Home › Forums › Deff och fettminskning › Proteinrikt kostupplägg, vad tror ni?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 maj, 2010 at 06:47 #487819Anonym anvandareMemberpowergirl wrote:Jag blir alltid helförvirrad när jag läser om det där med att bygga muskler samtidigt som man ska loosa i fett. Men ja, det kan nog stämma, om det finns rätt förutsättningar. Så vad är rätt förutsättningar för just mig? Dessutom är jag inte så pumpad som många andra här.
Tro mig, det funkar! Iaf för mig. :up:
26 maj, 2010 at 08:04 #487820Anonym anvandareMemberTycker det ungefär ser ut som min diet fast jag har lite mer kalorier i form av fler mål med kyckling eller kesella och sallad och det funkar utmärkt för mig så kör på. Brukar dosera upp omega 3 till 10 g när jag drar ner mycket i övrigt på maten eftersom jag själv inte äter så mycket till fettkällor i övrigt. Kommer upp i för mycket kalorier då. Vill ha mycket mat och lite kalorier så därför äter jag i princip sallad och något protein till varje måltid. Jag drar ner rejält på fettet men det är upp till varje person vad man mår bäst av.
26 maj, 2010 at 10:30 #487821Anonym anvandareMemberAng mer fett..
Du kan t.ex. byta ut antingen lunch eller middag till Lax.
Ta lite mindre lax bara och tillsätt lite Mini Kesella och krydda kesellan, med tex citronpeppar, eller paprikapulver/chili+pressad vitlök…
Blir jättegott och funkar lika bra till kyckling!Kom ihåg att 125g (de brukar ligga i såna port. om man köper fryst) stekt lax innehåller ca 270 kcal, ~28g protein ~18g fett och du behöver inte använda något stekfett när du steker. Lägg bara laxen på pannan, lite citronpeppar + salt och värm:)
26 maj, 2010 at 10:46 #487822Anonym anvandareMemberVanilla wrote:Tro mig, det funkar! Iaf för mig. :up:Då litar jag på dig
26 maj, 2010 at 10:47 #487823Anonym anvandareMembergotland wrote:Tycker det ungefär ser ut som min diet fast jag har lite mer kalorier i form av fler mål med kyckling eller kesella och sallad och det funkar utmärkt för mig så kör på. Brukar dosera upp omega 3 till 10 g när jag drar ner mycket i övrigt på maten eftersom jag själv inte äter så mycket till fettkällor i övrigt. Kommer upp i för mycket kalorier då. Vill ha mycket mat och lite kalorier så därför äter jag i princip sallad och något protein till varje måltid.”.Vad kul! Jag har skrivit dieten helt själv, så jag blir jätteglad när en tjej som du som tränar på så pass hög nivå kommenterar och nästan äter likadant. Jag tar det som en komplimang! Och bra sagt där, att man ska lyssna på sin kropp, så är det utan tvekan, vi har alla olika förutsättningar! Tack :emo-thumb
26 maj, 2010 at 10:49 #487824Anonym anvandareMemberFlorin wrote:Nejdå, absolut inte. Kör allt det där i en mixer, kanske lägg till en halv till en hel extra skopa prottepulver och det gör dunderOjoj, nej, jag vill inte ha välling. Är faktiskt mer av en finsmakare än att jag skulle mixa ihop allt, ledsen. Men tack för tipset, det lät smidigt annars!
26 maj, 2010 at 10:50 #487825Anonym anvandareMemberDagsAttDeffa wrote:Ang mer fett..Du kan t.ex. byta ut antingen lunch eller middag till Lax.
Ta lite mindre lax bara och tillsätt lite Mini Kesella och krydda kesellan, med tex citronpeppar, eller paprikapulver/chili+pressad vitlök…
Blir jättegott och funkar lika bra till kyckling!Kom ihåg att 125g (de brukar ligga i såna port. om man köper fryst) stekt lax innehåller ca 270 kcal, ~28g protein ~18g fett och du behöver inte använda något stekfett när du steker. Lägg bara laxen på pannan, lite citronpeppar + salt och värm:)
Brukar faktiskt köpa i portioner sådär! Som du gör. Lax är så olidligt gott! MUMS! Blir ju hungrig nu. Okej, ska försöka att koka laxen istället för att steka den.
