Home › Forums › Deff och fettminskning › rivstart på viktminskning ok med min kostupplägg??
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 december, 2009 at 17:31 #70308Anonym anvandareMember19 december, 2009 at 17:31 #521352Anonym anvandareMember
Frukost
en kiwi
ett ägg
ett äpple
en kopp kaffeMellanmål frukt eller kom gärna med förslag
lunch tonfisk i vatten + spenatmiddag tonfisk i vatten + 2 ägg+ sallad
kvällenmål till kaffe något lätt att tugga på kom gärna med förslagKan variera tonfisk med kyckling, lax, kött
Tänkte köra detta i 2 veckor sen öka med mer mat då jag kan börja motionera lite mera. Annars så är jag normalt aktiv dvs jobbar 8 timmar där jag rör på mig normalt.
längd 173 vikt 60
vill gå ner till 55.
19 december, 2009 at 17:32 #521354Anonym anvandareMemberÄter jag för mycket ägg ?? då det innehåller mycket fett, bra eller dåligt för viktminskning???
19 december, 2009 at 17:41 #521356Anonym anvandareMemberNej, ägg är en väldigt bra protein- och fettkälla. Jag hade inte dragit ned på äggen ifall jag skulle köra din diet.
19 december, 2009 at 17:46 #521358Anonym anvandareMemberYeahvlen wrote:Nej, ägg är en väldigt bra protein- och fettkälla. Jag hade inte dragit ned på äggen ifall jag skulle köra din diet.Har jag en bra upplägg då? kommer jag att gå ner med detta?
19 december, 2009 at 17:50 #521360Anonym anvandareMembermee8 wrote:Har jag en bra upplägg då? kommer jag att gå ner med detta?Nej och ja förmodligen.
Upplägget är i mina ögon helt bedrövligt men mycket ska till för att du inte skall tappa i vikt i alla fall.
Angående mycket ägg då är det väl kanske det enda positiva i hela kosten så som den ser ut nu. Och spenaten.
19 december, 2009 at 17:59 #521361Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Nej och ja förmodligen.Upplägget är i mina ögon helt bedrövligt men mycket ska till för att du inte skall tappa i vikt i alla fall.
Angående mycket ägg då är det väl kanske det enda positiva i hela kosten så som den ser ut nu. Och spenaten.
Okay kan du ge mig lite förslag:)
19 december, 2009 at 18:00 #521363Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Nej och ja förmodligen.Upplägget är i mina ögon helt bedrövligt men mycket ska till för att du inte skall tappa i vikt i alla fall.
Glömde nämna att jag tar ett kosttilskott BIO T
20 december, 2009 at 08:57 #521365Anonym anvandareMemberJag förstår inte varför du ska köra en panikpantning när du redan väger relativt lite. Det är inte säkert slutresultatet blir vad du önskar dig ifall fett- och muskelration är 50/50.
Gå ned i vikt kommer du förmodligen göra, men vilken vikt är av värde? Tappa fettvikt gör man vid energiunderskott, men även muskelmassa ifall energiunderskottet är på tok för stort. Vilket jag tror det är i det här fallet.
Du kan ju börja äta mer allsidig, sund mat och kanske bara dra av 500 kcal från vad du gör av med i energiväg på en dag.
30 december, 2009 at 22:18 #521367Anonym anvandareMembertja allihopa , sorry för att jag skriver just här men vet inte hur man gör en ny tråd eller inlägg , kan man få hjälp?
30 december, 2009 at 22:27 #521369Anonym anvandareMemberXeeD12 wrote:tja allihopa , sorry för att jag skriver just här men vet inte hur man gör en ny tråd eller inlägg , kan man få hjälp?Med vad? Att starta ny tråd?
Bara välja kategori och sen välja ny tråd, knappen ligger långt upp till vänster. Sätt korrekt rubrik, dvs vad det gäller och ett ? efter om det är en fråga31 december, 2009 at 02:12 #521371Anonym anvandareMemberMen varför ska du gå ner till 55?
Jag väger 55 och är 168 lång och JAG är smal så då känns det som om det bara blir ben kvar av dig
mee8 wrote:Frukosten kiwi
ett ägg
ett äpple
en kopp kaffeMellanmål frukt eller kom gärna med förslag
lunch tonfisk i vatten + spenatmiddag tonfisk i vatten + 2 ägg+ sallad
kvällenmål till kaffe något lätt att tugga på kom gärna med förslagKan variera tonfisk med kyckling, lax, kött
Tänkte köra detta i 2 veckor sen öka med mer mat då jag kan börja motionera lite mera. Annars så är jag normalt aktiv dvs jobbar 8 timmar där jag rör på mig normalt.
längd 173 vikt 60
vill gå ner till 55.
1 januari, 2010 at 16:08 #521373Anonym anvandareMemberFör lite protein. För lite grönsaker. För lite fett.
För lite mättnadskänsla för att fungera i det långa loppet.
Här är några livsmedel jag rekommenderar:
Kyckling, ägg, broccoli, keso, kvarg, blomkål, vitkål, mjölk, 10% nötfärs, ost, majonnäs
PotatisBlanda hej vilt inom din kaloribudget. Fokusera på att inte gå upp i vikt, försök må gott och gör det inte till någon hets om att äta så lite som möjligt.
7 januari, 2010 at 18:19 #521375Anonym anvandareMemberGör som jag (178, 63kg, smal)
Frukost: 1dl havregrynsgröt, whey-80, apelsin och massa vatten
Lunch: Vanlig mat men mindre såser och saker med mycket fett samt mycket grönsaker
Middag: Kött, potatis, mycket mjölk och kesoSedan springer du 30 min på löpband varje dag så ska du se fettet är borta efter en vecka
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.