Home › Forums › Deff och fettminskning › Semester
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 juli, 2009 at 10:22 #62456Anonym anvandareMember30 juli, 2009 at 10:22 #410255Anonym anvandareMember
Ja, då var det då äntligen dags. De där beryktade 4 veckorna av slappande och ledighet.
Har tränat hårt nu i ca 2 månader med styrketräning 4-5ggr i veckan samt kickboxning 2ggr i veckan. Har kört periodisk fasta under hela den perioden och är mycket nöjd med resultaten.
25 år 171cm ca 69kg.
Jag har tränat förr, men det är inte förrän nu jag har kört så här hårt och kontinerligt.Dock börjar som sagt semestern idag och jag vill inte kasta bort senaste 2 månaderna genom att grisa hela tiden, så skoj är det helt enkelt inte.
Tänkte kolla med er om ni har några vägledande ord till vad jag bör tänka på?
Jag kommer fortsätta med periodisk fasta. 14-22 är mitt ätfönster, något jag är van vid och fungerar bra.
Jag kommer inte räkna kalorier, även om jag kommer försöka ha ett bra intag, god nyttig mathelt enkelt.
Jag kommer dricka en del alkohol. Inga direkta kanon”fyllor” men det slinker ned 1-4 öl med jämna mellanrum.
Träning kommer bli när jag är hemma och inte har något att göra. Skulle gissa på att det kommer bli 1-4 ggr i veckan, beroende på annan sysselsättning.Så, finns det något jag bör tänka på? Viss kg ökning är jag ok med, vill bara inte tappa allt det jag tränat för
30 juli, 2009 at 11:46 #410256Anonym anvandareMember[http://leangains.com/]
Det finns en hel del bra tips i det senaste inlägget.:up:
…just med tanke på sommaren och det här med att dricka en och annan bira i tid och otid, menar jag.
30 juli, 2009 at 14:38 #410257Anonym anvandareMemberTack. Precis läst genom artikeln och helt klart en del bra saker. Mycket av vad jag redan idag vet, men aldrig fel med en påminnelse.
Några bra idér på vad jag borde fokusera på gymmet?
Tunga basövningar för att ”dra nytta” av det högre kcalintaget, eller lätta, många reps övningar för att undvika slitage?30 juli, 2009 at 14:45 #410258Anonym anvandareMemberalexhallgren wrote:Tack. Precis läst genom artikeln och helt klart en del bra saker. Mycket av vad jag redan idag vet, men aldrig fel med en påminnelse.
Några bra idér på vad jag borde fokusera på gymmet?
Tunga basövningar för att ”dra nytta” av det högre kcalintaget, eller lätta, många reps övningar för att undvika slitage?Ska du ändå ligga på överskott så kan du ju lika gärna dra nytta av den saken och öka styrkan i nyckelövningarna.
Med andra ord: Fortsätt köra tung träning på gymmet.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.