Ser detta bra ut?

Home Forums Deff och fettminskning Ser detta bra ut?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • Author

Träningsdagar; Tis/Ons, Tors, Fre, Lör, Sön

Innan frukost; Only One! Advanced

Frukost: Diet pro Advanced

Innan Lunch; Blaze Extreme 3 kapslar

Lunch; Diet Pro Advanced

Innan Middag; Blaze Extreme 3 kapslar

Middag(vanligt käk)

Strax innan träning(hälften utav proteindrycket WHEY-80)

Träning

Strax efter (andra hälften, Whey-80)

Strax innan sömn, Night Pro

OBS att detta endast gäller vid träningsdagar, eller skall jag köra det alla dagar i veckan?

Vad tycks? Jag väger 83 kg å är 182 cm. Men vill få former som ser bra ut.

Tack :emo-thumb

Äter du bara fast föda en gång om dagen?!

Har inte kört det ännu, men planerar på att göra det f.o.m slutet av November.

Japp, det skall jag göra vid träningsdagar?

Luis Figo wrote:
    Har inte kört det ännu, men planerar på att göra det f.o.m slutet av November.

Japp, det skall jag göra vid träningsdagar?

Varför äter du inte mat istället?
    Och att tillföra kroppen så lite näring efter träning är idiotiskt.
    Jag tycker att du ska läsa på lite mer om vad en deff (som jag förmodar är din idé) är för något.
    Med det där schemat skulle jag blivit tokig, hungrat ihjäl, tynat bort och tappat 134 % av min styrka.

Ramus//

Näring? Det har jag Only One för, antar väl att det täcker upp all sorts nödvändig vitamin, mineral å näring för en hel dag?

Jaha, vad föreslår du att man skall äta efter träningen? Ser resten bra ut förutom innan/efter träningsmomenten?

Som sagt, jag har endast planerat detta och är öppen för bra förslag. Dessa produkter har jag i vilket fall, har ni åsikter om bättre upplägg för fettbränn+öka musklerna så hjälper ni nog mig mycket.

Tack på förhand

Satsa på en fett och kolhydratssnål frukost, typ ett par ägg och lite grönsaker. Lunch äter du som vanligt fast i något mindre portion om ditt mål är att ligga på kaloriunderskott.
    Kör din träning innan middagen, är du hungrig innan träningen så kan du använda lite utav din whey80 ihop med runt 50gr malto för att ha energi under passet.
    Efter träningen äter du en ordentlig portion utav middagen. Du behöver inte grisäta men en vanlig stor middagsportion möjligtvis ihop med lite whey80 om middagen är proteinsnål.
    Innan sömn kan du mycket väl använda din Night Pro som jag antar är ett långsamt kaseinprotein?

Luis Figo wrote:
    Ramus//

Näring? Det har jag Only One för, antar väl att det täcker upp all sorts nödvändig vitamin, mineral å näring för en hel dag?

Jaha, vad föreslår du att man skall äta efter träningen? Ser resten bra ut förutom innan/efter träningsmomenten?

Som sagt, jag har endast planerat detta och är öppen för bra förslag. Dessa produkter har jag i vilket fall, har ni åsikter om bättre upplägg för fettbränn+öka musklerna så hjälper ni nog mig mycket.

Tack på förhand

Med näring menar jag protein, kolhydrater, fett. Näring är inte bara vitaminer och mineraler.
    Skulle jag mot all förmodan köra med det där upplägget så skulle jag ätit middagen efter träningen.
    Varför äter du inte mat istället för pulver?
    Det där kommer inte att gynna dig.

Fettförbränning OCH muskeluppbyggnad är svårt, för att inte säga omöjligt, att åstadkomma samtidigt.

Nej det ser inte bra ut. Jag vet inte ens vart jag ska börja. Gärna vill man ju vara konstruktiv men alltså, ALLT är ju bedrövligt där i stort sett.

Att du tar ett tillskott med vitaminer och mineraler är ju klokt vid deff, det är bra. Att du käkar mat till middagen är bra.

Annars tycker jag väl det mesta är dåligt. Att inte käka mat efter träning framför allt, det tycker jag är helt självklart att du ska göra. Varför medvetet försämra återhämtningen där?

Problemet är ju så här att jag är hemma vid 7 tiden på vardagar och är helt slut. Sedan gymmar jag med brorsan från 21 till 23 ungefär. Efter det är jag helt körd och hur hade man tänkt å köra Blaze extreme? Då kommer jag knappast att sova efter träningskäket som man måste ta i samband med.

Vaknar 5 och är hemma 18.45. Jobbet ligger åt helvete.

Jag uppskattar era svar, men det jag eftersträvar är ett bra upplägg. Visst är vissa saker inte bra, men säg gärna vad man skall göra istället för det som inte låter/är bra? Det är ju anledningen till tråden. Ett konkret upplägg med produkterna inblandade vore något att önska så att säga.

