Home › Forums › Deff och fettminskning › Sista försöket, hjälp någon?!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 juni, 2010 at 10:01 #475403Anonym anvandareMemberMiss wrote:Nu har jag försökt mig på att gå ner igen och det går verkligen sådär. Har inte hänt så mycket dessa två veckor.
Det syns ju ingen skilland i spegeln.
Sen ser jag att många rekomenderar att man ska träna om man vill gå ner i vikt? Det får jag ju inte ihop, träning bränner väl inte fett utan bygger muskler? Ja, jag är nybörjare som sagt…Behöver mindre kilo på ens kropp automatiskt betyda snyggare kropp?
Massmedias bilder på en snygg kropp är helt förvrängt och ofta helt omöjligt att uppnå. Bara youtuba photoshop retouch och inte ens supermodeller undgår att bli omgjorda i datorn.
Size zero är inte snyggt eller hälsosamt.
bygg mer muskler, ät mer riktig mat och njut av livet
Vad jag tycker så är det är skillnad på att vara smal av bantning slimmad av träning.
2 veckor är inte mycket tid.
Kolla bara på träningsdagböckerna här på forumet, ett tips jag fick för inte så längesen.26 juni, 2010 at 15:50 #475404Anonym anvandareMemberTack för svar!
Anledningen till att jag inte tagit mig till gymmet än är att det känns så dumt att komma in med extra kilon och börja träna. Jag vill ju gå ner i vikt. Tränar jag fär man väl muskler? Som väger mer än fett. Fast om jag förstått det rätt så bränner mer muskler fett? 😮
Har bara fått så inpräntat i huvet att man måste motionera springa, cykla, gå etc för att bli av med fett men gymmet kanske funkar. Jag vet inte. Är blåbär som sagt.Jag ser inte ut som någon planka utan muskler, och heller ingen boll med bara fläsk. Det syns att jag har myskler, men det sitter för mkt fett på. Dåligt beskrivet. Men jag har alltid varit aktiv och haft god fysik.
Jag är 170, väger 69kg. Vill ner till 65, minst! Sen vill jag börja träna, då går jag gärna upp -av muskler.
Men vill bli av med fettet!.En PT hade varit bra. Bra med någon som säger åt en hur man ska göra så man inte gör fel. Vill inte göra fler fel.
26 juni, 2010 at 15:53 #475405Anonym anvandareMemberMiss wrote:Anledningen till att jag inte tagit mig till gymmet än är att det känns så dumt att komma in med extra kilon och börja träna. Jag vill ju gå ner i vikt. Tränar jag fär man väl muskler?Inget illa menat men det här är så mycket feltänk det bara kan bli. Du vinner INGET på att utesluta styrketräningen vid viktnedgång. Det är dåligt på alla tänkbara sätt att skippa den.
Konditionsträningen spelar mindre roll, för kroppsammansättningen är styrketräningen A och O och borde, för alla, ha högsta prioritet vid deff.
Annars är det bara en vanlig bantning. Och vad har siffror på vågen för värde om du tappar muskler?
26 juni, 2010 at 15:58 #475406Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Inget illa menat men det här är så mycket feltänk det bara kan bli. Du vinner INGET på att utesluta styrketräningen vid viktnedgång. Det är dåligt på alla tänkbara sätt att skippa den.Konditionsträningen spelar mindre roll, för kroppsammansättningen är styrketräningen A och O och borde, för alla, ha högsta prioritet vid deff.
Annars är det bara en vanlig bantning. Och vad har siffror på vågen för värde om du tappar muskler?
Tack!
Nej, siffrorna på vågen är något jag bara hängt upp mig på då jag har för mycket fläsk på benen etc. 😮Men om jag börjar styrketräna. Hur ofta/många gånger per vecka borde jag då träna? Hur börjar man? Har glömt allt. Det var så längesen..
Förlorar man i fett då med? 😮26 juni, 2010 at 16:20 #475407Anonym anvandareMemberMiss wrote:Men om jag börjar styrketräna. Hur ofta/många gånger per vecka borde jag då träna? Hur börjar man? Har glömt allt. Det var så längesen..Tre pass per vecka t.ex. På de tre passen går du igenom hela kroppen. Mer än så kan jag inte gå in på detalj känner jag men någon mer kunnig kan säkert ge råd om bra nybörjarschema.
Miss wrote:Förlorar man i fett då med? 😮Du får med all sannolikhet en bättre hållning, en starkare kropp och en mer tillatalande fysik. Ditt osunda blindstirrande på fett och vikt, fett och vikt vill jag helst inte kommentera.
26 juni, 2010 at 23:19 #475408Anonym anvandareMembermalawiglenn wrote:Ökad muskelmassa = ökad förbränning = mindre fettoch mer maaaaaaaaat.
27 juni, 2010 at 09:12 #475409Anonym anvandareMemberO kom ihåg att rom bygdes inte på en dag , och det bästa schemat är ett du värkligen följer så bättre att börja försiktigt o sedan trappa upp.
Mvh
27 juni, 2010 at 22:09 #475410Anonym anvandareMemberpeky wrote:O kom ihåg att rom bygdes inte på en dag , och det bästa schemat är ett du värkligen följer så bättre att börja försiktigt o sedan trappa upp.Mvh
Tack! Det var en riktigt vettig mening! Ska försöka tänka så!
Tack ALLA! Det uppskattas big time! Tar till mig allt. Skall göra mitt bästa och följa era råd. :up:
27 juni, 2010 at 22:27 #475411Anonym anvandareMemberJag brukar råda folk som startar om att börja med att köra helkropps-pass 3 ggr veckan med endast 1 set per muskelgrupp och mellan 12-15 reps för att få igång kroppen igen. Kör så i 2 v. Sedan kan du börja dela upp kroppens muskler i olika träningsdagar allt efter hur mycket tid och ork du har.
27 juni, 2010 at 23:11 #475412Anonym anvandareMemberMiss wrote:Tack! Det var en riktigt vettig mening! Ska försöka tänka så!Tack ALLA! Det uppskattas big time! Tar till mig allt. Skall göra mitt bästa och följa era råd. :up:
Lycka till nu och ta hand om dig
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.