Home › Forums › Deff och fettminskning › sena morgonpromenader?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 november, 2007 at 08:41 #824521Anonym anvandareMemberLongshot wrote:@ Ni som säger att att ni förbränner bättre på morgonkvisten. Har ni testat att köra samma förbränningsträning en annan tidpunkt på dagen (under en mätperiod)? Känns ganska relevant.
Ja.
Mina bästa löppass är alltid på eftermiddagen då jag hunnit få i mig både en fukost och en lunch samt varit vaken och aktiv under dagen. Jag hatar löppass på morgonen, presterar inte hälften så bra då.
Om du enbart syftar till hårdhet under deff kan jag inte svara dig eftersom det inte rör mig. Men OM jag skulle överföra det till en deffsituation och jag skulle orka förbruka lika många kcal före frukost som på eftermiddagen skulle resultatet troligtvis bli det detsamma förutsatt en identisk övrig aktivitetsnivå samt energiintag i båda fallen.
Det jag tycker talat för träningen innan frukost är i dom fallen där personen i fråga känner att man kommer igång tidigare och bättre på morgon, således kanske det blir fler vakna timmar och även mindre seghet på morgontimmarna.
Utslaget över en längre tidsperiod kommer ju i såna fall den ökade ”vardagsaktiviteten”, vilken morgonträningens ökade pigghet medfört, bidra till en hel del.
Jag fungerar på motsatt sätt, träning före frukost och första halvan av dagen är i princip förstörd.18 november, 2007 at 12:31 #824522Anonym anvandareMemberav er som tycker att cardio fungerar lika bra i förbränningssyfte på eftermiddagen som tidigt på morgonen,har ni någonsin lyckats prestera gott i någon byggartävling.jag frågar därför att jag aldrig har hört talas om det innan,och det skulle kunna bespara mig en hel del slit
18 november, 2007 at 12:56 #824523Anonym anvandareMemberpaul wrote:av er som tycker att cardio fungerar lika bra i förbränningssyfte på eftermiddagen som tidigt på morgonen,har ni någonsin lyckats prestera gott i någon byggartävling.jag frågar därför att jag aldrig har hört talas om det innan,och det skulle kunna bespara mig en hel del slitJag går alltid min cardio efter en stadig frukost på havregryn & ägg!
Tycker att jag lättare kan hålla en högre intensitet under längre tid, men bättre humör.Jag har aldrig placerat mej bra i en byggartävling, då jag inte är en bra byggare. Ännu…
Lite hård har jag dock lyckats bli på detta sätt.
18 november, 2007 at 13:11 #824524Anonym anvandareMemberpaul wrote:av er som tycker att cardio fungerar lika bra i förbränningssyfte på eftermiddagen som tidigt på morgonen,har ni någonsin lyckats prestera gott i någon byggartävling.jag frågar därför att jag aldrig har hört talas om det innan,och det skulle kunna bespara mig en hel del slitDet finns nog 10.000 tals världen över. På 80-talet och början av 90-talet så var inte promenader timme efter timme något som förespråkades, men dom var iform ändå. Sedan går ju utvecklingen framåt.
Kan nämna många som inte kör/körde en massa cardio. Tycker nästan att det är tvärt om, dom som kör för mycket cardio har inte den fräscha, fylliga, tajta looken.
Men det går inte att säga att det ena är bättre eller sämre. Det är så mycket annat som spelar in.
När man väl är iform, så kan man förbättra eller försämra formen beroende på var man lyckas hålla vattnet. Och där har dom som stressar kroppen med för mycket träning en stor nackdel!PS. Väldigt dålig liknelse i din fråga, tror du verkligen att det är svaret på hur man blir en bra bodybuilder, så fortsätt att köra morgonpromenader.
18 november, 2007 at 13:31 #824525Anonym anvandareMemberpaul wrote:av er som tycker att cardio fungerar lika bra i förbränningssyfte på eftermiddagen som tidigt på morgonen,har ni någonsin lyckats prestera gott i någon byggartävling.jag frågar därför att jag aldrig har hört talas om det innan,och det skulle kunna bespara mig en hel del slitMen vad är det som du inte kan förstå? Någons åsikt kan aldrig ersätta erkända och vetenskapligt säkerställda fakta; det spelar inte någon roll om någon tycker det är BÄTTRE att gå den och den tidpunkten.
norsk_gadd, här på brädan, släppte lite myter och det verkade fungera trots allt.
[http://forum.body.se/showthread.php?t=15096]
19 november, 2007 at 12:55 #824526Anonym anvandareMembernutz wrote:Men vad är det som du inte kan förstå? Någons åsikt kan aldrig ersätta erkända och vetenskapligt säkerställda fakta; det spelar inte någon roll om någon tycker det är BÄTTRE att gå den och den tidpunkten.norsk_gadd, här på brädan, släppte lite myter och det verkade fungera trots allt.
[http://forum.body.se/showthread.php?t=15096]
jag säger inte att någon här inne har rätt och att den andre har feljag frågar för att det intresserar,jag vill veta.och nu vet jag att det finns vissa i nuläget som lägger upp sina dieter utan morgoncardio.har fått mitt svar
tackar:happy:19 november, 2007 at 16:56 #824527Anonym anvandareMemberpaul wrote:jag säger inte att någon här inne har rätt och att den andre har feljag frågar för att det intresserar,jag vill veta.och nu vet jag att det finns vissa i nuläget som lägger upp sina dieter utan morgoncardio.har fått mitt svar
tackar:happy:Förlåt för min lite spydiga ton också.. :smile-tb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.