Pulver baserad deff

Home Forums Deff och fettminskning Pulver baserad deff

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

Tjenare

Jag undrar om det är bra/dåligt att köra en deff där mesta dels av intaget är från protein pulver.

Till frukost havregryn och lättmjölk sedan till middag äter jag ris, grönsaker och senare på kvällen en burk tonfisk. Tar också olivolja. Resten av kaloriintaget kommer från protein pulver som är uppdelat under dagen. Tar också vitaminer som är nödvändiga.

Tack

Du kommer vara konstant hungrig och må allmänt dåligt psykiskt skulle jag tippa på.

och fattig..

Min erfarenhet (Obs subjektiva syn ) vad det gäller proteinintag under diet är att du bevarar muskulaturens vaskuläritet och ”köttighet” på ett betydligt bättre sätt om du under en diet minimerar ditt intag av proteinpulver och istället ser till att du till största delen får i dig högkvallitativa och magra proteinkällor som tex fisk, ägg/äggvita, kyckling och rött kött. Du håller dig också mätt längre.

Proteinpulver kan möjligtvis fylla en funktion som nödlösning vid tidsbrist eller om möjligt som första måltiden efter ett träningspass och då gärna vassleisolat av något slag.

Lycka till…

MVH: Andreas

som redan nämts så kommer du va hungrig som fan hela tiden.. men kanske e bra för du kommer ju krympa magsäcken om det är det du är ute efter och då kommer du förmodligen inte orka äta lika mkt efter deffen som nu,,.

Kombinera båda är min åsikt. Finns mycket bra rent protein pulver som innehåller hög kvalitet av proteiner och som inte ger särskilts mycket energi (kcal). Eftersom proteiner endast ger 4 kcal per gram. En drink då på 20g protein är ca 80 kcal.

Dock ”vanlig” mat mättar mer vilket är extra viktigt under en deff. Annars blir du som sagt konstant hungrig. Jag äter dock både och, verkar funka för mig.

Jag brukar kombinera själv,beror på ur jag känner.

Andreas Malm wrote:
    Min erfarenhet (Obs subjektiva syn ) vad det gäller proteinintag under diet är att du bevarar muskulaturens vaskuläritet och ”köttighet” på ett betydligt bättre sätt om du under en diet minimerar ditt intag av proteinpulver och istället ser till att du till största delen får i dig högkvallitativa och magra proteinkällor som tex fisk, ägg/äggvita, kyckling och rött kött.

Sorry, men jag skrattade rakt ut. Även om det är sant så låter det helt jävla bisarrt.

Mac88 wrote:
    Jag undrar om det är bra/dåligt att köra en deff där mesta dels av intaget är från protein pulver.

Kollat upp ”Den Termogena Dieten” av Grandmaster här på forumet? Alternativt JS-dieten.

nutz wrote:
    Sorry, men jag skrattade rakt ut. Även om det är sant så låter det helt jävla bisarrt.

Bisarrt ???
    Vänligen utveckla…

/ Andreas

Andreas Malm wrote:
    Bisarrt ???
    Vänligen utveckla…

/ Andreas

Eftersom kroppen bryter ner maten i små beståndsdelar innan den skickar ut den i musklerna, håller jag med den gode nutz att det låter en smula bisarrt att musklerna skulle se annorlunda ut, för att man matat dem med protein från mat snarare än pulver. Därmed inte sagt att du har fel.

henkebenke wrote:
    Eftersom kroppen bryter ner maten i små beståndsdelar innan den skickar ut den i musklerna, håller jag med den gode nutz att det låter en smula bisarrt att musklerna skulle se annorlunda ut, för att man matat dem med protein från mat snarare än pulver. Därmed inte sagt att du har fel.

Mitt resonemang grundar sig på praktisk erfarenhet ( både från mig själv men också andra tävlnade på hyfsat hög nivå) av att ta sig i TÄVLINGSFORM.

(Inga namn MEN det gjordes bla en dokumentär 2002 om en svensk kroppsbyggare på absolut toppnivå som i filmen resoner på ett liknande sätt om diet och intaget av kött.)

En viktig detalj är också att först när kroppsfettet är på en absolut minimal nivå och muskelmassan är tillräkligt stor har man helt andra förutsättningar att utvärdera sin fysik. AV detta följer mitt tidare resonemang om köttighet.

Utan att gå in i detalj så finns det också en mängd fördelar med ”naturlig” föda kontra extrahetad sådan, vilket i min mening också påverkar. Men det finns säkerligen bättre experter här på forumet som kan förklara det.

Som sagt: Detta är bara en förklaring av MIN erfarenhet och inte på något sätt den absoluta sanningen.

MVH: Andreas…

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.