Home › Forums › Deff och fettminskning › Rådgivning hade varit uppskattat!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 december, 2011 at 15:04 #51454Anonym anvandareMember2 december, 2011 at 15:04 #124485Anonym anvandareMember
Hej!
Jag är en kille på 21 år, är 172 cm lång och väger ca 106kg (har gått ner 4 kilo).
Försöker gå ner i vikt. Men behöver rådgivning.
Hade uppehåll i en lång period (ungefär 2 år). Innan perioden var jag i någorlunda form. Vägde runt 95-97 med bra muskulatur och inte allt förmycket fett. Har tränat i 4 månader nu.
Jag ser inte ut som en flodhäst precis. Man ser ju mina muskler men inte alls så tydligt jag vill.Just nu ser mitt mat och tränings schema ut såhär.
Måndag
Bröst / Triceps + gå på band i en halv timme.Tisdag
Vila eller gå på band i en timme.Onsdag
Rygg / Biceps + gå på band i en halv timme.Torsdag
Vila eller gå på band i en timme.Fredag
Ben + gå på band i en halv timme.Lördag
Vila eller gå på band i en timme.Söndag
Axlar + Muskelgrupper jag vill förbättra.
+ gå på band i en halv timme.Varje pass siktar jag på att köra ungefär 10 övningar som totalt.
Kost.
Morgon
Erase tabletter x2 (Fatburner)
2x Omega3 2x Multivitamin
Fitnessbröd med keso och ett ägg på + ProteinshakeFörmiddag
Innan gymmet Erase tabletter x2 (Fatburner) med en skopa Hotblood prestationshöjare och en skopa Turbo Kreatin.
Ägg eller tonfisk.Eftermiddag
Proteinshake efter passet och senare Fitnessbröd med keso och ett ägg på.Kväll
Tonfisk med/eller Ägg + ProteinshakeSov dax
Brukar ta en proteinshake med ett ägg eller en burk tonfisk innan jag går och lägger mig (har problem att sova, antagligen på grund av erase tabletterna).Ingen vana av att laga mat, har aldrig riktigt gjort det.
Men det är nog dax att börja. Känner att jag behöver lägga till mer ris, pasta, torsk, kyckling och grönsaker.Det jag gör nu kanske inte påverkar min kropp på ett bra sätt men jag går ner i vikt. Skulle vilja veta mer.
Vad tycker ni kunniga om detta? är det fel? rätt? svar och kunskap är uppskattat!2 december, 2011 at 15:32 #124486Anonym anvandareMemberDu går ner i vikt, vilket är ditt mål. Vad är problemet?
Och ja, du bör äta mer grönsaker. Det finns inget själv ändamål i att äta något av livsmedlen du väljer; går du ner i fettvikt på din kost och det är ditt mål: grattis.
Mer kunskap kan du läsa dig till på forumet, nätet etc.
2 december, 2011 at 15:41 #124487Anonym anvandareMemberInget problem! fick bra länkar och tips i en annan del av forumet om kost och träningslära.
Ville mer ha åsikter och råd på hur jag kan förbättra mitt schema och kost.2 december, 2011 at 17:52 #124488Anonym anvandareMemberDet beror ju helt på hur du vill förbättra det och vad som konstituerar ”bättre”.
4 december, 2011 at 14:44 #124489Anonym anvandareMemberDet jag vill göra i huvudsak är att gå ner i vikt och få min muskelmassa att synas. Men endå inte förlora min muskelmassa.
4 december, 2011 at 18:17 #124490Anonym anvandareMemberMen är det inte det du gör nu?
En deff tar ofta tid. Men fine; proteinintaget ser bra ut, fortsätt köra på som du gör nu och kolla vikten en gång i veckan för att se hur mycket du går ner och justera kosten därefter. D v s ät mer om du går ner för snabbt och vice versa.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.