Home › Forums › Deff och fettminskning › Risk att förlora alla mina hårt förvärvade muskler?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 januari, 2008 at 18:57 #75554Anonym anvandareMember30 januari, 2008 at 18:57 #594995Anonym anvandareMember
Jag har alltid tränat mycket men främst spinning, step mm (inte mkt styrka). Sen ca ett halvår har jag dock kört 3 gym pass och 2 spinning / vecka. På så sätt har jag lyckats bygga upp min muskler, om inte mycket så iaf mer än innan :o.
Sen några veckor tillbaks har jag satt mig själv på diet. Jag har räknat ut att för att ligga på en stabil nivå kräver min kropp 2200 kcal. Jag äter nu 1600 och tränar som jag beskrev ovan. Men jag får inte de resultat som jag vill 👿 nu funderar jag på att köra 3-4 spinningpass och 1-2 gym. Och nu till min fråga, kommer jag att förlora mycket av mina muskler om jag tränar och äter så?
(Vet att ingen kan spå in i framtiden men vill gärna ta del av tankar och ideér)
30 januari, 2008 at 19:09 #594996Anonym anvandareMemberLigg på lika stort energiminus men byt till 3-4 gympass och 1-2 spinning i stället så minskar risken för muskelförlust och fettförlusten blir lika stor.
30 januari, 2008 at 20:18 #594997Anonym anvandareMemberRobert Lilja;468778 wrote:Vad vill du ha för resultat?Missade visst att förtydliga vad jag vill. Jag vill gå ner 4-5 kg i fett.
30 januari, 2008 at 21:42 #594998Anonym anvandareMemberÖka kardion succesivt om det inte händer nåt…morgonpromenader?? Allt för mycket spinning kan bli slitigt om jag får tycka…
30 januari, 2008 at 21:49 #594999Anonym anvandareMemberRobert Lilja wrote:Eller kolla över kaloriintaget lite nogrannare.Mvh
Robert LiljaMan ska inte se cardo som ett straff, utan som ett nöje.
30 januari, 2008 at 21:54 #595000Anonym anvandareMemberJarp wrote:Man ska inte se cardo som ett straff, utan som ett nöje.här har vi en som har fattat poängen!! älskar kardio! man får äta mer
31 januari, 2008 at 06:51 #595001Anonym anvandareMemberTill saken hör väl även att jag tycker spinning är 1000 ggr roligare än gym. Men som några av er säger, man behöver ju inte ändra allt på en natt utan ta det lite i taget och se vad som funkar.
Jag vet ärligt talat inte om jag vill skära ner mer på maten… Har försökt innan och klarar inte riktigt av mitt jobb då. Är högstadielärare och 14-åringar bryr sig inte riktigt om ifall fröken ligger på energiunderskott utan de kräver lika mycket av en oavsett
31 januari, 2008 at 07:38 #595002Anonym anvandareMemberAnnika0314 wrote:JJag äter nu 1600 och tränar som jag beskrev ovan. Men jag får inte de resultat som jag vill 👿 nu funderar jag på att köra 3-4 spinningpass och 1-2 gym.Du vill gå ner 4-5 kilo. Det har gått några veckor säger du, har du gått ner någonting hittills?
Ofta kan vikten vara stabil trots fettförlust för att sedan släppa i stora sjok.
Fö skulle 1600 lika gärna kunna vara 1800. Och 2200 kcal skulle kunna vara 2000 kcal. Poängen här är att felmarginalen i energiintag, det är inga exakta angivelser som ges på livsmedel, och förväntat energibehov, inte helt rätt att få en exakt siffra på individnivå, kan ligga dig lite i fatet. Ge det lite tid.
I övrigt tycker jag Roberto och KG är inne på rätt linje.
31 januari, 2008 at 15:33 #595003Anonym anvandareMemberRobert Lilja wrote:Omfördela näringsämnena då? Hur mycket kollisar, protein och fett äter du per dag?Mvh
Robert LiljaJag använder mig av formfixaren och enligt den har mitt intag varit fördelat så här: 35 % kolhydrater, 40 % protein, 25 % fett. Ofta blir det lite mer protein och lite mindre fett. Har svårt att få i mig fett, men har börjat med omega-3 tabletter. Hur verkar det?
31 januari, 2008 at 15:37 #595004Anonym anvandareMemberJay wrote:Du vill gå ner 4-5 kilo. Det har gått några veckor säger du, har du gått ner någonting hittills?Grejen är den att jag innan varit lite väl fixerad vid siffran på vågen och det har i perioder fått mig att må dåligt. Därför har jag valt att inte väga mig förrän jag känner mig redo. Jag går på måttbandet och hur kläderna sitter. Jag har hålt på i ca 4 veckor. Har inte märkt någon direkt skillnad. Blir allt mer stressad… det är så frusterande när man verkligen vill men det går inte.
Kanske bör det även nämnas att jag sen år 2000 gått ner ca 30 kg men de senaste två åren har inte mycket hänt… Vill gå ner det sista för att känna mig helt nöjd med mig själv.
31 januari, 2008 at 16:13 #595005Anonym anvandareMemberFormfixaren är ett gratisprogram man kan hämta på nätet. Ja det är ju verkligen som om jag ligger på överskott men jag räknar verkligen allt! Så jäkligt frustrerande 👿 men jag tänker fortsätta för min kropp måste släppa nån gång.
Tack för alla tips och tankar
7 februari, 2008 at 02:03 #595006Anonym anvandareMemberhej..undrar lite om programmet formfixaren ni pratade om
att de inte va så bra. då till frågan:
Finns de ngt liknande program som funkar bra!?tacksam för svar/Sara
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.