Såga min diet, tack!

Home Forums Deff och fettminskning Såga min diet, tack!

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • Author
    fullodum wrote:
    Eddie: varför slösa med din tid och skriva ett helt onödigt inlägg?

Jag slösade knappast mycket tid med tanke på hur kort inlägget var. Hur lång tid tror du egentligen det tar?

Och att jag inte ordbajsade 100 rader är av den enkla anledningen att mitt korta svar var allt som krävdes. Kolhydraterna behövs inte, det är det enda svaret på din fråga.

Vi är alla här för att lära oss något och då kan det vara på sin plats
    med en motivering. Jag accepterar aldrig en ”sanning” utan motivering.

fullodum wrote:

Kolhydrater är den utav de 3 (4 med vatten) makronutrienten som kroppen inte behöver tillföras. Den är således inte essentiell och du klarar dig genom hela livet utan ett gram kolhydrat om det nu skulle ske.

Finns inga långtidsstudier på lågkolhydratskost eller liknande men likväl gäller det faktum att kolhydrater är icke essentiella. Hjärnan slukar en del glukos (ca 120gr/dag), men får den inget glukos tillfört via kosten tillverkar kroppen det själv via glukoneogenes ifrån fett (glyceroldelen) och protein.

fullodum wrote:

Vikt- och träningssynpunkten har redan gerekelito beskrivit. Du har ett begränsat kaloriintag totalt sett och då är det slöseri med kalorier att hälla i sig näringsbefriad sockerlösning när det inte är tal om någon hög träningsnivå.

Glykogendepåerna fylls hur enkelt som helst ändå.

När det gäller hälsoaspekten är kolhydrater från födan inget essentiellt.

Tack för bra svar :up:

Jag har skurit ner på gröt, ris, kolhydratpulver och skippat youghourten för att få ny fart i dieten.

Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.