Home › Forums › Deff och fettminskning › Sliter snart mitt hår
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 juni, 2009 at 19:56 #640197Anonym anvandareMember
Ja, jag är totalförvirrad vad jag ska och inte ska äta… Just nu vet jag inte ens ut eller in…
Vill kunna äta lite kolhydrater för jag gillar det och jag försöker äta långsamma kolisar.
Men alla säger man ska ta bort för att viktminska, är ju inte ute efter att deffa totalt utan gå ner i vikt men ändå bygga upp mina muskler.
7 juni, 2009 at 20:11 #640198Anonym anvandareMemberPreya wrote:Vill kunna äta lite kolhydrater för jag gillar det och jag försöker äta långsamma kolisar.Men alla säger man ska ta bort för att viktminska, är ju inte ute efter att deffa totalt utan gå ner i vikt men ändå bygga upp mina muskler.
Varifrån fick du då att din avstannade viktminskning kanske berodde på för lite kolhydrater?
7 juni, 2009 at 20:19 #640199Anonym anvandareMembersmurfpucko wrote:Varifrån fick du då att din avstannade viktminskning kanske berodde på för lite kolhydrater?För att min kropp fick för lite energi eftersom jag inte kan äta mer proteiner osv att kroppen då fick för lite energi och att de kan avstanna viktminskning
7 juni, 2009 at 20:33 #640200Anonym anvandareMemberPreya wrote:För att min kropp fick för lite energi eftersom jag inte kan äta mer proteiner osv att kroppen då fick för lite energi och att de kan avstanna viktminskningAtt inta för lite energi är just vad som gör att man går ner i vikt. Och vad skulle hindra dig från mer protein?
7 juni, 2009 at 20:55 #640201Anonym anvandareMemberPreya wrote:För att min kropp fick för lite energi eftersom jag inte kan äta mer proteiner osv att kroppen då fick för lite energi och att de kan avstanna viktminskningDu kan lika gärna skära ner på fettet eller proteinerna, det senare är dock dumt om man vill behålla sin muskelmassa.
Som många redan påpekat i tråden: det handlar om att du måste göra av med mer kalorier än du stoppar i hålet under näsan. Hur du uppnår det är upp till dig själv och vad du trivs bäst med.
7 juni, 2009 at 20:57 #640202Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Att inta för lite energi är just vad som gör att man går ner i vikt. Och vad skulle hindra dig från mer protein?Jag vet bara att det var en som sa att om man får i sig FÖR lite näring kan viktnedgången stanna av pga att kroppen sparar det den får och tar av muskelmassan istället
7 juni, 2009 at 21:48 #640203Anonym anvandareMemberPreya wrote:Jag vet bara att det var en som sa att om man får i sig FÖR lite näring kan viktnedgången stanna av pga att kroppen sparar det den får och tar av muskelmassan iställetOm du förlorar muskler går du ju också ner i vikt. Men om din viktnedgång består av mestadels kataboliserad muskelmassa gör du något väldigt väldigt fel.
7 juni, 2009 at 23:01 #640204Anonym anvandareMemberPreya wrote:Ja, jag är totalförvirrad vad jag ska och inte ska äta… Just nu vet jag inte ens ut eller in…Vill kunna äta lite kolhydrater för jag gillar det och jag försöker äta långsamma kolisar.
Men alla säger man ska ta bort för att viktminska, är ju inte ute efter att deffa totalt utan gå ner i vikt men ändå bygga upp mina muskler.
Nu ska jag inte sitta här och tala om för dig vad du ska äta, för det avgör du själv. Så länge du gör av med fler kcal än du får i dig minskar du i vikt. Men jag kan ju ge dig några tips. Vill du behålla så mycket av muskelmassan som möjligt är det oerhört viktigt att du får i dig dina kcal från proteinrik mat. Kyckling, kalkon, kött, fisk, bönor osv. Vill du äta kolhydrater så gör det också, men det är ju bra om den stora andelen av dina kcal kommer från protein. Fisk innehåller bra fett som din kropp behöver så det kan du äta mycket av. Käka kokt eller ugnsbakad potatis, fullkornsris och fullkornspasta, quinoa. Bröd med mycket fibrer håller magen igång. Mycket grönsaker och frukt. Kesella och Keso är gott och nyttigt. Kesella smaksatt med Fun Light är en klassiker som är svingott! Keso kan du blanda med fruktbitar. Försök att undvika halvfabrikat! Gör egna köttbullar i stället för Mamma Scan t ex.
Drick mycket vatten!
Vill du äta Mc Donalds eller pizza, glass och Ahlgrens bilar eller häva i dig 5 stora whiskey så gör det, men tänk på att inte överstiga ditt dagsbehov av kcal för ofta för då lägger du på dig.
7 juni, 2009 at 23:06 #640205Anonym anvandareMemberPreya wrote:Du säger kolisar triggar sen att man blir mättare på färre kcal, vill du utveckla lite? Vore intressantNä, jag menar att det är lätt att få i sig för mycket kcal om man äter t ex en 150 grams ostburgare med pommes (och efteråt känner sug efter mer pommes) än om man i stället valt att äta en stor 200 g köttbit med grova grönsaker. Du blir mer mätt av att äta kött.
