Söker bekräftelse!

Home Forums Deff och fettminskning Söker bekräftelse!

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Hej,

Är 23år och har tränat fotboll och styrketräning i många år men har under det senaste halvåret kört enbart gym 4 ggr/vecka. Har sedan september ökat från ca 71kg(min lägsta punkt sen jag var 15) till 85-86 kilo i vikt och jag är 179cm lång(har vägt runt 85 tidigare för några år sedan när jag tränade som mest). Som ni kanske förstår så är det lite fett som har hakat sig fast under resan(dock inte så mkt som man skulle kunna tro;)) och nu känner jag att jag har nått en storlek på muskler som jag är hyfsat nöjd med så då vill jag ju gärna bli av med ”dövikten” till sommarn.

Har inget speciellt träningsprogram utan jag har tänkt börja köra spinning ett par ggr i veckan, plus att köra några morgonpromenader i veckan. Från noll konditionsträning alltså!!

Vad gäller kosten så har jag förut haft en viss förkärlek för snabbmat i form av pizza, kebab, hamburgare o.s.v. och eftersom jag aldrig har blivit tjock så har det inte gjort mig något. Men nu vill jag ju som sagt trimma till mig så jag har därför lagt av med allt vad snabbmat heter och äter nästan enbart basprodukter i form av potatis, fullkornsris, fullkornspasta, kött, fisk, kyckling, lätta mejeriprodukter, ägg, knäckebröd och grönsaker. :emo-thumb För jag käkade mindre nyttig mat även hemma.

Min fundering är följande, tror ni att detta räcker för att trimma till sig inför sommaren? Om ja så undrar jag om ett mål snabbmat i veckan skulle paja det hela?:( Är student som jobbar extra på donken och jag tror att det skulle bli bra mkt lättare att låta bli om man fick smaka en gång i veckan iaf:p

Z.. wrote:
    Börja med att läsa [http://forum.body.se/showthread.php?t=22347 Deffguiden.]

Negativ kaloribalans kommer göra att du går ner i vikt. (ät mindre, träna mer eller kombinera dessa två.)

Tänk på att en grov ätardag (lätt med snabbmat) kan nollställa en veckas kaloriunderskott. Har du koll kan lite snabbmat vara ok någon gång ibland.

Lycka till!

Ska jävligt mkt till för att man ska ”nollställa” en vecka, har legat på så lite som ca 4-500 kcal underskott hela vecka o kunnat äta flera tusen kcal extra en el ävemn 2 dagar o ändå tappat 1-1,5 kg varje vecka, allt handlar inte bara om kcal in o kcal ut även om mkt kan förklaras så…

Z.. wrote:
    Börja med att läsa [http://forum.body.se/showthread.php?t=22347 Deffguiden.]

Negativ kaloribalans kommer göra att du går ner i vikt. (ät mindre, träna mer eller kombinera dessa två.)

Tänk på att en grov ätardag (lätt med snabbmat) kan nollställa en veckas kaloriunderskott. Har du koll kan lite snabbmat vara ok någon gång ibland.

Lycka till!

Tack för svaret,

tanken var inte en grov ätardag utan snarare att äta ett mål snabbmat i veckan, idag t.ex. skulle man kunna äta en burgare till lunch och sen äter man bra mat till frukost och middag.

Anders Carlsson wrote:
    Ska jävligt mkt till för att man ska ”nollställa” en vecka, har legat på så lite som ca 4-500 kcal underskott hela vecka o kunnat äta flera tusen kcal extra en el ävemn 2 dagar o ändå tappat 1-1,5 kg varje vecka, allt handlar inte bara om kcal in o kcal ut även om mkt kan förklaras så…

Om du skulle kunna utveckla det där svaret lite skulle nog många bli glada, speciellt jag.

Tabbe wrote:
    Om du skulle kunna utveckla det där svaret lite skulle nog många bli glada, speciellt jag.

Även jag är intresserad av ett mer utförligt svar.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.