Såga min diet, tack!

Home Forums Deff och fettminskning Såga min diet, tack!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • Author

Deffar sen 3 veckor tillbaks.

Startläge: 92,5kg 93cm runt midjan = fet som en säl
    Nuläge: 87,8kg 90cm runt midjan = halvfet

Om man räknar bort 2kg vätska så förbränner jag ungefär 1kg fett/muskler per vecka,
    det motsvarar runt 1 cm runt midjan. Ganska lagom?

Kost:

Frukost: 150 gram havregrynsgröt, 1/3 banan eller 2 ägg, alltid 1 glas vatten och 45g protein

Frukost 2: 1 glas vatten, 1 kopp kaffe, 1 ägg, 1 hembakt grovmacka med makrill i tomatsås

Lunch: 100g ris + 200g kyckling / fisk / biffar, 100g kokta grönsaker med 2 glas vatten, 1 kopp kaffe

Fika: 250g lättkesella + 100g yoggi, 1 glas vatten

Träningsdagar: gainer efter med 45g protein, 20g kolhydrater

Icke träningsdagar: Knäckebröd eller smörgås med korv eller ost

Middag: 100g ris, 200g kyckling / fisk / biff + 100g koktagrönsaker

Utöver detta tar jag 3g fiskolja om dagen och har precis börjat med 15g kreatin om dagen.

Detta bli icke träningsdagar 1800kcal, träningsdagar 1950kcal.

En dags mat hamnar väldigt ungefärligt på 23% fett 28% kolhydater 49% protein

Lördagar eller söndagar lyxar jag till det med en rejäl portion havregrynsgröt och äter mig mätt på middagen.

Har gjort en liten ändring, äter 2*80g ris istället för 2*100g ris och slänger istället i 40g kolhydrater efter passet
    (hittills har jag bara haft 20g kolhydrater i gainern).

Tränar 3 ggr i veckan, 45 min + 10 min på crosstrainern.

Målet är vad folk ofta anser som OK strandform

HIT ME! :emo-thumb

ser bra ut! dock skulle jag byta ut gainern mot whey 80!

Har du vägt själva gröten eller är det 150 gram okokta gryn? Eller är det 1.5 dl som du tror är så mycket?

jeanklaud wrote:
    ser bra ut! dock skulle jag byta ut gainern mot whey 80!

Tanken är att jag ska få i mig hyfsat mycket med kolhydrater efter träning
    så att behållningen av passet blir så stor så möjligt, vad tror du om de?

Eddie Vedder wrote:
    Har du vägt själva gröten eller är det 150 gram okokta gryn? Eller är det 1.5 dl som du tror är så mycket?

Har för mig att jag vägt gröten färdig men jag blir lite osäker nu hur jag
    gjorde? Låter lite med 150g nu när du säger de, ska kontrollera :up:

Hade jag vetat hur lång tid det skulle ta så hade jag börjat en månad
    tidigare. Kan vara ett tips till de som inte deffat någongång, räkna med
    att ni är fetare än vad ni tror och planera för en lång deff ;)

Ingen annan som har tips på förbättringar? :)

Körde också på gainer ett tag, men det är i grund och botten bara tomma kalorier som man dessutom inte blir mätt på, bra mkt bättre att köra ett bra mål mat efter träningen istället.
    Och som jeanklaud påpekade är det bra med protein efter träning istället för just nämda gainer.

Quote:
    Har för mig att jag vägt gröten färdig men jag blir lite osäker nu hur jag
    gjorde? Låter lite med 150g nu när du säger de, ska kontrollera

Vet i tusan hur jag vägt, vägde 215gram.

niklasnelson wrote:
    Körde också på gainer ett tag, men det är i grund och botten bara tomma kalorier som man dessutom inte blir mätt på, bra mkt bättre att köra ett bra mål mat efter träningen istället.
    Och som jeanklaud påpekade är det bra med protein efter träning istället för just nämda gainer.

Tomma kalorier? Det är kolhydrater som behövs för att fylla på glykogendepåerna.

Är hur som helst ingenting jag skulle ta i tång med under deff och för övrigt behöver du inte GAINER för att fylla på glykogendepåerna med, riktig mat är alltid att föredra.

fullodum wrote:
    Vet i tusan hur jag vägt, vägde 215gram.

Tomma kalorier? Det är kolhydrater som behövs för att fylla på glykogendepåerna.

Du fyller på dina glykogennivåer under alla dygnets timmar.
    Ditt lagrade glykogen kan uppgå till 400-500g i skelettmuskulaturen och 100g i levern plus det som finns i blodplasma.
    Mellan 4-7g kolhydrat per kg kroppsvikt under 24-48 timmar för ”fyllda glykogennivåer”.
    Så du tror väl inte att en gainer på 120g kolhydrater skulle ”fylla dina glykogendepåer”?

obs. Tomma kalorier = näringslösa. Innehåller bara kolhydrat ifrån stärkelse, inga som helst vitaminer, mineraler, andra näringsämnen.

fullodum wrote:

Helt näringslös energi, alltså tomma kalorier. Glykogendepåerna fyller du enkelt med vanlig mat.

Nä, givetvis förstår jag att att en gainer inte fyller mina glykogendepåer
    men det är väl allmänt känt att kosten runt träningspassen är den viktigaste?

Nu förstår jag vad ni menar med tomma kalorier, dåligt uttryck,
    låter precis som att kolhydraterna i en gainer skulle vara meningslösa.

Flessa wrote:
    de kan det mycket väl vara också..

Det får du gärna utveckla, hur skulle kolhydrater kunna bli värdelösa?

fullodum wrote:

Säg att du ligger på en kcal-restriktion, varför skulle jag slösa bort 200kcal på socker när jag hellre spenderar dem på något jag kan äta i större mängd – låt oss säga potatis. Att dricka socker direkt efter träning eller potatis en timme senare gör nog minimal skillnad. Det viktigaste är proteinet efter träning för att vända kroppen från katabol till anabol. Enda gången du behöver fylla på direkt med socker är om du inte hinner äta mat innan ditt nästa träningspass. Kolhydratlösning har minimal effekt på MPS och proteinbalansen sett över dygnet.

fullodum wrote:

För att de inte behövs givetvis.

grekelito wrote:
    Säg att du ligger på en kcal-restriktion, varför skulle jag slösa bort 200kcal på socker när jag hellre spenderar dem på något jag kan äta i större mängd – låt oss säga potatis. Att dricka socker direkt efter träning eller potatis en timme senare gör nog minimal skillnad. Det viktigaste är proteinet efter träning för att vända kroppen från katabol till anabol. Enda gången du behöver fylla på direkt med socker är om du inte hinner äta mat innan ditt nästa träningspass. Kolhydratlösning har minimal effekt på MPS och proteinbalansen sett över dygnet.

Jag förstår hur du resonerar. Har läst en ganska seriös studie om hur
    viktigt det är med kolhydrater och protein i anslutning till träningspasset,
    men det kanske är andra regler som gäller vid deff?
    Mycket möjligt att jag tar bort kolhydraterna om jag märker att jag stagnerar. Tack för ditt svar.

Eddie: varför slösa med din tid och skriva ett helt onödigt inlägg?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.