Skära ner 1000kalorier per dag?

Home Forums Deff och fettminskning Skära ner 1000kalorier per dag?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author

Hur ska jag göra för att få bort 1000 kalorier per dag? Jag väger 94 och är 180cm lång.
    Hur många kalorier förbrukar man om man går morgon-promenad i en timme varje dag? Mitt mål är som ni ser att gå ner 1kg i veckan.
    Vad ska jag INTE äta för att ligga på 1000 underskott osv osv.. Ska äta mindre i skolan t.ex 1 tallrick istället för 2 och mycket grönsaker med mycker protein och snabba kolhydrater. Kan allt det där.. Men jag behöver räkna. För ibland blir det plus och minus..

Beror på person när man förbrukar på morgonpromenader, är man överviktig brukar man va i behov av mer kalorier. Ett bra steg är att sluta äta godis, chips, popcorn och dricka läsk.
    Två första veckorna brukar va jobbigt om man är sockergubbe, eftersom kroppen är van med intag av söt ofta. Gäller och hitta bra motivation, varför du vill gå ner i vikt.
    Tänk på att du gör det för din egen skull, inte för någon annan, det är du som ska
    må bra.

Skippa inte frukosten, det är viktigt bland skolbarn.
    Äter du inte frukost så är du okoncentrerad på lektionerna tills lunch, och då äter
    du mycket. Jag tycker du ska minska delen av kolhydrater, och gå djupare in på fett och protein, populär metod bland många. Men kolhydrater är viktigt bland de som pluggar, i princip alla, så minska inte för mycket. Försök äta långsamma, pasta och ris (helst fullkornsprodukter) och potatis.

Ät mer av fisk, torsk, ägg, grönsaker, fågel (kalkon, kyckling).

Ha ett bra vätskeintag också, för att fettförbränningen ska fungera som bäst.

[http://www.energibalans.nu/prova_pa.asp http://www.energibalans.nu/prova_pa.asp%5D

Här är en bra sida där du kan lägga in alla måltider samt aktiviteter under dagen för att se hur din kaloribalans ser ut.
    En liten hjälp om man tycker det är jobbigt att räkna ut kalorierna på varje måltid.

Sen är det värt och läsa deffguiden som skrivits av King Grub, du kan få ut bra information av det.

Dabifo wrote:
    Beror på person när man förbrukar på morgonpromenader, är man överviktig brukar man va i behov av mer kalorier. Ett bra steg är att sluta äta godis, chips, popcorn och dricka läsk.
    Två första veckorna brukar va jobbigt om man är sockergubbe, eftersom kroppen är van med intag av söt ofta. Gäller och hitta bra motivation, varför du vill gå ner i vikt.
    Tänk på att du gör det för din egen skull, inte för någon annan, det är du som ska
    må bra.

Skippa inte frukosten, det är viktigt bland skolbarn.
    Äter du inte frukost så är du okoncentrerad på lektionerna tills lunch, och då äter
    du mycket. Jag tycker du ska minska delen av kolhydrater, och gå djupare in på fett och protein, populär metod bland många. Men kolhydrater är viktigt bland de som pluggar, i princip alla, så minska inte för mycket. Försök äta långsamma, pasta och ris (helst fullkornsprodukter) och potatis.

Ät mer av fisk, torsk, ägg, grönsaker, fågel (kalkon, kyckling).

Ha ett bra vätskeintag också, för att fettförbränningen ska fungera som bäst.

Tack för ditt inlägg :)
    Ska bara tillägga att jag inte har problem med godis alls. Äter bara på lördagar. Och ibland inte alls. Jag gick upp i vikt genom att styrketräna och äta dåligt. Hade uppfattat de hela fel genom att äta mycket kolhydrater och protein med. Trodde att en pizza gjorde att musklerna växte mer än en kyckling filé om ni förstår.

En morgon promenad och styrketräning efter skolan 5 gånger i veckan. Tar ca 20 minuter att gå till gymmet och 20 minuter att komma hem igen. Kanske förbränner lite där också. Så hur blir det? Hur många kalorier tror ni jag förbrukar en hel dag?
    Och kosten ska jag ändra till följande:

Frukost. 2ägg, full korns kornflakes, frukt och 2 mackor.
    lunch. enligt tallrik modellen. I mindre portioner
    kl 4 ungefär när jag är hemma från skolan blir jag inte särkilt sugen på något.
    Innan jag går till gymmet kl 6 tar jag en banan.
    Och när jag kommer hem äter jag en till måltid då klockan är ungefär 20:00. Sen klarar jag mig med vatten och äpple och sånt.

