Home › Forums › Deff och fettminskning › Sliten look av deff
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 maj, 2009 at 23:47 #71434Anonym anvandareMember5 maj, 2009 at 23:47 #562071Anonym anvandareMember
Blir du övertränad sänker du också din ämnesomsättning. Vill det sig riktigt illa kan slutresultatet istället för att få en fyllig, sund och hård look, bli en ”platt, sliten”
I detta fallet så har det hänt mig! Gick in hårt för beach 09 vägde 105 kg och nu väger jag 93.. Vilket gör att jag känner igen mig i detta fallet min hårda look har försvunnit, musklerna finns där och formerna men inte dem buliga musklerna.
Behöver därför tips av er som har varit i liknande sits, vad gjorde du för att få tillbaka hårdheten / fylliga looken ? Utan att lägga på dig onödigt fett? :what:
6 maj, 2009 at 07:49 #562072Anonym anvandareMemberDu har tappat lite tryck (läs: muskelglykogen) i kroppen bara. Bit ihop och fortsätt att dieta, eller ät mer mat och få tillbaka trycket/glykogenet.
6 maj, 2009 at 12:01 #562075Anonym anvandareMemberJag tror att det händer alla.Jag har samma problem.Jag känner mig trycklös, men jag brukar starta min diet i tid och mitt i den tar jag en vecka uppehåll.Då äter jag samma mat jag äter under dieten men fyller på med tex 300 extra kcal under hela veckan plus att jag har en ätar dag.
6 maj, 2009 at 17:04 #562076Anonym anvandareMemberSka testa äta lite mer tror 1300 – 1500 förlite så får vi se om det kommer tillbaka. Läste även att det kan beror på att man övertränat … Tack för tipsen
6 maj, 2009 at 17:50 #562078Anonym anvandareMember1300 är väldigt lite, vad ligger din basala förbränning på? Hur mycket tränar du?
7 maj, 2009 at 09:33 #562080Anonym anvandareMemberunder diet kommer nästa alltid till ett stadie då detta inträffar. Kör på bara, ladda med lite kolhydrater då och då. Väger du 93 låter 1300-1500 Kcal väldigt lågt dock. Öka en del men överdriv inte.
7 maj, 2009 at 09:58 #562081Anonym anvandareMemberFlessa wrote:1300 – 1500 Kcal?Inte undra på att du känner dig orekes/trycklös.. ät mer!
Det där är alldeles för lite.
Jag vet inte hur du ser ut, men om du är i bra form då kan du ligga på 2500 kcal och gå ner i vikt.
Läs det här om du inte redan har läst.”Ditt ungefärliga energibehov kan du räkna ut genom den beprövade Harris&Benedict-ekvationen från 1919:
Män: 66.5 + (13.75 x kg) + (5.003 x cm) – (6.775 x ålder)
Kvinnor: 655.1 + (9.563 x kg) + (1.850 x cm) – (4.676 x ålder)
Slutsiffran är ditt BEE, dvs ditt basala energibehov vid vila.
Därefter multipliceras BEE:t med en stress- och aktivitetsfaktor från 1.2 – 2.0, där 1.2 är en dag framför datorn och 2.0 är en idrottsmans dag inom en konditionsgren, och från summan du får fram (som alltså visar det energiintag du behöver för att din kroppsvikt skall vara konstant vid den aktivitetsnivå du anger) drar du av 500 kcal. Det är kaloriintaget som du bör ligga på för att uppnå viktminskningen av ett halv kilo per vecka.
Är du kraftigt överviktig, dvs har mer kroppsfett än genomsnittspersonen, stämmer inte uträkningen lika bra längre; den är från en tid då medelpersonen var genomsnittligt betydligt smalare och mer vältränad än i dag. Är du överviktig får du räkna med att siffran för ditt energibehov är något lägre än vad uträkningen ger.”
7 maj, 2009 at 10:37 #562082Anonym anvandareMemberPrecis som alla säger ligger du väldigt lågt. Men även under en inte lika extrem deff så kommer du periodvis känna dig lite trycklös. Det är ingen fara, kroppen kommer anpassa sig
7 maj, 2009 at 16:48 #562083Anonym anvandareMemberJo 1500 kcla är lite lite det håller jag med om, men samtidigt känner jag att jag orkar att gå morgonpromenad o sedan ett senare gympass på kvällen. Så länge man har fett kvar så tar ju inte kroppen av musklerna utan från fettet, så länge man inte kommer under en viss fettprocent? Planen är att ligga på 1500 / dagen och sedan öka när man börjar närma sig gränsen… Eller har jag fel? har dock ökat med lite mer kolhydrater nu och det känns bättre även vilat en 2 extra dagar så får vi se ! Otroligt tacksam för alla svar!
8 maj, 2009 at 17:13 #562085Anonym anvandareMemberClueless wrote:Jo 1500 kcla är lite lite det håller jag med om, men samtidigt känner jag att jag orkar att gå morgonpromenad o sedan ett senare gympass på kvällen. Så länge man har fett kvar så tar ju inte kroppen av musklerna utan från fettet, så länge man inte kommer under en viss fettprocent? Planen är att ligga på 1500 / dagen och sedan öka när man börjar närma sig gränsen… Eller har jag fel? har dock ökat med lite mer kolhydrater nu och det känns bättre även vilat en 2 extra dagar så får vi se ! Otroligt tacksam för alla svar!Det stämmer inte, kroppen går inte efter sektioner. Dvs att kroppen går inte på 100% kroppsfett och sen över på dina muskler, detta styrs till stor del av vilken mat du får i dig och om du inte äter rätt kommer dina muskler att drabbas, dom drabbas i vilket fall, men med rätt kost kan du minimera muskelförlusten.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.