8 juni, 2009 at 08:56 #640206Anonym anvandareMemberGitarristen wrote:Nu ska jag inte sitta här och tala om för dig vad du ska äta, för det avgör du själv. Så länge du gör av med fler kcal än du får i dig minskar du i vikt. Men jag kan ju ge dig några tips. Vill du behålla så mycket av muskelmassan som möjligt är det oerhört viktigt att du får i dig dina kcal från proteinrik mat. Kyckling, kalkon, kött, fisk, bönor osv. Vill du äta kolhydrater så gör det också, men det är ju bra om den stora andelen av dina kcal kommer från protein. Fisk innehåller bra fett som din kropp behöver så det kan du äta mycket av. Käka kokt eller ugnsbakad potatis, fullkornsris och fullkornspasta, quinoa. Bröd med mycket fibrer håller magen igång. Mycket grönsaker och frukt. Kesella och Keso är gott och nyttigt. Kesella smaksatt med Fun Light är en klassiker som är svingott! Keso kan du blanda med fruktbitar. Försök att undvika halvfabrikat! Gör egna köttbullar i stället för Mamma Scan t ex.Drick mycket vatten!
Vill du äta Mc Donalds eller pizza, glass och Ahlgrens bilar eller häva i dig 5 stora whiskey så gör det, men tänk på att inte överstiga ditt dagsbehov av kcal för ofta för då lägger du på dig.
Det är lite sånt här jag är ute efter i tråden, tips på mat och hur man ska kombinera det med träningen.
Vad man ska äta kanske för något på lunchen och vad man kanske ska välja till middagen efter träningen. Om man ska ta vassleprotein eller inte osv
8 juni, 2009 at 09:10 #640207Anonym anvandareMemberJag tycker inte det behöver vara någon större skillnad på lunchen och middagen. Jag brukar äta lite mer kolhydrater efter att jag tränat för att piggna till lite. De dagar jag inte tränar ligger jag lite lägre på kolhydraterna.
När jag käkar lunch köper jag ofta grillad kyckling eller rostbiff på Konsum och äter det med Keso och en paprika eller några minimorötter. En och annan banan till mellanmål eller Kesella med Fun Light Apelsin. Till middag steker jag ofta kyckling lite lätt i olja och kör klart i ugnen. Till det äter jag kokt broccoli med Keso och/eller ugnsgrillade grönsaker. Nu är jag fortfarande i stadiet att jag vill gå ner i vikt. När jag nått mitt mål kommer jag att käka lite mer och bygga mer muskler.
8 juni, 2009 at 09:20 #640208Anonym anvandareMemberGitarristen wrote:Jag tycker inte det behöver vara någon större skillnad på lunchen och middagen. Jag brukar äta lite mer kolhydrater efter att jag tränat för att piggna till lite. De dagar jag inte tränar ligger jag lite lägre på kolhydraterna.När jag käkar lunch köper jag ofta grillad kyckling eller rostbiff på Konsum och äter det med Keso och en paprika eller några minimorötter. En och annan banan till mellanmål eller Kesella med Fun Light Apelsin. Till middag steker jag ofta kyckling lite lätt i olja och kör klart i ugnen. Till det äter jag kokt broccoli med Keso och/eller ugnsgrillade grönsaker. Nu är jag fortfarande i stadiet att jag vill gå ner i vikt. När jag nått mitt mål kommer jag att käka lite mer och bygga mer muskler.
Har du tips på bra frukostar?
Måste kunna ha med mig när jag jobbar
8 juni, 2009 at 09:22 #640209Anonym anvandareMemberPreya wrote:Vad man ska äta kanske för något på lunchenOst- och skinkpaj med broccoli
Preya wrote:och vad man kanske ska välja till middagen efter träningen.Renskavsgryta med potatis.
8 juni, 2009 at 09:26 #640210Anonym anvandareMemberJag googlade upp några skolmatsedlar så får du lite exempel på bra mat:
[http://www.norrkoping.se/barn-utbildning/forskolor/matsedel/]
[http://www.norrkoping.se/barn-utbildning/grundskolor/matsedel/]
[http://www.uppsala.se/Startsida/Skolaforskola/Skolmatsedel/]
[http://www.soderhamn.se/utbildningskolabarn/grundskola/skolmatsedel.4.11e321491179eaa6008800010901.html]8 juni, 2009 at 09:30 #640211Anonym anvandareMemberPreya wrote:Har du tips på bra frukostar?Måste kunna ha med mig när jag jobbar
T ex. Kokta ägg, fil och müsli eller knäckebröd med skinka och havregrynsgröt med lättmjölk. Blanda i ett ägg i gröten.
Apelsinjuice, rostat ljust bröd med marmelad och ost är ju svingott, men det kan du spara till lördagmorgonen. :up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.