Snacks/Godis – nyttigt alternativ?

Home Forums Deff och fettminskning Snacks/Godis – nyttigt alternativ?

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Tjabba! Har inte deffat seriöst än men jag har en tendens o alltid äta mindre nyttiga saker på kvällen. Blir alltid lite småhungrig o vräker i mig diverse godis, kakor osv. vilket inte skulle funka o göra när man deffar.

Har någon tips på nåt gott/mättande snack eller kvällsmål man kan ta när det är dags för deffen?

Kessella med funlight, minikeso med mandariner blandat, alt knapra på en morot eller tomat. Det smidigaste är att se till att inte ha smågodis och kakor hemma blir så mycket lättare då.

Tyvärr så bor jag med massa löst folk (även kallad familj) som alltid köper hem massa mindre nyttiga saker som sen ligger framme. Men iaf inte dags för deff än så får försöka lära mig att låta bli godsakerna tills det e dags för deffen.

Bär (tinade frysta eller färska) av olika slag är sött, gott och kalorisnålt. Söta med socker eller sötningsmedel om du vill. Ät som de är eller med keso/kesella eller liknande.
    Mums!

Ett annat tips för att dämpa potentiellt godissug är att borsta tänderna med stark tandkräm när du känner dig sugen. Eller svep två stora glas vatten, det dämpar också lusten att stoppa något i munnen. Tugga tuggummi.

Jordgubbar, vindruvor, vattenmelon, godiset man ska leva på :D

Exotiska frukter är både gott och kompliterar sötsuget på bästa sett om du inte vill stoppa i dig en påse lösgodis. Passionfrukt och melon är två favoriter.

Cola light är väl bra under deff? Sen är väl nötter ett relativt ´nyttigt´alternativ till snacks?

Marza: jag hade själv samma problem för inte alls längesedan… tänk efter, e du hungrig eller bara sugen? själv var jag ofta bara sugen å då gav jag blanka f*n i det.. förstår dock att din situation är jobbig om det alltid ligger framme kakor och liknande, jag tog bort allt sånt från hemmet och då blev det inte så jobbigt… men försök avvänja dig suget, försök att säga till dig själv, du kan ju börja med 1 kväll i veckan å öka succesivt om det känns bättre. jag tkr dock det är lättare att bara lägga av helt å hållet….

å om du e hungrig så kan du ju ta nån frukt eller liknande som det nämts tidigare i tråden.

Eiselt Double Pro choklad… Proteinckokladpuddig. Gott o perfekt som kvällsmål.:P
    Mvh

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.