Räknar jag kalorier rätt?

Home Forums Deff och fettminskning Räknar jag kalorier rätt?

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • Author
    Conpros wrote:
    Ok.
    Tror inte jag kommer så mkt längre här.
    Utvärdering av viktnedgången får styra dagsintaget.

Det tycker jag låter som en bra ide. :emo-thumb
    Tänk bara på att väga dig under likartade förhållanden.

Fullkomligt idiotiskt pass (föregående sida), särskilt under diet. Nästan 30 set för fan. Dela i två pass genom att avsluta efter skivstångsrodd och börja nästa pass med bänkpress. Lycka till.

Glöm inte att vilotiden mellan seten INTE är styrketräning.

Grandmaster wrote:
    Fullkomligt idiotiskt pass (föregående sida), särskilt under diet. Nästan 30 set för fan. Dela i två pass genom att avsluta efter skivstångsrodd och börja nästa pass med bänkpress. Lycka till.

Ord och inga visor…

Kan du inte utveckla lite vad du menar Grandmaster?

Att jag kör lite SL-inriktad träning är för att jag tycker det är kul och för att jag vill behålla styrkan under deffen. Känner även att orken räcker till så varför kan man inte köra på det sättet? Skulle jag halvera passet får jag köra 8 pass istället för som idag, 4 pass per vecka.

Min fråga handlade mer om energiförbrukningen under träningspasset. Om jag kan räkna det som 450-500 eller om jag ska räkna det som 250-300.

meeper wrote:
    Det tycker jag låter som en bra ide. :emo-thumb
    Tänk bara på att väga dig under likartade förhållanden.

Jepp!

Det är ett bra tips.
    Har vägt mig tisdagar och fredagar senaste veckorna, och ser en tydlig nedgång.

Conpros wrote:
    Jepp!

Det är ett bra tips.
    Har vägt mig tisdagar och fredagar senaste veckorna, och ser en tydlig nedgång.

Skönt att höra! Grattis grattis.

Vilket kaloriintag hamnade du då på till slut?

meeper wrote:
    Skönt att höra! Grattis grattis.

Vilket kaloriintag hamnade du då på till slut?

Tack Meeper! :)

Jag har räknat mitt dagsbehov (dvs. basbehov utan träning) utifrån en trappa:

Söndag (första dagen efter ätardagen, då förbränningen tagit fart) = 2600kcal
    Måndag = 2600 kcal
    Tisdag = 2500 kcal
    Onsdag = 2500 kcal
    Torsdag = 2400 kcal
    Fredag = 2400 kcal
    Lördag = ätardag

Sen lägger jag till mellan 350-500 för träningen, beroende av mängden cardio efter passet samt hur tungt jag bedömmer det.

Jag kör morgonpromenad i princip varje dag (räknar det som 250 kcal för 65 minuter).

Det gör att jag snittar på ca. 2300 träningsdagar samt 2100 dagar utan träning.

Denna vecka har det gått jättebra och jag har gått ned 1,1 kg sedan förra fredagens mätning. :D (väger mig direkt på morgonen)

Slog även nytt PB i mark och ökade därmed 5kg (från 200kg till 205kg).

Totalt har jag gått ned 8,3kg på snart 9 veckor.
    Midjemåttet har minskat med 9,4 cm.

Jag tror den största skillnaden var när jag bytte bort gainern mot vanlig mat och käkar ett stort mål mat (800kcal, enbart kolhydrater och proteiner) efter träningen. Det gör att jag får käka mig mätt en gång per dag och kan se fram emot det.
    Sen kan jag snåla in på kalorierna under resten av dagen. Käkar flera små mål med protein var 3-4 timma.
    Fettintaget håller jag till förmiddagens tre första mål (frulle, mellis och lunch). Sen stryper jag åt det.

Detta upplägg verkar funka för mig… så nu rullar jag på tills jag är nöjd med det jag ser i spegeln. Förmodligen blir det tills min semester börjar andra veckan i juli.

Edit:
    När jag skriver ”snittar ca. 2300 träningsdagar och 2100 vilodagar” så syftar jag på kcal intaget. Förbrukningen dessa dagar uppskattar jag utifrån träningen, morgonpromenad samt basbehovet.
    Försöker ligga på ett underskott mellan 600-1000kcal.

Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.