Sjukaste deff-tipsen

Home Forums Deff och fettminskning Sjukaste deff-tipsen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author

Vad är det mest extrema som du har gjort för att bli av med de där extra kilona/hektona inför en tävling eller dylikt? ”En kompis”-historier fungerar också!

En kompis berättade nyss att hon inför en karatetävling hade cyklat på en motionscykel i en bastu för att komma i matchvikt. Rätt hardcore tyckte jag8)

Sarah wrote:
    Vad är det mest extrema som du har gjort för att bli av med de där extra kilona/hektona inför en tävling eller dylikt? ”En kompis”-historier fungerar också!

En kompis berättade nyss att hon inför en karatetävling hade cyklat på en motionscykel i en bastu för att komma i matchvikt. Rätt hardcore tyckte jag8)

Hehe året va 2004 luciapokalen -80 min första tävling kom till göteborg med 3.2kgs övervikt bara å palta på mig underställ överställ byxor långärmad luvtröja å jacka å traska in i bastun å hålla på med diverse akrobatik upphopp armhävningar mm sen mellan varven löpträna lite i korriddoren å testa alla trappsteg som fanns i trappan hm ja jättekul å så höll jag på i nästan två timmar och jag lovar har nog fan aldrig sett döden så nära i vitögat å mått så dåligt å tydligen varit så okontaktbar så jag skulle kunna spelat huvudrollen som zombie i Resident evil filmen sen den dan å längtat efter vatten så mycket men jag va så lycklig över min bedrift för jag klarade det så jag grät så trött å knäckt va jag men ja klarade det så det hjälper att vara en envis idiot ibland:). Kan lova att jag aldrig nånsin kommer att göra om det å tror du jag stod på scenen och såg vaskulär ut och hade ett uns tillstymmelse till tryck dan efter skulle inte tro det när man hamnar brevid min kusin på linen Kari Risberg också som va så hård så att ådrorna låg som brandslangar utanpå kroppen å sopade hem hela fältet. Såg endast mest ut som en strandad knubbsäl som kommit fel å ramlat i ett fat med råolja så nästa invägning jag väger över sväljer jag nog hellre stoltheten å erkänner att jag inte varit ute i god tid å väger över för en sådan sak klarar man nog bara att göra en gång i livet:) Men en välförtjänt 7:e placering av tio blev det iallafall fast 1:a placering i envishet och idioti vann jag iallafall dagen innan

Det är vad jag kallar hardcore That´s why i love this sport it´s not everybody who can do it

Sarah wrote:

Inte för att förta prestationen men just motionscykel i bastu är väl typ ”the oldest trick in the book”? Det är ju hur vedertaget som helst och väldigt vanligt bland brottare och boxare t.ex.

Brandmanstester sker väl dessutom på motionscykel i bastu.

Hulken Tror fan att jag såg dig då :)

Jag kommer antagligen spärras in efter detta erkännande:p

Inför min första tävling smorde jag in hela kroppen med Radital hästlinniment, svepte in mig i plastfilm och plastpåsar, drog på underställ och varma kläder. Sen promenerade jag i detta tillstånd i 90-120min varje morgon tills kroppen sa ifrån. Blev väl ca 15-20 sådana promenader sista månaden. Mådde megaskit varje gång, kräktes å fick feber om vartannat.
    Nu i efterhand kan man ju garva åt det hela, men där och då så trodde jag stenhårt på det:p

Kan ju tillägga att jag har lite svårt för lukten av linniment nu förtiden;)

Sarah wrote:

Det där är väl standard bland kampsportare? Så gjorde jag ofta som brottare. Var det riktigt illa fick man ta på sig regnkläder också.

Hullken och Tobbe K – Underbart extremt! :D

Tobbe K, hur gick det med din tävling efter allt liniment?

Eddie Vedder och IATOAON – Jag hade totalmissat det! Lite lustigt eftersom jag både har boxats och ”brottats”. Jag får väl skylla det på att jag aldrig har tävlat, änsålänge :whistle:

Hullken wrote:
    Hehe året va 2004 luciapokalen -80 min första tävling kom till göteborg med 3.2kgs övervikt bara å palta på mig underställ överställ byxor långärmad luvtröja å jacka å traska in i bastun å hålla på med diverse akrobatik upphopp armhävningar mm sen mellan varven löpträna lite i korriddoren å testa alla trappsteg som fanns i trappan hm ja jättekul å så höll jag på i nästan två timmar och jag lovar har nog fan aldrig sett döden så nära i vitögat å mått så dåligt å tydligen varit så okontaktbar så jag skulle kunna spelat huvudrollen som zombie i Resident evil filmen sen den dan å längtat efter vatten så mycket men jag va så lycklig över min bedrift för jag klarade det så jag grät så trött å knäckt va jag men ja klarade det så det hjälper att vara en envis idiot ibland:).

Det var nog den längsta meningen jag någonsin läst :D

Tobbe K wrote:
    Jag kommer antagligen spärras in efter detta erkännande:p

Inför min första tävling smorde jag in hela kroppen med Radital hästlinniment, svepte in mig i plastfilm och plastpåsar, drog på underställ och varma kläder. Sen promenerade jag i detta tillstånd i 90-120min varje morgon tills kroppen sa ifrån. Blev väl ca 15-20 sådana promenader sista månaden. Mådde megaskit varje gång, kräktes å fick feber om vartannat.
    Nu i efterhand kan man ju garva åt det hela, men där och då så trodde jag stenhårt på det:p

Kan ju tillägga att jag har lite svårt för lukten av linniment nu förtiden;)

Hur såg din hud ut sen? Satt den kvar på kroppen? ;)

Tobbe K wrote:

Vad var syftet med dunderkuren?

nutz wrote:
    Vad var syftet med dunderkuren?

Var väl ute efter nån slags värmehöjande effekt, för att på så sätt öka energiförbrukningen. Något som det säkert till viss del gjorde med tanke på hur jag mådde, men inte till det priset tack!
    Fanns nog också nån slags teori om att ”varmt” fett har lättare för att frisättas som energi, å jag kan ju lova att det var varmt där under plasten:|

Den mest markanta effekten var ju att det var enormt vätskedrivande, huden satt ju som klister efter varje promenad. Något som snabbt kompenserades inom loppet av någon timme, å då såg det bara kass ut:p

Tobbe K wrote:
    Var väl ute efter nån slags värmehöjande effekt, för att på så sätt öka energiförbrukningen. Något som det säkert till viss del gjorde med tanke på hur jag mådde, men inte till det priset tack!
    Fanns nog också nån slags teori om att ”varmt” fett har lättare för att frisättas som energi, å jag kan ju lova att det var varmt där under plasten:|

Den mest markanta effekten var ju att det var enormt vätskedrivande, huden satt ju som klister efter varje promenad. Något som snabbt kompenserades inom loppet av någon timme, å då såg det bara kass ut:p

Den största fördelen borde vara den extra energiförbrukningen som själva krånglandet att få på sig den där skiten måste ha inneburit.:D

Eddie Vedder wrote:
    Den största fördelen borde vara den extra energiförbrukningen som själva krånglandet att få på sig den där skiten måste ha inneburit.:D

:p
    Ja antagligen, minns att det var ett jädra meck me all plast å påsar. Tog säkert 20-25min å jag var ju helt genomsvett redan då, så lite effekt gav det nog allt:D

Det otroliga var att jag såg en kille på crosstrainern i gymmet med vantar, mössa, halsduk, hoodtröja, jacka och täckbyxor på sig.

Det som var nice att alla kom fram till grabben och pratade om vad han höll på med osv.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.