Pulsen på Löpband???

Home Forums Deff och fettminskning Pulsen på Löpband???

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Pulsen på Löpband???

Tjena!

Ville bara fråga om det är någon som vet hur mycket hjärtslagen ska ligga på när man vill bränna fett??? Väger 81 kg och 165 cm brukar hålla 6.2 i fart och 128 i hjärtslg bränner ca 350 kaorier i timmen………har fått lite olika svar och svåra svara som jag inte fattar som tex: ”Maximal fettoxidation under aktivitet nås vid en intensitet av 60-65% av Vo2Max”.

Kan nån hjälpa mig med att räkna ut när jag bränner mest vikt för att minska maximalt i vikt. Bör jag hålla hög tempo eller promenad tempo.

Snälla Snällla Snälla hjälp mig!

Tack

Det spelar ingen roll. Det enda som spelar roll är antalet förbrända kalorier. Allt annat som du har hört och läst är myter som vägrar försvinna.

henkebenke wrote:
    Det spelar ingen roll. Det enda som spelar roll är antalet förbrända kalorier. Allt annat som du har hört och läst är myter som vägrar försvinna.

Njaa, att kroppen använder olika energikällor vid olika intensiteter är ingen myt, dock har du rätt i att det inte spelar någon större roll. :emo-thumb

aqa: Även om värdena som maskinen visar säkerligen är ganska missvisande så är de bra att ha som riktvärden. Jag tycker att du ska köra på som vanligt, men alltid försöka slå dina senaste värden. Försök alltid att komma ett litet snäpp längre, bränna lite fler kalorier eller tillbaka lägga samma sträcka på kortare tid. För det första blir själva träningen roligare när man sätter upp mål och för det andra så hindrar du kroppen från att vänja sig vid en viss intensitet.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.