603Anonym anvandareMemberJarp wrote:Jag tror inte du ska äta din dubbla kroppsvikt i protein per dag under deff. … 2gram/kg kroppsvikt har jag däremot hört ganska ofta. Borde väl räcka.Det är samma sak.
31 december, 2007 at 08:13 #646604Anonym anvandareMemberHahaha de va d ja menade..
31 december, 2007 at 10:27 #646605Anonym anvandareMember[http://jn.nutrition.org/cgi/content/full/130/7/1868S?]
[http://jn.nutrition.org/cgi/content/full/133/9/2953S?]
31 december, 2007 at 10:41 #646606Anonym anvandareMemberRobert Lilja wrote:Personligen gillar jag att ligga på 4-5 g per kg kroppsvikt under deff. För mycket protein säger vissa, men jag får som bäst resultat då. Har provat det mer normala 2 g per kg och var inte nöjd för fem öre.Första gången som jag använde mig av högt proteinintag så låg jag på ungefär 300-400 gram protein per dag, 200-250 gram kolhydrat och 10-20 gram fett. (Har provat även låg kolhydrat diet och mådde inte bra alls, provat hög fett diet och fick smärtor i buk och bröst)
Under perioden körde jag väldigt tung och intensiv styrketräning 5 ggr i veckan, morgonpromenad varje dag och ibland även kvällspromenader. 8-11 måltider per dag och ca 8 liter vatten per dag. Sömnen var exakt 8 timmar per natt, varken mer eller mindre. Vilopuls var runt 45 slag i minuten.
Resultatet efter 4 månader blev 10 kg viktminskning och 27 cm minskning på midjemåttet, även Gluteus minskade ganska bra i omfång. Måtten på armar, bröst/rygg, lår och vader var i princip samma i slutet av perioden som i början av perioden.
Styrkan hade gått upp väldigt bra under perioden, vissa övningar hade jag dubblat vikten på.
Under dessa 4 månader så hände inte så värst mycket första månaden, andra månaden började det hända mer och 3:e och 4:e månaden kom resultat väldigt snabbt i styrka och fettreducering.
Kosttillskott som jag körde under perioden var Protec+ från Eiselt, Glutamin och Omega-3 från GG.
Min egen erfarenhet blev iallafall att ett högt proteinintag gav bättre resultat än ett ”normalt” proteinintag, men antar att det kan vara olika från person till person och vet att vissa även tycker att högt proteinintag = bullshit. Men det bjuder jag på
Mvh
Robert Lilja4-5 gram protein/kilo kroppsvikt är vansinnigt högt! Kan inte säga såhär på rak arm var den toxiska gränsen går (orkar inte kolla upp det nu heller) men troligen har du med så högt intag passerat den för några AA i alla fall.
31 december, 2007 at 13:48 #646607Anonym anvandareMemberRobert Lilja wrote:Sen kanske det inte är bra för organen att dra i sig så mycket protein, det har jag inte tillräcklig kunskap omDina njurar får ju filtrera bort en hel del urea och ammoniak under dygnets gång om man säger så. Hutlösa mängder.
Vad det gör för skada hos en ung och frisk individ och under en relativt begränsad tidsperiod kan man ju förstås bara gissa. Mycket är det iaf, VÄLDIGT mycket!
31 december, 2007 at 14:47 #646608Anonym anvandareMemberRobert Lilja wrote:Därför drack jag åtminstone 8 liter vatten om dagen förutom den vätska man annars får i sig genom kosten, förstod såklart att en större mängd urea och ammoniak uppstod och att det inte var bra om det låg kvar i kroppen för länge, tror inte det var några problem alls med tanke på det höga vätskeintagetNog för att vätskebehovet ökar i takt med proteinintaget men att bälja i sig 8 liter vatten (!!!) låter ju inte direkt som att du ger njurarna mindre arbete.
31 december, 2007 at 15:08 #646609Anonym anvandareMemberRobert Lilja wrote:Lite försiktig kanske man borde varit ändå med tanke på att morsan har dåliga njurar :frust:Ja då kan det nog vara klokt att ta det lite varligt, själv har jag en släkt som är så cancerdrabbad att jag knappt vågar tänka på det. Lika illa på både morsans och farsans sida dessutom, inte konstigt att jag försöker leva relativt hälsosamt.
Känner igen det där med att dricka som en tok från fotbollsåren, när jag tänker tillbaka är det helt sjukt vilken dålig kunskap det verkar vara bland många fotbollstränare. T.o.m. på elitnivå.
31 december, 2007 at 15:24 #646610Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Känner igen det där med att dricka som en tok från fotbollsåren, när jag tänker tillbaka är det helt sjukt vilken dålig kunskap det verkar vara bland många fotbollstränare. T.o.m. på elitnivå.Över lag känns det som att idrottsrörelsen satsar väldigt lite pengar och resurser på kostkunskaper. Bland lagidrottare på elitnivå verkar oftast intresset och kunskaperna vara obefintligt, kanske inte lika illa för de som håller på med individuell idrott men fortfarande inte bra.
Undantag finns självklart med så ser det ut för majoriteten av dem jag kommit i kontakt med.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.