Sätter sig alltid fettet på samma ställe?

Home Forums Deff och fettminskning Sätter sig alltid fettet på samma ställe?

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Detta kan vara den dummaste tråden någonsin kanske, men jag blev lite nyfiken på att höra om det är så att fettet sätter sig vid samma ställen på kroppen när man går upp i vikt?

Tex. Jag går ner 10kg och tappar 10cm runt magen. Är det då troligt att fettet placerar sig på samma ställe ifall jag går upp 10kg igen?

Därför jag undrar är för att jag känner mig helt okej nöjd med min kropp nu men magen och kärlekshandtagen är lite för stora för att jag ska kunna vara helt nöjd. Jag vet att man inte kan punktförbränna och om jag vill ha dom mindre är det bara att gå ner i vikt som gäller men problemet är ju att jag helst skulle vilja se ut så här förutom det som sitter runt magen :D

Så om jag går ner 5kg till och tappar så pass mycket att jag blir nöjd, ligger det då på någon genetisk väg att jag förmodligen kommer att lägga på mig fett runt magen igen då jag går upp?

Fan va luddigt det blev men jag hoppas att någon förstår innehållet i min post och inte svarar ” DET GÅR INTE ATT PUNKTFÖRBRÄNNA!!! ”.

Nej, inte exakt. Hormonbalans och annat påverkar fettinlagringens utsträckning och fördelning, och den förändras av ålder, status, viktförändringar, och mycket mer.

Grub for president!

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.