26 maj, 2010 at 13:12 #487826Anonym anvandareMemberpowergirl wrote:Brukar faktiskt köpa i portioner sådär! Som du gör. Lax är så olidligt gott! MUMS! Blir ju hungrig nu. Okej, ska försöka att koka laxen istället för att steka den.Nej nej:) Stek den, fast använd inget tillsatt fett för att steka! Blir asgott. Lite citronpeppar på och sen kan man ju köpa koncentrerad citronsaft (pressad citron typ) och hälla på
Fast om du tycker kokt e godare så go ahead!
Och jag sa fel, jag menar Mini Keso givetvis:) fettsnålt, kaloriesnålt (70kcal / 100g och man behöver väl 50g eller så till laxen) och proteinrikt. Plus om du kryddar rätt är det faktiskt väldigt gott till lax och kyckling etc.
Jag kör citronpeppar till keson vid lax och paprika + chili + vitlök till keson vid kyckling just nu mums!
26 maj, 2010 at 14:33 #487827Anonym anvandareMemberDagsAttDeffa wrote:jag menar Mini Keso givetvis:) fettsnålt, kaloriesnålt (70kcal / 100g och man behöver väl 50g eller så till laxen) och proteinrikt.Naturell keso är utan tvekan en produkt som är mycket fett- och kalorisnål den också. Kan vara värt att påpeka. Ingen skulle ju säga annat än att 4%-ig ost är supermagert t.ex. För egen del ser jag inte en enda fördel med minikeso, både mindre god och dyrare.
26 maj, 2010 at 16:02 #487828Anonym anvandareMemberDagsAttDeffa wrote:Nej nej:) Stek den, fast använd inget tillsatt fett för att steka! Blir asgott. Lite citronpeppar på och sen kan man ju köpa koncentrerad citronsaft (pressad citron typ) och hälla påFast om du tycker kokt e godare så go ahead!
Och jag sa fel, jag menar Mini Keso givetvis:) fettsnålt, kaloriesnålt (70kcal / 100g och man behöver väl 50g eller så till laxen) och proteinrikt. Plus om du kryddar rätt är det faktiskt väldigt gott till lax och kyckling etc.
Jag kör citronpeppar till keson vid lax och paprika + chili + vitlök till keson vid kyckling just nu mums!
Danke schön. Men då är jag rädd att den bränns vid, om jag inte använder fett. Och jag steker alltid på rekordhög värme :whistle: för att
jag oftast är hungrig och vill ha maaat snabbt hihi. Men lite vatten i går nog suveränt det med. Citronpeppar är givet och likaså pressad citron, mm, vad gott. Nu vattnas det i munnen på mig så jag ska sluta skriva. Tack ska du ha.26 maj, 2010 at 16:44 #487829Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Naturell keso är utan tvekan en produkt som är mycket fett- och kalorisnål den också. Kan vara värt att påpeka. Ingen skulle ju säga annat än att 4%-ig ost är supermagert t.ex. För egen del ser jag inte en enda fördel med minikeso, både mindre god och dyrare.Jo det e möjligt, smaken e som baken.
Själv föredrar jag faktiskt minikeso pga konsistensen.
keso/minikeso är iaf skitgod alternativ ”sås” till deffmat om den kryddas bra!O själv har jag inte brännt laxen än, det liksiom bara rinner ut fett ur den när man steker som funkar perfa som stekfett:)
26 maj, 2010 at 17:01 #487830Anonym anvandareMemberDagsAttDeffa wrote:Jo det e möjligt, smaken e som baken.
Själv föredrar jag faktiskt minikeso pga konsistensen.
keso/minikeso är iaf skitgod alternativ ”sås” till deffmat om den kryddas bra!Absolut.
Min poäng var bara den att OM man (som jag) tycker den 4%-iga är godare och dessutom tycker det lite billigare priset är positivt så anser jag att man silar mygg och sväljer kameler om man byter till minikeso.
Det finns många saker i kosten att peta i för att ändra näringssammansättningen och all keso bör ses som fett- och kalorisnåla produkter. Någon ”fet” cottage cheese existerar inte i mina ögon.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.