skulle de gå att deffa med denna frukost?

Home Forums Deff och fettminskning skulle de gå att deffa med denna frukost?

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

tjennare har under 2 veckors tid nu mixxat ihop min frukost, innan jag började med de åt jag havregrynsgröt! men är inte så förtjust i de så äter jag de blir de halva skålen sylt..

Nu ser min frukost ut såhär:

Havregryn, 2 ägg, 2 frukter ( de som finns hemma ) och sen mjölk på de. när jag mixxat de i mixern brukar de räcka till 2 ” stora ” glas ( ett glas rymmer 4 dl ).

min fråga är: skulle de gå att deffa med denna frukost?

bjuder på alla stavfel ofc! :p

Ja du kan gå ner i vikt på den frukosten. Omöjligt att veta hur energirik den är och inte har du ju givit någon som helst information om din övriga kost, om din aktivitetsnivå, din vikt, kön o.s.v. Helt omöjligt att ge ett bra svar med andra ord. men självklart kan alla frukostar ingå i en livsstil som genererar viktnedgång.

jag e ju kille på 16 år tränar 4-5 ggr i veckan gjort de nu i 2 år med ett halvårs uppehåll från gymmet då jag var ute å sprang en del.

har en fråga till.. senare när sommaren närmar sig.. är de möjligt att äta ”frukosten” som lunch och kvällsmat?

Ett hett tips är att tillaga äggen och äta dem istället för att råa mixa ner dem i en drink!

manneee wrote:
    jag e ju kille på 16 år tränar 4-5 ggr i veckan gjort de nu i 2 år med ett halvårs uppehåll från gymmet då jag var ute å sprang en del.

har en fråga till.. senare när sommaren närmar sig.. är de möjligt att äta ”frukosten” som lunch och kvällsmat?

”Frukostmat” kan du äta vid vilken tidpunkt som helst. Och tvärtom. Du kan äta spaghetti och köttbullar till frukost och fil och müsli till middag, om du känner för det.

manneee wrote:

Vad du väljer att kalla en måltid ändrar inte näringsinnehåll.

manneee wrote:

Kan kan man väl =)

Men hade jag varit du så hade jag inte käkat havregryn och frukt på kvällen om målet är viknedgång… Äggen räcker nog gott å väl isf =) Eller eventuell kessella/kaseindrink.
    Sista målet på dagen bör vara proteinrikt och ej innehålla för mkt kolisar å fett..

Daniel Lindqvist wrote:
    Men hade jag varit du så hade jag inte käkat havregryn och frukt på kvällen om målet är viknedgång…
    Sista målet på dagen bör vara proteinrikt och ej innehålla för mkt kolisar å fett..

Berätta gärna vilken praktisk skillnad det gör, om dygnets totala energiintag är lika stort.

King Grub wrote:
    Berätta gärna vilken praktisk skillnad det gör, om dygnets totala energiintag är lika stort.

Så då kan man käka endast 150 grams kyckling portioner under hela dagen… och spara all tillhörande pasta/ris och frukostens kolhydrater och käka det i en och samma måltid innan man lägger sig? Även om man inte ändrar på dagens kaloriintag.

Jag föredrar att inte käka allt för energirik mat innan läggdags, då förbränningen är kraftigt nedsatt. Tycker då att det räcker med proteinet och kanske en eventuell riskaka för att optimera proteinupptaget.

Jag vet vem du e herr kostgud :) Men så ser jag på det hela.

Daniel Lindqvist wrote:
    Jag föredrar att inte käka allt för energirik mat innan läggdags, då förbränningen är kraftigt nedsatt.

Har du ett bestämt kaloriintag, blir ju kaloriintaget mindre vid andra tillfällen, i sådana fall, om man föredrar det. Tillfällen, då förbränningen är större…

Jag föredrar att äta ett halvkilo kolhydrat eller mer, direkt innan jag går och lägger mig. Jag kanske inte är stor… men jag är inte direkt fet heller.

King Grub wrote:
    Har du ett bestämt kaloriintag, blir ju kaloriintaget mindre vid andra tillfällen, i sådana fall, om man föredrar det. Tillfällen, då förbränningen är större…

Jag föredrar att äta ett halvkilo kolhydrat eller mer, direkt innan jag går och lägger mig. Jag kanske inte är stor… men jag är inte direkt fet heller.

Jojo jag förstår det där. Så länge man inte överskrider/underskrider dagsbehovet av kalorier så spelar det ingen roll hur man lägger upp kosten osv… Intermittent fasting å hej å hå..

Jag själv föredrar iaf att käka energisnålt innan jag lägger mig =) Både för att förbränningen inte e speciellt hög när man ska sova, och för att jag ska kunna somna…å inte bli för pigg av sista målet =)

Sen funkar ju alla olika… Jag tycker inte att deffen går lika bra när jag käkar kolisar sent på kvällen, medan andra märker motsatsen =)
    Beror kanske mkt på min kassa ämnesomsättning… Jag har väldigt lätt för att gå upp i vikt om jag inte sköter kosten bra.. och på ett sätt som passar mig.

MVH Danne

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.