Sista försöket, hjälp någon?!

Home Forums Deff och fettminskning Sista försöket, hjälp någon?!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 40 total)
  • Author
    jeanklaud wrote:
    Räkna ut hur mycket kcal du behöver per dag, sedan äter du 1000 mindre än det. Så kommer du garanterat gå ner minst 1kg per vecka!

Äre inte lite att ta i? Har hon en bmr på 1500(vilket är ganska normalt) så är 500kcal något för lite att äta. att dra ner 500kcal borde räcka. Speciellt om tjejen tränar och är aktiv.

Det har du rätt i.. Dra ner 200-500 kcal.

Jag tänkte eftersom hon redan äter mycket. och det där pulvret hon använder nu innehåller nog inte långt över 500-1000 varje dag.

jeanklaud wrote:
    Det har du rätt i.. Dra ner 200-500 kcal.

Jag tänkte eftersom hon redan äter mycket. och det där pulvret hon använder nu innehåller nog inte långt över 500-1000 varje dag.

Jo. Miss bör väl käka 1400-1500 kcal per dag o träna så bra hon kan så ska det gå åt rätt håll.

jeanklaud wrote:
    Ditt ungefärliga energibehov kan du räkna ut genom den beprövade Harris&Benedict-ekvationen från 1919:

Män: 66.5 + (13.75 x kg) + (5.003 x cm) – (6.775 x ålder)

Kvinnor: 655.1 + (9.563 x kg) + (1.850 x cm) – (4.676 x ålder)

Slutsiffran är ditt BEE, dvs ditt basala energibehov vid vila.

Därefter multipliceras BEE:t med en stress- och aktivitetsfaktor från 1.2 – 2.0, där 1.2 är en dag framför datorn och 2.0 är en idrottsmans dag inom en konditionsgren, och från summan du får fram (som alltså visar det energiintag du behöver för att din kroppsvikt skall vara konstant vid den aktivitetsnivå du anger) drar du av 500 kcal. Det är kaloriintaget som du bör ligga på för att uppnå viktminskningen av ett halv kilo per vecka.

Räknade på det där nu, fick det till 1837kcal.
    Lät ju tokmycket?
    5 påsar pulver ger 1500kcal.

Ska jag verkligen ha i mig så mycket? Då måste jag ju äta massor :yikes:

Boxer wrote:
    Den här kanske kan hjälpa. Dietschema för tjejer : [http://www.fitnessguru.se/dietschema-for-tjejer/]

Tackar, ska läsa!
    Och ja jag ska läsa en såndär deffguide :)

Vanilla wrote:
    Jo. Miss bör väl käka 1400-1500 kcal per dag o träna så bra hon kan så ska det gå åt rätt håll.

Ja precis det jag tänkte. Vissa dagar äter jag ju bara pulver, och det blir 150kcal om jag tar alla påsar. Ibland blir det bara 3-4 st. Blir ju ännu mindre kcal då. Men ändå ingen skillnad. :(

Du verkrar ”rädd” för att få i dig mycket mat. Om du har sett på Bigest Loser. Dom äter 6 mål om dagen och rasar i vikt varje vecka. Du måste få i dig tillräckligt för att kunna bränna fett.

Vanilla wrote:
    Det kommer inte hända NU. Låt det ta några månader o ät så du blir mätt på frukost, lunch, middag ev nåt mellanmål. Protein o fett mättar bäst. Men ät varierat om du gillar det. (jag gör det). Spring o promenera men jag tycker att du kan köpa ett gymkort också. Du kommer inte bli biff om du tror det. Inte på några år iaf. Jag önskar dig lycka till o jag hoppas du lägger mer fokus på träningen än kosten.

Några månader? :S
    Frågade på ett annat forum om det var rimligt att gå ner 10kg på två månader och det tyckte dom det var. Hur lång tid tar det? Flera år? Har inget lite tålamod 😮

Boxer wrote:
    Du verkrar ”rädd” för att få i dig mycket mat. Om du har sett på Bigest Loser. Dom äter 6 mål om dagen och rasar i vikt varje vecka. Du måste få i dig tillräckligt för att kunna bränna fett.

