Home › Forums › Deff och fettminskning › PSFM (Protein sparing modified fast)
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 juli, 2008 at 06:56 #72685Anonym anvandareMember1 juli, 2008 at 06:56 #578697Anonym anvandareMember
Jag måster ner i vikt snabbt och på kort tid då jag åker utomlands i augusti, då har jag fått tips om PSFM, så tänkte höra om det låter bra det här schemat
Morgon: Fiberhavregrynsgröt, kvarg och lite hallon
Lunch: Sallad, gurka, äpple, blomkål
Middag: Kycklingfile, fettfri nötkött, eller dylikt + lite salladTar även 3 kapslar fiskolja och 1 mutlivitamin tablett varje dag.
Ska försöka gymma 3 dagar i veckan, om nu har kraft till det men så tankenVisst borde jag rasa i vikt?
1 juli, 2008 at 08:36 #578698Anonym anvandareMemberLäs på vad PSFM är till att börja med.
1 juli, 2008 at 11:46 #578699Anonym anvandareMemberJay wrote:Läs på vad PSFM är till att börja med.Jag tror jag har en lite anning iaf…..du äter inga kolhydrater utan bara proteiner, och du äter inte mycket?
Jag skrev fel på rubriken, det ska vara PSMF!
1 juli, 2008 at 12:27 #578700Anonym anvandareMemberDaniellow wrote:Jag tror jag har en lite anning iaf…..du äter inga kolhydrater utan bara proteiner, och du äter inte mycket?Jag skrev fel på rubriken, det ska vara PSMF!
Nu är jag inte så insatt i PSMF men hur går ”inga kolhydrater” ihop med havregrynsgröt, hallon och äpplen?
1 juli, 2008 at 12:53 #578701Anonym anvandareMemberTyskn wrote:Nu är jag inte så insatt i PSMF men hur går ”inga kolhydrater” ihop med havregrynsgröt, hallon och äpplen?Det reagerade jag också på.
Skulle jag varit ute efter en snabb viktnedgång hade jag förmodligen provat på DTD (Den termogena dieten).1 juli, 2008 at 18:15 #578702Anonym anvandareMemberTyskn wrote:Nu är jag inte så insatt i PSMF men hur går ”inga kolhydrater” ihop med havregrynsgröt, hallon och äpplen?Det går inte i hop alls, vilket trådskaparen tycks ha missat.
2 juli, 2008 at 00:52 #578703Anonym anvandareMemberJag gav ju en kort och enkel beskrivning av dieten i den här tråden till dig.
[http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=115330]Alltså ingen frukt eller stärkelserika livsmedel som havregryn, potatis mm.
Du ska äta protein till VARJE måltid, alltså kycklingfile, fettfritt kött mm och eventuellt lite kvarg (lätt). Betydligt högre mängd protein än du får i dig från ditt exempel.
Öka även mängden fiskolja.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.