Home › Forums › Deff och fettminskning › Råd och tips på mitt första kostschema diet?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 januari, 2010 at 08:57 #543161Anonym anvandareMember
Hej, jag skulle gärna vilja ha hjälp med mitt första kostschema eftersom jag ska göra min första diet. som jag började i måndags med. jag har väl inget mål på hur många kilon ja vill går ner. ska bara köra på tills jag känner mig nöjd. just nu ligger jag på 80 kilo och är 166 cm lång.
Just nu tränar jag så här
Måndagar. morgon promenad innan skolan. sen promenad till gymmet den är på en 30 min. sen kör jag i gymmet 1 timme sen går jag tillbaka.
Tisdagar. tränar jag fotboll i skolan på morgonen sen kör jag gymmet på kvällen. och samma sak där jag går dit och hem. men kommer bli dubbla fotbolls passa sen när vi börja ute med laget. då blir det inget gym. men dom här 2-3 månaderna så kör vi kondition/styrka så det gör inget.
onsdagar morgon promenad + gym på kvällen går dit och hem.
torsdagar morgon promenad . fotboll i skolan på eftermiddagen sen gym på kvällen. samma sak där jag går dit och hem. men kommer bli dubbla fotbollspass den dagen med kondition/styrka med laget.
fredagar så blir det morgon promenad + gym jag går dit och hem.
Jag har börjat äta så här nu sen i måndags. men om det är något som ja borde ändra på så säg gärna till.
frukost
50 dl havregrynsgröt + 1 eller 2 dl mellan mjölkLunch
äter jag i skolan så det blir ingen past,ris potatis osv. bara kött + sallad
Eftermiddag
jag vet inte riktigt vad ja ska äta innan jag ska träna för att de ska bli så bra som möjligt. så jag äter bara en frukt eller så. sen efter träningen dricker jag whey 80 med 1 dl pulver och 3 dl vatten,
Kvällsmat
blir det vanlig mat och det blir något mamma har lagat fast det blir bara 50 gram ris,pasta potatis osv. sen 50-100 gram kött eller något liknade + salladskulle gärna vilja ha massor med råd och tips på hur jag ska förbättra det.
13 januari, 2010 at 08:57 #70546Anonym anvandareMember13 januari, 2010 at 09:28 #543162Anonym anvandareMemberDu kanske får skära ner på frukosten lite?
13 januari, 2010 at 09:52 #543163Anonym anvandareMemberSnake wrote:Du kanske får skära ner på frukosten lite?Du kunde inte hålla dig, huh?
13 januari, 2010 at 10:03 #543164Anonym anvandareMemberSnake wrote:Du kanske får skära ner på frukosten lite?oj jag har skrivit fel:| det ska vara 50 gram havregrynsgröt:D
13 januari, 2010 at 10:38 #543165Anonym anvandareMemberJ.v.K wrote:du kommer bränna väldigt mycket kalorier under veckorna så det ska nog inte vara något problem. märker du att du går ner långsamt skulle jag i första hand dra ner på kolhydraterna.tänk dessutom i skolan att välja så mycket protein så mycket, och få i dig grönsaker! (mättar bra samt väldigt få kalorier)
bara akta sig på helger osv så de inte blir för mycket godis,chips osv.. man kommer snabbt upp i kalorierna där.
lycka till!
Okej tack så mycket för dina tips. sen när det gäller godis,chips osv försöker ja hålla mig ifrån det så mycket som möjligt.
13 januari, 2010 at 10:45 #543166Anonym anvandareMemberDet är extremt svårt att säga ett dugg om en kost som man inte vet något om. Du ger väldigt dålig information och man kan bara spekulera.
Men 1dl proteinpulver känns lite i överkant skulle jag säga. Att konsumera ägg och fet fisk, en del mjölkprodukter, kött och näringsrika grova grönsaker är ju i alla fall grundstenar i en nyttog kost enligt mig.