Ja jag är ärligt skit skraj, jag testade äta eller tvinga i mig mer iom GI och LCHF och gick då bara upp. Så fick extra kilon av det. Så ja jag är livrädd att detta ska hända igen.

Men om man äter så lite som 1000kcl borde jag ju tappa iom träningen? Men inget händer ju…

Så du menar att jag rasar mer om jag äter mer/mkt?
    Låter väldigt bakvänt.

Den här är väldigt bra, läs den !: [http://www.fitnessguru.se/darfor-gar-du-inte-ner-i-vikt/]

Tack! Igen!
    Bra länk. Blir lite förvirrad bara. Dehär är ju en hel vetenskap….!

TEx: en påse pulver innehåller 100kcal.
    Så om jag vill förbränna mer än det jag äter och går en timma powerwalk per dag bränner ca 300kcal? kan jag bara äta två pulverpåsar per dag?

Rätt?

Antar att jag måste gå minst två 60minuters rundor i snabb takt per dag om jag ska se nått resultat över huve taget? :what:

Miss wrote:
    Tack! Igen!
    Bra länk. Blir lite förvirrad bara. Dehär är ju en hel vetenskap….!

TEx: en påse pulver innehåller 100kcal.
    Så om jag vill förbränna mer än det jag äter och går en timma powerwalk per dag bränner ca 300kcal? kan jag bara äta två pulverpåsar per dag?

Rätt?

Antar att jag måste gå minst två 60minuters rundor i snabb takt per dag om jag ska se nått resultat över huve taget? :what:

Det är just det här som gör att jag tycker du ska SKITA I ATT läsa alla dieter och kcal hit och dit, för det kommer att sluta i att du får en ätstörning förr eller senare. Det är brist på fakta, och du vill ha resultat snabbt. = No no.

Du behöver äta frukost, lunch, middag. Ät enligt kostcirkeln, skit i allt som har med pulver att göra. Börja träna och ge det tid. LÄS PÅ SAMTIDIGT om du vill lära dig, det kommer att ta ett tag. Ändra/lägg till/ta bort… se till att hitta något som passar dig.

Det är vetenskap och tar tid, och tro mig du vill INTE lära dig av dina misstag.

Och för att besvara din fråga som du skrev så: Nej. För att din kropp ska fungera (hjärta slå, lever göra sin uppgift, dina ögon att se, ditt blod att pumpa runt etc etc..) krävs det energi. Och det är det du räknar ut om du räknar BMR. Du fick fram något runt 1500 kcal? Utöver det rör du på dig. Det är det som du bör gå ner på. Jag tycker inte du ska äta under 1400kcal. Men du tycker väl jag pratar kinesiska när jag snackar kcal, gå till en kostrådgivare som kan ge dig tips på hur mycket tex 1400 kcal är. Eller googla runt och hitta recept.

Det är faktiskt extremt farligt att gå på okänd mark ENLIGT MIG. Men det är ditt liv, du gör som du vill.

Boxer wrote:

Snälla, blanda inte in Biggest Loser här. Det är det sista exemplet man skall ta för att applicera råd på människor i vardagen. Det är lika relevant som att ge råd om liv på en öde ö genom att studera Expedition Robinson.

Miss wrote:
    Tack men jag minns inte riktigt hur jag åt då, fördelen med förr var att då gick man skola, hade mer rutiner bodde hemma fick varierad kost av mamma.
    Ehh ja jag är nog lite slarvig/inte lika bra på att laga 100 olika måltider så man får den varierade kosten.

Spelade fotboll förrut. plus gym. Ingen aning hur jag kompleterar det med promenader löpning?

Vill ju gå ner NU så jag kan börja träna på gym någon jäkla gång!

Varför måste du gå ner i vikt innan du börjar träna ? Varför inte börja träna och gå ner i vikt samtidigt…

Kan inte någon slänga upp en sticky om anorexia och bulimi för på sistone blir jag fan rädd av att läsa vad en del skriver om hur de tränar och äter här.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 40 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.