Tack.

Jag skulle inte tillbringa 2 timmar på gymmet, vad gör du där så länge?
    Frukost: T. ex havregrynsgröt med ägg.
    Lunch: Kolhydratkälla, t. ex ris, potatis, pasta, ihop med en proteinkälla såsom kyckling, fisk etc. (Olja i maten är bra ifall du får i dig lite fett).
    Mellanmål: T. ex kesella/keso med frukt, nötter, bröd.
    Innan träning: Blaze extreme
    Under träning: Som Insulinus sa, kan du blanda protein och maltodextrin och sippa på.
    Efter träning: MIDDAG
    God natt.

Något i den stilen hade jag gjort under dina förutsättningar.

Luis Figo wrote:
    Pmen säg gärna vad man skall göra istället för det som inte låter/är bra?

Det är det här som är poängen med mitt inlägg, jag tycker ditt upplägg är så bedrövligt att jag har svårt med konkreta tips på förändringar. Missförstå mig inte nu, jag hjälper gärna till men jag vet inte om du är intresserad av mina råd ens.

Hade jag varit du så skulle jag slänga Blaze Extreme i toaletten, skära ner rejält på alla pulver och börja äta bra mat men i lite mindre mängder.

Det finns ingen särskild ”deffmat”, potatis och fiskbullar, köttgryta med ris, spaghetti och köttfärssås, fil och müsli, havregrynsgröt med mjölk, potatismos med fisk och sås, köttbullar och makaroner etc.

Helt vanligt käk, lite mindre portioner och rikligt med grönsaker. Sedan kan du säkert byta ut någon måltid mot en Diet Pro eller whatever men att basera ett helt kost- och träningsupplägg på det där sättet är ENLIGT MIG värdelöst.

Testa gärna och se hur det går, det är ditt liv och du bestämmer. Men du har bett om tips och jag har delgivit dig mina åsikter i alla fall.:)

Jag tror iallafall inte jobb tiderna bör vara något besvär.. tror de flesta här har liknande tider. Förstår att du inte orkar göra mat varje kväll om du kommer hem runt 7. Jag gör så att jag gör både middag, lunch och annat som behövs förberedas för hela veckan på söndag och fryser in.

Om tiderna mellan dina måltider blir lite lång, t.ex mellan lunch och middag om du ska äta middag efter träningen så kan jag rekommendera att skjuta på frukosten några timmar.
    Ät ingen frukost när du vaknar såvida du inte känner att ditt jobb blir lidande om du skippar frukosten, då kan du äta något litet bara.
    Ät frukosten på frukostrasten på jobbet, lunchen kan du därmed skippa på lunchrasten och äta ett mellanmål (en frukt lr liknande) där istället och sedan äta din middag på sista kafferasten istället.
    Förök komma iväg till gymmet så fort du kommer hem, är du trött då så dra i dig lite proteinpulver eller EAA ihop med ca 50gr malto för att få lite snabb energi. Funkar förstås med lite godis, choklad eller liknande också men det blir dyrare. :)

Middagen stoppar du i dig direkt efter gymmet ihop med whey80 om det behövs, ska du deffa kan du förvisso minska matportionen lite och ta ett glas whey80 till för att få i dig tillräckligt med protein.
    Kaseinpulvret kan du fortsätta ta om du inte äter något mer efter middagen men det är långt ifrån nödvändigt.

Och som Rasmus skrev, bygga muskelmassa och deffa samtidigt är så gott som omöjligt om du nu inte har varit större förut och kan lita på att muskelminnet, kosten, sömnen samarbetar bra för då går det att bygga muskler och deffa.

Så här ser tex mitt dietupplägg ut på en dag. Varier vad jag äter, men här har du en vanlig dag för mig.

06:40 Klockan ringer för tidigt
    06:50 Lackar på att jag måste gå upp. Glider i alla fall upp i fillingarna och kokar min gröt som består av 1dl havregryn, 1 halv msk krossade jordnötter, pepparkakskrydda. Skalar två L ägg och tar bort äggulan, på med lite salt. Tar en complete multi vitamin.
    09:45 Tar min complete 3 choklad och en frukt.
    12:00200g Kycklingfile, 1dl torrt matvete (kokar det självklart), grönsaker och 10g omega 3.
    15:00 Complete 3 + frukt
    16:45 Rage eller KCG R2, beroende på vad jag ska träna. Alltid 7g amino rush.
    19:00 Recover R2 (choco twist)
    20:00 200g Biff, 1dl matvete (torrvikt), grönsaker + oliver eller avokado
    22:00 250g lätt kesella (kvarg) + funlight
    Sen sover jag som en gris och vaknar lack som vanligt, då jag inser att jag måste gå upp.

Det här blir 2300kcal.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.