13 januari, 2010 at 10:53 #543167Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Det är extremt svårt att säga ett dugg om en kost som man inte vet något om. Du ger väldigt dålig information och man kan bara spekulera.Men 1dl proteinpulver känns lite i överkant skulle jag säga. Att konsumera ägg och fet fisk, en del mjölkprodukter, kött och näringsrika grova grönsaker är ju i alla fall grundstenar i en nyttog kost enligt mig.
du menar att 1 dl proteinpulver är för mycket? sen vad vill du veta om min kost så du kan kunna hjälpa mig så mycket som möjligt:)
13 januari, 2010 at 10:56 #543168Anonym anvandareMemberjovisst_06 wrote:sen vad vill du veta om min kost så du kan kunna hjälpa mig så mycket som möjligt:)Detaljer om mängder och livsmedel.
13 januari, 2010 at 11:06 #543169Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Detaljer om mängder och livsmedel.frukost käkar ja ju 50 gram havregrynsgröt och 1-2 dl mellan mjölk i gröten.
till lunch så äter jag det som serveras i skolan fast ingen
potatis,past,ris osv.så det kan bli 50-100 gram kött,fisk,korv och till det äter jag bönor,sallad, ja det som finns i salladsväg.
innan träning äter jag bara en frukt eller något vet inte riktigt heller vad ja ska äta då
kvällsmat så blir det samma sak där fast 100 gram kött,fisk,korv ja det blir ju det mamma lagar till. men då äter jag 50 gram, ris,potatis,pasta osv.
innan träning äter jag bara en frukt eller något vet inte riktigt heller vad ja ska äta då
sen vet jag inte riktigt vad ja ska äta för att det här är första gången ja ger mig in på det här så om du har något tips vad man kan äta som är bra så får du gärna dela med dig:)13 januari, 2010 at 11:16 #543170Anonym anvandareMemberjovisst_06 wrote:sen vet jag inte riktigt vad ja ska äta för att det här är första gången ja ger mig in på det här så om du har något tips vad man kan äta som är bra så får du gärna dela med dig:)Några inlägg ovan:
Eddie Vedder wrote:Att konsumera ägg och fet fisk, en del mjölkprodukter, kött och näringsrika grova grönsaker är ju i alla fall grundstenar i en nyttig kost enligt mig.13 januari, 2010 at 12:49 #543171Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Några inlägg ovan:vad för mjölkprodukter, och vad slags grönsaker är bra då?
vilken fisk är bäst?
13 januari, 2010 at 13:09 #543172Anonym anvandareMemberJ.v.K wrote:mjölk, kesella/kvarg,filmjölk, ost t ex.Lax anser jag vara bland de bästa. (pga smak samt fetthalt)
vill man inte ha så mycket fett är alaska pollock och tonfisk ytterst bra och billiga alternativ också
ska jag då äta lite kesella/kvarg innan jag ska träna ?
men jag kan ta fortsätta med 1 dl protein pulver?
13 januari, 2010 at 13:36 #543173Anonym anvandareMemberJ.v.K wrote:kesella/kvarg är ett oerhört långsamt protein och bör med fördel ätas innan läggdags jag skulle fortsatt med proteinpulver efter träningjag skulle köpt bcaa/eaa att ta innan träning och tagit all proteinpulver efter träningen. eaa/bcaa tas med fördel på fastande mage, så är du hungrig innan träningen är det bara en fördel om du använder dig utav bcaa/eaa
men vad är bcaa/eaa ? har aldrig hört talas om det:p
13 januari, 2010 at 14:12 #543174Anonym anvandareMemberJ.v.K wrote:det är iaf fria aminosyror som utsöndras oerhört snabbt i dina muskler och gör att muskeluppbyggnaden blir oerhört mycket bättre än utan eaa/bcaa iaf! de mer påläste får gärna lägga till om jag missat någon viktig del.Nej den blir inte oerhört mycket bättre. Du har nog en del att läsa på ja.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.