Slappt och degigt

Home Forums Deff och fettminskning Slappt och degigt

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

Har en fundering jag skulle vilja ha svar på(har sökt men hittar inget:/) det är så att jag har deffat seriöst nu i 7 veckor och innan dess körde jag en ”okontrollerad” deff. Med andra ord, lite (väldigt) käk å massa träning utan att direkt räkna på någonting. Det höll jag på med i cirka 3-4 veckor. Allt som allt så har jag gått ner från 103 till 88kg.

Det jag har lite bekymmer med är att bukfettet, samt en del annat fett blivit väldigt mjukt och degigt på sista tiden, typ senaste 1-2 veckorna. Känns ”kornigt” när man klämmer på det. Innan var det mer fast lixom. Orolig att någonting är fel med deffen. Har legat på ett underskott i kalorier, käkat 2,3g protein per kropps kilo och 1g fett per kilo som king grubbs deffguide säger.

Ska det vara så här eller tror proffsen där ute att något är fel????

Det kan vara så.

Någonting ”fel med deffen” är bland det roligaste uttrycket på forumet hittils.

dinomog wrote:
    Har en fundering jag skulle vilja ha svar på(har sökt men hittar inget:/) det är så att jag har deffat seriöst nu i 7 veckor och innan dess körde jag en ”okontrollerad” deff. Med andra ord, lite (väldigt) käk å massa träning utan att direkt räkna på någonting. Det höll jag på med i cirka 3-4 veckor. Allt som allt så har jag gått ner från 103 till 88kg.

Det jag har lite bekymmer med är att bukfettet, samt en del annat fett blivit väldigt mjukt och degigt på sista tiden, typ senaste 1-2 veckorna. Känns ”kornigt” när man klämmer på det. Innan var det mer fast lixom. Orolig att någonting är fel med deffen. Har legat på ett underskott i kalorier, käkat 2,3g protein per kropps kilo och 1g fett per kilo som king grubbs deffguide säger.

Ska det vara så här eller tror proffsen där ute att något är fel????

[http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/of-whooshes-and-squishy-fat.html]

Kolla in länken.

Jag tror inte att det är något som helst ”fel” på din deff utan att du helt enkelt råkat ut för en väldigt vanligt företeelse, vilken förklaras ingående i artikeln jag länkat till här ovan. :)

Oroa dig inte! Det du råkat ut för är ett kvitto på att ditt fett är på väg bort. Rätt var det är så är det borta en dag. Samma sak hände mig i våras när jag höll på att bränna fett.

Det är så det blir, borde ge dig mer motivation.

Det där med att det känns kornigt är lustigt — precis så har det känts på min mage hela mitt liv, även när jag gått upp(?) i vikt. Nu har jag gått ned lite i vikt, och emedan kornigheten är densamma börjar fettet kännas mjukare.

Vätskefyllda fettceller tror Lyle. Vad tror ni? Egna erfarenheter?

Jag tror att Lyle har rätt, faktiskt.

Detta händer varje gång jag deffar: Vikten står still, men fettet ändrar konsistens.

Helt plötsligt kan man droppa flera kg över en natt, oftast efter att ha stagnerat på vågen i flera veckor.

Weird shit.

Sweet, då är det bara att köra på :) får se om det händer några nattliga mirakel snart

Jon Larsson wrote:
    [http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/of-whooshes-and-squishy-fat.html]

Kolla in länken.

Jag tror inte att det är något som helst ”fel” på din deff utan att du helt enkelt råkat ut för en väldigt vanligt företeelse, vilken förklaras ingående i artikeln jag länkat till här ovan. :)

Grym artikel, har fastnat och undrat vad det e som händer men känns det bättre och artikeln var säkert en motivationshöjare :)

Rawmuscle wrote:
    Grym artikel, har fastnat och undrat vad det e som händer men känns det bättre och artikeln var säkert en motivationshöjare :)

Lyle är grym. :)

Det finns mycket annat intressant också i den där bloggen.

dinomog wrote:
    Sweet, då är det bara att köra på :) får se om det händer några nattliga mirakel snart

Hur har det gått? Några nattliga mirakel ännu? :)

inga mirakel :p har minskat men itne borta helt. Tog en paus i deffen då min flickvänn skulle åka till USA i ett år så då va det inte läge att inte kunna käka ”normalt” med henne. Men nu rullar det på i vanlig takt med kvarg burkar över allt och fisklukt i lägenheten

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.