Home › Forums › Deff och fettminskning › Proteinrikt kostupplägg, vad tror ni?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 maj, 2010 at 01:37 #487805Anonym anvandareMember
Vad tror ni om följande kostupplägg, kan ha skrivit fel på kalorierna, inte helt säker:
Är tjej, 1.66 m, 62 kg, tränar styrka 4-5 ggr/vecka (splittade pass) och kör cardio ca. 2 ggr/vecka ~ 45 min.
Frukost:
1 proteindrink (whey-80), 115 kcal
2 Ägg, 140 kcal
2 Omega-3, 15 kcal
1 kopp kaffe, 2 kcal
1 multivitamin, kcal?
Kcal: 272Lunch:
Mycket kött, protein, fett, kolhydrater. T.ex. 1 kycklingfilé stekt i olivolja och grillkrydda
+ grönsaker, sparris, tomater etc. Ingen potatis eller dyl.
Kcal: ca. 400Mellanmål:
1 proteindrink, 115 kcal
Kvarg, 150 kcal
Kcal: 265Kvällsmat:
Samma som lunchen.
Kcal: 400Sammanlagt 1337 kcal. :emo-thumb
Har försökt att få in mer protein (proteindrinkar, ägg, kycklingfilé, kvarg..)
och bra fetter: olivolja, omega-3. Och sen 1 multivitamin för att få in vitaminerna också. Kolhydrater? Whey-80, grönsaker. Kan ha fel, kan ha rätt. Vad tror ni? Känns som att jag borde äta mer till frukost?26 maj, 2010 at 01:37 #67667Anonym anvandareMember26 maj, 2010 at 01:42 #487806Anonym anvandareMemberVad är ditt mål? Lättare för medlemmarna att ge dig konstruktiva råd då.
26 maj, 2010 at 01:44 #487807Anonym anvandareMemberVad är målet med kostupplägget?
Hur som helst, skall du mer eller mindre nolla kolisarna så ser det ut som du har med alldeles för lite fett.
26 maj, 2010 at 01:44 #487808Anonym anvandareMemberMålet är att minska i fett, men också bli mer fast kroppsmässigt. Jag har läst att man inte kan bygga muskler samtidigt som man går ner i fett, så mitt huvudsakliga mål är att gå ner i vikt. Frågor på det?
26 maj, 2010 at 01:46 #487809Anonym anvandareMemberAlbin wrote:Vad är målet med kostupplägget?Hur som helst, skall du mer eller mindre nolla kolisarna så ser det ut som du har med alldeles för lite fett.
Hur ska jag tillföra kroppen mer fett? Omega-3 till frukost och olivolja både till lunch och kvällsmat, eftersom jag steker maten i det. Hm, kanske behöver mer än så? Får väl slänga in lite nötter till mellanmålet kanske? Det är bara det att det är så dyrt, tycker jag som är student. :up:
26 maj, 2010 at 01:46 #487810Anonym anvandareMemberpowergirl wrote:Målet är att minska i fett, men också bli mer fast kroppsmässigt. Jag har läst att man inte kan bygga muskler samtidigt som man går ner i fett, så mitt huvudsakliga mål är att gå ner i vikt. Frågor på det?Jo, du kan visst bygga muskler samtidigt som du går ner i fett under rätt förutsättningar. Gammal seglivad myt bland motionärerna….
26 maj, 2010 at 01:48 #487811Anonym anvandareMemberbiffen669 wrote:Jo, du kan visst bygga muskler samtidigt som du går ner i fett under rätt förutsättningar. Gammal seglivad myt bland motionärerna….Jag blir alltid helförvirrad när jag läser om det där med att bygga muskler samtidigt som man ska loosa i fett. Men ja, det kan nog stämma, om det finns rätt förutsättningar. Så vad är rätt förutsättningar för just mig? Dessutom är jag inte så pumpad som många andra här.
26 maj, 2010 at 02:03 #487812Anonym anvandareMemberpowergirl wrote:Jag blir alltid helförvirrad när jag läser om det där med att bygga muskler samtidigt som man ska loosa i fett. Men ja, det kan nog stämma, om det finns rätt förutsättningar. Så vad är rätt förutsättningar för just mig? Dessutom är jag inte så pumpad som många andra här.Oj, det skulle kräva en väldigt utdragen redogörelse som täcker alla aspekter. Samt en mer personlig redogörelse av dig och dina mått/vanor. Men en enkel referens är att ligga någonstans vid +-noll i kcal. Sedan finns det hur många olika knep som helst utöver det. Men som sagt var. Nu ska jag argumentera med huvudkudden, zzzzzz!
26 maj, 2010 at 02:07 #487813Anonym anvandareMemberpowergirl wrote:Hur ska jag tillföra kroppen mer fett? Omega-3 till frukost och olivolja både till lunch och kvällsmat, eftersom jag steker maten i det. Hm, kanske behöver mer än så? Får väl slänga in lite nötter till mellanmålet kanske? Det är bara det att det är så dyrt, tycker jag som är student. :up:Mer ägg då kanske, dom är billiga och gulan innehåller lite fett.
Räkna på hur mkt protein, kolhydrater och fett du får i dig.
Ligger du såpass lågt på kolhydraterna som du gör hade jag ökat fettet markant.26 maj, 2010 at 02:26 #487814Anonym anvandareMemberAlbin wrote:Mer ägg då kanske, dom är billiga och gulan innehåller lite fett.
Räkna på hur mkt protein, kolhydrater och fett du får i dig.
Ligger du såpass lågt på kolhydraterna som du gör hade jag ökat fettet markant.Mm, men då kanske jag ska slänga in 2 ägg vid mellanmålet istället för kvarg. Det är bara det, att jag har ätit så mycket ägg på sistone bara men det är gött!
26 maj, 2010 at 02:52 #487815Anonym anvandareMembermixa prottedrinken, kvargen med ägg och linfröolja?
26 maj, 2010 at 03:46 #487816Anonym anvandareMemberFlorin wrote:mixa prottedrinken, kvargen med ägg och linfröolja?Was? Du behöver nog få dig en blund. :emo-thumb
26 maj, 2010 at 03:48 #487817Anonym anvandareMemberpowergirl wrote:Was? Du behöver nog få dig en blund. :emo-thumbNejdå, absolut inte. Kör allt det där i en mixer, kanske lägg till en halv till en hel extra skopa prottepulver och det gör dunder
26 maj, 2010 at 04:17 #487818Anonym anvandareMemberpowergirl wrote:Was? Du behöver nog få dig en blund. :emo-thumbeller olivolja i proteindrinken, fungerar utmärkt och tar ingen smak direkt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.