Pulsklocka?

Home Forums Deff och fettminskning Pulsklocka?

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Turerna kring hur hög belastning/puls man bör ligga på för optimal fettförbränning varierar lite tycker jag men tänkte iaf införskaffa en pulsklocka för att kunna ligga i rätt område, vilket det nu är? :what:

Vad har ni för erfarenheter av pulsklockor? Blir träningen så pass mkt effektivare att det är lönt den 1000ingen den kostar? Behöver man en klocka med detektor kring bröstet eller räcker det med en som mäter vid själva klockan?

Förlsag på modeller tack!

Om du läser runt i diverse deff-trådar så ser du gång på gång att folk skriver att det är det totala kalori-minuset som är avgörande. Vilken puls du ligger på är nästan försumbart i det stora hela.

Så att köpa en pulsklocka enbart för deffandet skulle jag inte rekommendera.

om du är intresserad av din puls, självklart ska du köpa en pulsklocka. Men köp en billig till att börja med, gärna med ett pulsbälte. Vad vill du uppnå med din deff? Genom att gå ner i vikt förbättrar du kroppens hälsa och detta leder ofta till ett bättre välbefinnande. Ju mer vältränad du blir desto lägre kommer pulsen bli. I detta fall är ju det högintressant med en pulsklocka.

Henke_83 wrote:
    om du är intresserad av din puls, självklart ska du köpa en pulsklocka. Men köp en billig till att börja med, gärna med ett pulsbälte. Vad vill du uppnå med din deff? Genom att gå ner i vikt förbättrar du kroppens hälsa och detta leder ofta till ett bättre välbefinnande. Ju mer vältränad du blir desto lägre kommer pulsen bli. I detta fall är ju det högintressant med en pulsklocka.

Målet är ju självklart att få mer definerade muskler, gå ner 2-4kg. Dvs deffa, inte gå ner som en del andra verkar vilja gå ned 15pannor. Det kallar inte Jag för deffa, det är ju banta i de flesta fall anser jag.

Tyskn wrote:
    Om du läser runt i diverse deff-trådar så ser du gång på gång att folk skriver att det är det totala kalori-minuset som är avgörande. Vilken puls du ligger på är nästan försumbart i det stora hela.

Så att köpa en pulsklocka enbart för deffandet skulle jag inte rekommendera.

Som sagt var, jag vill ”optimera” cardion så det är även den ”försumbara” positiva effekten med att ligga inom rätt pulsintervall jag vill åt.

Det kan vara en fördel om man tidigare trodde att man tog i men i själva verket inte ligger på så hög puls.

Jag har nyss skaffat en billigare klocka(Pulse Sonic) via en annan hälsotidnings prenumerationserbjudande (om man nu får säga det här) men ville bara ha klockan och inte tidningen 115:- totalt. Kolla även på tradera mm, vissa säljer billigt. Klart vill du ha extra bra kvalité direkt får du gå upp i pris.

Pulsklockan kan göra träningen roligare och att man springer oftare, det är nog dne viktigaste hjälpen.

Sedan jag började med pulsmätare för flera år sedan har jag aldrig velat vara utan. All cardioträning blir roligare och mer effektiv, framförallt när man ex kör HIIT och eftersträvar att få upp respektive ned pulsen i de olika intervallerna. Likaså kan man ju vissa cardiopass med ex löpning eller spinning vilja ligga väldigt jämt i puls. Slutligen är den en bra indikator på om man börjar bli sjuk osv.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.