- This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Deff och fettminskning › Räkna Kalorier?
Tja! Jag undrar just detta som rubriken lyder; Hur räknar man kalorier? Har aldrig varit så inne på det innan tills nu. Har tränat stenhårt ca 1 år nu och funderar starkt på att genomföra en deff. Har några extra kilon som jag skulle vilja skala av, ca 4-5kg. Hoppas verkligen någon vill hjälpa mig!!
Tack tack!
MVH
Införskaffa en matvåg skulle jag säga, du kommer inte ångra dig.
Väg det du äter och kolla sedan i Livsmedelsverkets databas [http://192.121.81.11/livsmedelsok/] hur mycket du får i dig. Databasen är såklart inte helt exakt men jag tycker den är bättr att utgå ifrån än att ta energivärdena som är angivna på produkternas förpackning. Jag tycker det är bättre om det blir samma ”källa” till alla värden samt att du kan från början välja gramvikten när du söker i databasen. Annars tvingas du ju alltid räkna ut det själv baserat på värdet för 100g.
Så det är ju enklare att få det uträknat från första början.
brukar slv:s databas stämma bättre än värdena som står angivna på respektive livsmedels förpackning?
Jag har trott det var tvärtom, eftersom slv har generella siffror på allt medans det på förpackningarna var mer specifikt.
Tackar så hemskt mycket, Livsmedlets hemsida funkar utmärkt. Har redna hunnit testa den, och en köksvåg har jag inhandlat med.
Tack!
så, hur räknar ni ut hur mkt kcal ni behöver få i er då ?.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY