Sliter snart mitt hår

Home Forums Deff och fettminskning Sliter snart mitt hår

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 32 total)
  • Author

Ja, jag vet inte riktigt vart jag ska börja… Eftersom jag inte besökt detta så ofta men hoppas kunna lära mig mer…

Men gör väl ett försök

Mitt mål är att minska kroppsfett öka muskelmassa utan att kanske just behöva deffa, det behöver ine gå fort men de bör gå stadigt neråt.

Tränar styrketräning 3-4 gånger i veckan, har ett rörligt jobb och förösker äta sunt. Men unnar mig ibland.

Är 165cm lång väger 73 kg har varit nere och nosat på 70.5kg de jag vägde innan jag började träna. Dessa 3 kg har kommit på ett halvår, innan jag började träna promenerade jag bara och inget annat nu så gör jag ju båda.

Jag får massa tips om hur jag ska äta och inte äta så just nu är hjärnan förvirrad:| Sen fick jag även höra att mina träningspass är helt åt pipan till viss del…

Ett träningspass tar 1.5 tim och då är vi två som tränar och vi kör 2 muskelgrupper med 4 övningar per grupp och 3 rep. Efter det gillar jag en sväng på löpbandet men då fick jag höra att jag måste tillföra näring för att inte bryta ner musklerna….

Börjar väl lite med det här och så får ni väl fråga mer om jag varit otydlig:)

Vad är problemet?

Träna 5 pass i gymmet istället. Mera muskler, högre metabolism!

Har du någon koll på ditt kaloriintag?

Om inte, köp en matvåg.

Gitarristen wrote:
    Vad är problemet?

Glömde du läsa allt?

”Mitt mål är att minska kroppsfett öka muskelmassa utan att kanske just behöva deffa, det behöver ine gå fort men de bör gå stadigt neråt.”

Från mitt första inlägg….

Jon Larsson wrote:
    Har du någon koll på ditt kaloriintag?

Om inte, köp en matvåg.

Har registrerat mig på en sida där man kan skriva in vad man äter och den registerar matintaget.

De rekomenderar 1800kcal per dag och har inte hållt på så många dagar. Men hade en unnar dag och hamnade på 1859 Kcal och en vanlig dag på 1469 Kcal som är en vanlig dag för mig.

Preya wrote:
    Glömde du läsa allt?

”Mitt mål är att minska kroppsfett öka muskelmassa utan att kanske just behöva deffa, det behöver ine gå fort men de bör gå stadigt neråt.”

Från mitt första inlägg….

Inte min mening att verka dryg. Jag hade bara svårt att se vad ditt problem var. Menar du att du inte får några resultat med det träningsupplägg som du har nu?

Vi har exakt samma mål du och jag. Jag kan inte påstå att jag deffar heller. Jag vill bli av med fettet kring magen och samtidigt få mer muskler. Jag tränar 3-4 dagar/vecka på gymmet, tar alla chanser till extramotion i vardagen och kör lite kardio de gånger jag är på gymmet. Jag har slutat med att äta godis och skräpmat. Försäker äta så mycket protein jag kan och mycket grönt. Detta har resulterat i att jag gått ner i vikt, 8 kg på två månader drygt.

Jag gjorde en mätning av muskel- och fettprocenten i kroppen för några veckor sedan. Jag ska göra den igen i juli och se om fördelningen har ändrat sig.

Rådet jag fick var att träna mycket styrka, äta mycket protein och bra kolhydrater.

Gitarristen wrote:
    Inte min mening att verka dryg. Jag hade bara svårt att se vad ditt problem var. Menar du att du inte får några resultat med det träningsupplägg som du har nu?

Vi har exakt samma mål du och jag. Jag kan inte påstå att jag deffar heller. Jag vill bli av med fettet kring magen och samtidigt få mer muskler. Jag tränar 3-4 dagar/vecka på gymmet, tar alla chanser till extramotion i vardagen och kör lite kardio de gånger jag är på gymmet. Jag har slutat med att äta godis och skräpmat. Försäker äta så mycket protein jag kan och mycket grönt. Detta har resulterat i att jag gått ner i vikt, 8 kg på två månader drygt.

Jag gjorde en mätning av muskel- och fettprocenten i kroppen för några veckor sedan. Jag ska göra den igen i juli och se om fördelningen har ändrat sig.

Rådet jag fick var att träna mycket styrka, äta mycket protein och bra kolhydrater.

Jag funderar ibland om det faktiskt är så att jag äter för lite kolisar för viktminskningen har stannat av för längesen och när jag började träna styrketräning så gick jag upp 2-3kg som min kompis säger är mycket muskler vilket jag kan förstå men då vill jag minska fett ännu mer för jag vill uppnå min önskegräns 65 kg.

Kan tyvärr inte sätta upp ett mål där jag aldrig får äta godis/skräpmat för ibland så vill jag ha och om jag då förbjuder mig det så blir det en ond cirkel. Har provat och de ända jag tänkte på och såg var sådant jag inte fick äta

Preya wrote:
    Jag funderar ibland om det faktiskt är så att jag äter för lite kolisar för viktminskningen har stannat av för längesen och när jag började träna styrketräning så gick jag upp 2-3kg som min kompis säger är mycket muskler vilket jag kan förstå men då vill jag minska fett ännu mer för jag vill uppnå min önskegräns 65 kg.

Här förstår jag ingenting. Hur skulle för lite kolhydrater kunna hämma viktnedgången?

Eddie Vedder wrote:
    Här förstår jag ingenting. Hur skulle för lite kolhydrater kunna hämma viktnedgången?

Svältläget omgz!11

Eddie Vedder wrote:

Skrev ju att jag inte vet just pga att jag inte gör det…

Därför jag startade tråden för att få tips om hur man ska eller bör äta/träna För det jag gör funkar ju uppenbarligen inte helt

Preya wrote:
    Skrev ju att jag inte vet just pga att jag inte gör det…

Därför jag startade tråden för att få tips om hur man ska eller bör äta/träna För det jag gör funkar ju uppenbarligen inte helt

Uteslutandet av Kolhydraterna i sig har nog ingen inverkan på resultatet. Du kanske äter för lite kcal totalt eftersom du inte äter kolhydrater. Kött är ganska jobbigt att äta mycket av medan stekt potatis är lätt att äta mycket. Kolhydraterna triggar väl aptiten en del också har jag hört. Du blir mättare på färre kcal helt enkelt. (bara spekulationer från min sida)

Gitarristen wrote:
    Uteslutandet av Kolhydraterna i sig har nog ingen inverkan på resultatet. Du kanske äter för lite kcal totalt eftersom du inte äter kolhydrater. Kött är ganska jobbigt att äta mycket av medan stekt potatis är lätt att äta mycket. Kolhydraterna triggar väl aptiten en del också har jag hört. Du blir mättare på färre kcal helt enkelt. (bara spekulationer från min sida)

Under den korta tid jag kollar Kcal intaget så ligger jag mellan 1400kcal till 1800kcal och utan kolhydrater (poatis, ris & pasta) ligger jag runt 1400 kommer upp till 1800 när jag lägger till detta.

Du säger kolisar triggar sen att man blir mättare på färre kcal, vill du utveckla lite? Vore intressant

Preya wrote:
    Du säger kolisar triggar sen att man blir mättare på färre kcal, vill du utveckla lite? Vore intressant

Nej tvärtom, han skriver att kolhydrater triggar aptiten. Det finns lite vetenskapligt stöd för det men dock mycket anekdotisk evidens.

Jag tillhör den skaran, jag äter kolhydratrikt eftersom den maten jag gillar att äta mycket av innehåller mycket kolhydrater men det ger mig dålig mättnad.

Och ärligt talat har jag fortfarande inte förstått vad du menade med kolhydratintaget. Jag uppfattar det som att du tror du äter för lite kolhydrater och att det skulle påverka din viktminskning negativt. Du får be om ursökt om jag är korkad men så uppfattar jag det du skrivit i alla fall.

Preya wrote:
    Jag funderar ibland om det faktiskt är så att jag äter för lite kolisar för viktminskningen har stannat av

Hur ska man annars kunna tolka det?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 32 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.