Söker Råd/Tips till deff.

Home Forums Deff och fettminskning Söker Råd/Tips till deff.

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Hej.
    Kortfattat om mig:
    21 år
    181.5 cm
    80 kg

Gymmar 5 ggr/vecka. Tar 1 DL protein shake efter träning.
    Ganska muskulös, har tränat i cirka 8-9 månader nu.
    När det kommer till kost så är jag rent ut sagt kass. Självklart vet jag att det är bättre att äta en portion kycklinfile och grönsaker istället för en pizza, men jag skulle vilja ha hjälp så jag kan få den maximala deffen.

Alcohol, godis och skräpmat kan jag klara mig utan, så det borde ju hjälpa en del.

* För att komma till tal så vill jag ha reda på ett bra matschema måndag-söndag.

*Hur mycket jag kan gå/springa i veckan då jag behåller musklerna.

*Vilka kostillskot (från gymgrossisten) som man kan ta/inte ta under deff. (kreatin o sånt m.m)

* Tips hur man kombinerar styrke och konditionsträning.

Har mest fett runt nedre magen och på sidorna. (orsaken till det är la alcohol och bakis pizzan) Annars så är det inte så mycket.

Är för tillfället arbetslös så kan ge 110%.
    Så om det är nån villig och kunnig själ som kan hjälpa mig på traven och ge mig det maximala deff programmet så vore jag oerhört tacksam.

Tips på bra mat:
    Kyckling, nötter, bär, frukt, ägg, tonfisk, ris (gärna fullkorn), fet fisk, avokado, havregryn (gärna fullkorn), grovt bröd, nötfärs, mjölk, kvarg/kessela (optimalt innan läggdags). Dela upp det så du får i dig minst 2g prot/kg, ca 1g fett/kg och fyll upp sedan med kolhyderater till önskat kaloriunderskott där jag rekomederar -500kcal per dag. Här räknar du ut hur mycket du gör av med http://matkalkyl.se/berakna-energibehov-kcal.php .

Tillskott jag använder under deff är bcaa, whey, kasein, kreatin, multivitamin och omega-3 känner inte att jag behöver något annat, ifall du känner dig trött i deffen på passen och att du tar slut kan du la ta någon PWO också men känner inte att jag behöver det.

Hur mycket du kan springa och gå under deffen är inte den avgörande faktorn om du kommer lyckas eller inte då en PW på 40min hastighet 7.2km/h för mig bränner 290kcal. Jag brukar börja dagen med en powerwalk (PW) i deff och sedan köra styrketräning 5dagar i veckan, din kropp kanske inte klarar det så jag skulle rekomendera dig att köra 4dagar i veckan styrketräning och ta en Powerwalk alt. jogga lätt eller köra lite HIIT i 15min (Högintensiv intervallträning).

Ät ofta 5-7ggr om dagen. Lägg upp måltiderna så att du får i dig protein vid alla tillfällen så du stimulerar din proteinsyntes så fint som det heter.

Läs igenom denna https://www.body.se/forum/deff-och-fettminskning/deffguide-266225 så får du nog lite mer klarhet i din deff lycka till!

Mvh Vincent!

Tack Tack. fått ut hur mycket jag ska äta nu iaf, och kollat på många andra trådar och bloggar. Så lagt upp ett 2 månaders schema nu som jag ska hålla, så får se om det ger resultat :)

kanske en dum fråga men var inte på matkalkylen och kollade då ja med tänkt vara lite mer seriös med maten och göra upp ett mat schema. Hur många procent ska ja ligga på i protein, kolhydrater samt fett? när ja fyller i det på matkalylen?

Jag är 25 år gammal tränat 2-3 år tränar 5-6 ggr i veckan.
    170 cm lång och väger 72 kilo.
    Tacksam för svar.

Mvh

2g protein/kg kroppsvikt och 1g fett/ kg kroppsvikt och resten kolhydrater tror jag det är :)

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.