Tror ni jag går ner 1kg i veckan när jag håller på så här?

7000kcal/vecka blir snarare 2kg/vecka, vilket är för snabbt för mitt tycke.

Tyskn wrote:

Eftersom jag inte äter så mycket för att väga 94kg och styrketränar 5 gånger i veckan. 20 minuter dit 20 minuter tillbaks och 1 timme och 20 minuters pass. Så det blir ju ändå 40 min promenad varje dag… Tror ni jag går ner 1kg i veckan även om jag inte går morgon promenader? Tycker ni jag borde börja med det här och sedan när jag är 87kg så börjar jag gå morgon promenader då det blir svårare att gå ner. Ska gå ner till 84 ungefär.

Tyskn wrote:

Ojsan, nu blev det visst lite tokigt! Eller är det nya rön från ASTs hemsida?

Kommer du inte tappa en hel del muskelmassa med och stå -1000kalorier + styrka 5 gånger vecka? Muskler väger mer än fett =)

Dabifo wrote:
    Kommer du inte tappa en hel del muskelmassa med och stå -1000kalorier + styrka 5 gånger vecka? Muskler väger mer än fett =)

Hmm vad menar du? Kan du gå in på det lite mer?

Vill egentligen bara skita i o deffa:P Har inte så jävla ful kropp. Det är bara höften och ansiktet som är problemet, har lite fett där :(. Annars armarna o brösten ser vältränade ut. För en som väger 94kg är jag inte så tjock.. Det kan vara muskelmassa. Mitt mål är att bli så stark som möjligt och vill gärna tävla i styrkesport osv. Så vad tycker ni jag borde göra? Äta mycket protein. Gå till gymmet (40min promenad) och styrketräna 5 gånger i veckan?

Gör jag rätt? Ursäkta att jag byter ämne.. Men känns som om jag ångrar mig.. Vill verkligen inte förlora mina 40cm armar :P och jag tar 130 i bänk. Senaste tiden när jag har försökt o deffa så förlorar jag bara styrka.

Dabito, du verkar veta sånt.. Hur tycker du jag ska göra? :( Har suttit och tänkt på det här i några dagar.. Jävligt svårt och välja och dessutom är jag obestämd. Kan inte bestämma precis hur jag ska göra..:|

behöver hjälp 😥

Grandmaster wrote:
    Ojsan, nu blev det visst lite tokigt! Eller är det nya rön från ASTs hemsida?

Åfan! Det blev tokigt, ja. Fattar inte hur jag tänkte där.. Det är helt klart ca. 1kg kroppsfett, ja. :emo-thumb Blandade ihop lite siffror där. :)

Märker att du inte har varit inne på forumet på ett tag, GM. ;)

Young_Hova wrote:
    Hmm vad menar du? Kan du gå in på det lite mer?

Vill egentligen bara skita i o deffa:P Har inte så jävla ful kropp. Det är bara höften och ansiktet som är problemet, har lite fett där :(. Annars armarna o brösten ser vältränade ut. För en som väger 94kg är jag inte så tjock.. Det kan vara muskelmassa. Mitt mål är att bli så stark som möjligt och vill gärna tävla i styrkesport osv. Så vad tycker ni jag borde göra? Äta mycket protein. Gå till gymmet (40min promenad) och styrketräna 5 gånger i veckan?

Gör jag rätt? Ursäkta att jag byter ämne.. Men känns som om jag ångrar mig.. Vill verkligen inte förlora mina 40cm armar :P och jag tar 130 i bänk. Senaste tiden när jag har försökt o deffa så förlorar jag bara styrka.

Dabito, du verkar veta sånt.. Hur tycker du jag ska göra? :( Har suttit och tänkt på det här i några dagar.. Jävligt svårt och välja och dessutom är jag obestämd. Kan inte bestämma precis hur jag ska göra..:|

behöver hjälp 😥

Oj, jag trodde det var magen du ville få bort bara, men jag är inte bra med det där och deffa med och räkna kalorier. Har bara erfarenhet av att gå ner i fettmassa utan och tänka på muskler osv.

Dabifo wrote:
    Oj, jag trodde det var magen du ville få bort bara, men jag är inte bra med det där och deffa med och räkna kalorier. Har bara erfarenhet av att gå ner i fettmassa utan och tänka på muskler osv.

Skillnaden??????????????????????????????????????????????????????????????:what::what::what:

Han syftar på att bara banta där man kan skita i styrketräning och proteiner då målet bara är att gå ner i fett och kroppsvikt, inte att även spara muskelmassa.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.