sena morgonpromenader?

Home Forums Deff och fettminskning sena morgonpromenader?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 37 total)
  • Author

:otja,jag ar ett problem,eller snarare en fråga,hur mycke effektivare är det att promenera vid 5 på morgonen än vid ca 9?jag jobbbar 2-skift och det är så jag gör nu,men min coach har sagt till mig att alltid oavsett hur jag jobbar gå upp senast vid 7 och promenera vilket känns tungt då jag slutar vid 00:12.han påstår att det har med hormoner att göra.någon som vet?

Rönen hit och dit säger att tidpunkten inte spelar någon roll, och att man inte påverkar förbränningen ytterliggare genom att lägga träningen vid en viss tidpunkt.
    MEN mina personliga erfarenheter säger att morgonförbränningen innan matintag fungerar bättre och ger snabbare resultat än träning vid annat tillfälle.

Mvh Calle Sirén

Ps. Sparka Thony på pungen från mig :D

Låter konstigt tycker jag, vad klockan är borde väl inte spela någon roll så länge det är före frukost. :what:

Spelar ingen praktisk roll om det är efter frukost heller. Träning ökar inte fettförbränningen över dygnet vid en viss kaloribalans. Förbrukar man mer fett under aktivitet, jämnas det ut senare under dygnet via ökat lipogenes och/eller minskad lipogenes. Konditionsträning överhuvudtaget ökar inte kroppens fettförbränning signifikant sett över en 24-timmarsperiod, jämfört med en vilodag, när kaloribalansen är likvärdig, oavsett intensitet eller tidpunkt.

…Och där kom det :D

King Grub wrote:
    Spelar ingen praktisk roll om det är efter frukost heller. Träning ökar inte fettförbränningen över dygnet vid en viss kaloribalans. Förbrukar man mer fett under aktivitet, jämnas det ut senare under dygnet via ökat lipogenes och/eller minskad lipogenes. Konditionsträning överhuvudtaget ökar inte kroppens fettförbränning signifikant sett över en 24-timmarsperiod, jämfört med en vilodag, när kaloribalansen är likvärdig, oavsett intensitet eller tidpunkt.

så du menar att jag kan ta mina powerwalks vid 9 lika gärna,bör tilläggas att jag kommer tävla i december:what:

Så länge du åstadkommer det tänkta energiunderskottet skall det inte spela någon roll hur eller när du gör det.

King Grub wrote:
    Så länge du åstadkommer det tänkta energiunderskottet skall det inte spela någon roll hur eller när du gör det.

tackar för svaret:)

Därför att det är praktiskt. Man måste ju ha en mätperiod. Det passar bra in med ett dygn som mätperiod i dom flestas liv. Men visst, du kan använda 37.5 timmar som din mätperiod om du vill.

Och ja, till viss del är kroppen inställd på 24 timmar. Det är så den cirkadiska rytmen fungerar.

[http://www.sleep.health.am/sleep/more/circadian-rhythms/]

[http://www.websciences.org/sleepandhealth/richardson.html]

Calle Sirén wrote:
    Rönen hit och dit säger att tidpunkten inte spelar någon roll, och att man inte påverkar förbränningen ytterliggare genom att lägga träningen vid en viss tidpunkt.
    MEN mina personliga erfarenheter säger att morgonförbränningen innan matintag fungerar bättre och ger snabbare resultat än träning vid annat tillfälle.

Mvh Calle Sirén

Ps. Sparka Thony på pungen från mig :D

:D haha tony ser man inte så ofta numera,han har bytt gym

Vad pratar du om? Vet du själv?

Dessutom är du helt off-topic nu. Starta en egen tråd om ämnen du vill diskutera, hi-jacka inte andra.

Calle Sirén wrote:
    mina personliga erfarenheter säger att morgonförbränningen innan matintag fungerar bättre och ger snabbare resultat än träning vid annat tillfälle.

Mvh Calle Sirén

Du vet mycket väl att du inte har gjort några exakta mätningar. Du har ingenting konkrekt att backa upp ett sådant påstående med.

nutz wrote:
    Du vet mycket väl att du inte har gjort några exakta mätningar. Du har ingenting konkrekt att backa upp ett sådant påstående med.

Dina überintelligenta kommentarer sitter som en smäck så här in på slutfasen av dieten
    Jag råkar faktiskt behärska kalipermätning, och bevisligen har jag vart i form, vilket jag inte har en aning om du har. Dessutom refererade jag till mina personliga erfarenheter och inte till någon empirisk studie. Jag kan dessvärre inte säga mer än så, men det
    fungerar för mig.

Calle Sirén wrote:
    Dina überintelligenta kommentarer sitter som en smäck så här in på slutfasen av dieten
    Jag råkar faktiskt behärska kalipermätning, och bevisligen har jag vart i form, vilket jag inte har en aning om du har. Dessutom refererade jag till mina personliga erfarenheter och inte till någon empirisk studie. Jag kan dessvärre inte säga mer än så, men det
    fungerar för mig.

Deffa inte bort skallen såhär i slutfasen av dieten
    Det jag försöker komma fram till är att du inte har någon som helst aning om huruvida det faktiskt fungerar för dig eller inte. Det är för många variabler att ta hänsyn till.

Är du mer muskulös i allmänhet denna gången? Har du tränat på ett annat sätt denna gången? Har ditt upplägg skiljt sig på andra vis?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 37 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.