rätt eller fel, blir tokig!!!!!!!!!!!!!!!!

Home Forums Deff och fettminskning rätt eller fel, blir tokig!!!!!!!!!!!!!!!!

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Efter 2 månaders dietande och några kilo viktnedgång så har jag nu fastnat. Trots ökad styrka och uthållighet så händer inget på vågen och känner mig mer ”svullen” och ”degig” än tidigare. Känns som om jag är pigg och inte avsevärt hungrig utan skulle kunna strypa kosten ännu mer…

fakta 95 kg kväll, 93 kg morgon
    182 cm
    tungt gym 4-5 ggr/vecka

Äter enl nedan…

frukost: 2 ägg (med gulan), 2 knäckebröd med skinka, kaffe
    mellanmål: proteindrink (whey 100)
    lunch: 200 gram kött/fisk/fågel, några knippen broccoli/morot/blandsallad 1msk olivolja
    mellanmål: proteindrink (whey 100), 1 äpple
    middag: som lunch
    efter gym: proteindrink (whey 100), 1 äpple, 1 knäckebröd med keso el skinka

har inte kört någon form av cardio i dagsläget…..

behöver hjälp blir tokig……!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tack på förhand…

Hur ser kaloriintaget och makrofördelningen ut då?

Colossus wrote:
    Efter 2 månaders dietande och några kilo viktnedgång så har jag nu fastnat. Trots ökad styrka och uthållighet så händer inget på vågen och känner mig mer ”svullen” och ”degig” än tidigare. Känns som om jag är pigg och inte avsevärt hungrig utan skulle kunna strypa kosten ännu mer…

fakta 95 kg kväll, 93 kg morgon
    182 cm
    tungt gym 4-5 ggr/vecka

Äter enl nedan…

frukost: 3 ägg (med gulan), 1 knäckebröd med skinka, kaffe
    lunch: 200 gram kött/fisk/fågel, några knippen broccoli/morot/blandsallad i olivolja
    (alt omelett på 2 ägg med gulan, zucchini, fetaost, olivolja)
    efter gym: som lunch
    innan läggning: proteindrink (whey 100) alt 2 ägg (med gulan)

har inte kört någon form av cardio i dagsläget…..

behöver hjälp blir tokig……!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tack på förhand…

Tror inte du behöver så många proteindrinkar. Kör på 1 om dagen och då bör det vara efter träning, då vassleproteinet är bäst då. Protein är också energi vet du ;) Sen undrar man också hur mycket olivolja du har i salladen? En tesked innehåller en stor mängd kalorier.

Kan knappast ligga på mer underskott. Ang de många proteindringkarna är det för att hålla uppe proteinet samt att det är ett enkelt alternativ då man är på arbetet.
    Ser ut som en degklump när man stiger upp påmorgonen, utan tryck..magen slapp, men väl på gymmet så har jag inte tappat någon styrka , kanske tom ökat, och man ser bra ut….men varför inget på vågen)??? vad ska jag ändra….

Colossus wrote:
    Kan knappast ligga på mer underskott. Ang de många proteindringkarna är det för att hålla uppe proteinet samt att det är ett enkelt alternativ då man är på arbetet.
    Ser ut som en degklump när man stiger upp påmorgonen, utan tryck..magen slapp, men väl på gymmet så har jag inte tappat någon styrka , kanske tom ökat, och man ser bra ut….men varför inget på vågen)??? vad ska jag ändra….

Nå, hur var det? Har du någon koll på energiintaget eller inte?

Om du inte har räknat på det exakt så blir det ju svårt att felsöka.

har inte räknat på det….men vet att det är kcal-underskott då jag gjort en snabb överblick.

är även minimalt med kolhydrater. Det som är skit är ju bara att magen är slapp numera i fettet (ej svullen buk o hård som tidigare) samt att det inte händer något på vågen…

La du av med kreatin samtidigt som du gick på deff också eller? Låter som du tappat stora mängder vatten, vilket är normalt att man gör i början av en deff p.g.a. få kolhydrater vilka har som uppgift att binda vatten.

I alla fall, det tar tid att deffa, det går inte jämföra första veckorna av deffen med resten då man tappar så mycket vätska i början.

I övrigt är det bara att du fortsätter undvika kolhydrater när du inte ska träna eller tränat och aktiverar dig över dagarna och försöker sova tillräckligt.
    All vätska som innehåller energi är såklart förbjudet, mättar extremt dåligt.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.