Home › Forums › Deff och fettminskning › Stagnering i deffen?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 juni, 2008 at 09:11 #73079Anonym anvandareMember3 juni, 2008 at 09:11 #581084Anonym anvandareMember
Hej.
Mitt första inlägg här, så ber i förväg om ursäkt för eventulla missar jag gör 😮
Till mitt problem.
Började för ca 3-4 veckor sedan med att följa den termogena dieten. Drog direkt ned på hiit träning och har nu istället kört massa promenader och lågintensivträning.
Gick riktigt bra första veckorna och droppade ca 3kg på bara ett par veckor.
Kanske ska nämna att jag är 24år. 171cm och vägde 75,1kg när jag började.
Har nu stannat på en vikt på ca 71,1kg och stått still nu i lite över en vecka.En vanlig dag för mig ser ut enligt följande.
06,45
Tar en ”sun tight” piller och kör en morgonpromenad på ca 45-60 min.
07,50
Frukost.
250g lättkeso
150g kyckling eller tonfisk
Lunch
Lax/kyckling eller någon form av kött, beroende på vad som går att hitta på stan. Kör ofta lunchbufe där jag själv kan plocka vad jag vill. lunchen brukar ligga på ca 400-700kcal, beroende på utbud.
mellanmål
proteindrink, whey 80 med minimjölk till. Försökt med vatten, men går helt enkelt inte.
Middag
Ofta kyckling med sallad till, alterantivt kokar eller steker upp fisk.
Slinker ofta ned ett ägg eller två till middag, kvällsmat också.
Hamnar på ett ca intag på 1700-1800kcal om dagen
Vid träning drar jag ned på intaget och tar en gainomax efter träningen, för att få i mig lite kolhydrater. Men ligger aldrig på mer än 100g kolhydrater (totalt på en dag) när jag tränar, när jag inte tränar så ligger maxintaget på 10-30g beroende på vad man äter.
en vanlig dag blir det ca 250-270g protein, 30-60g fett och 45-70g kolhydrater, ca värden.Under veckorna följer jag det här slaviskt, och på helgerna kör jag nästan lika hårt, har slinkt ned ett par kulor glass, och någon öl på lördagen, men inga stora mängder, samt att jag aldrig sticker över 1800kcal i intag.
Styrketräning är 1-2ggr i veckan, helkropp samt volleyboll 1-2ggr i veckan, hårt tempo.
Frågan är nu alltså: Är jag nojig bara för att jag inte går ned så mycket, eller måste jag ändra något? Jag vill ned 2kg till fram till nästa söndag. känns som om jag borde klara det?
Har läst genom all info jag hittar om termogena dieten, samt de flesta inlägg här på body, men hittar inte riktigt svar på om jag gör något fel.Tacksam för hjälp:|
3 juni, 2008 at 09:53 #581085Anonym anvandareMemberBara rent spontant så är det normalt och få en ganska rejäl drop de första veckorna pga att glykogenförråden töms. Eftersom du endast väger 71 kg så låter ju 3 kg ganska rimligt på dessa veckor (~4%). Att du sedan stoppat upp lite är inget direkt ovanligt. Kroppen gör allt för att anpassa sig. Testa att chocka kroppen med att skippa ätardagen i två veckor (ersätt iallafall glassen med något nyttigare). Ta med lunchlåda med riktiga nyttigheter isället för att äta ute, så har du bättre koll.
3 juni, 2008 at 10:10 #581086Anonym anvandareMemberAh, då var det precis det jag trodde.
Då blir det till supernyttiga helger nu då ett par veckor.
Gällande lunchlåda blir det dock alltid fisk”utan sås” eller fettsnåla kötter. Och finns det inget bra alternativ blir det en sallad med grönsaker och kyckling/räkor och liknande.
Annars en helt grillad kyckling, utan skinn. borde funka?3 juni, 2008 at 10:50 #581087Anonym anvandareMemberJag ser ingen anledning att noja över att viktförlusten uteblivit en vecka. Själv kan jag stagnera på vågen i flera veckor, för att sedan droppa markant över en natt.
Och ja, jag kör DTD.
Ha lite is i magen och gör en ansträngning att hålla kostupplägget så strikt som möjligt så kommer det att släppa vilken dag som helst.
3 juni, 2008 at 11:00 #581088Anonym anvandareMemberPrecis, håll ut det kommer. Bara bra att det inte sker för snabbt, då är ju risken att det innefattar muskelförlust… Där till nästa viktiga punkt. Vågen är inte alltid den bästa värdemätaren. Känner du att fettet släpper kring magen så är detta en bättre signal
3 juni, 2008 at 11:17 #581089Anonym anvandareMemberTack
Kände jag behövde höra det här från lite mer erfarna folk.
har droppat ca 10 cm över midjan, så visst har det hänt en del. men ligger fortfarande kvar lite skit som täcker magrutorna3 juni, 2008 at 11:27 #581090Anonym anvandareMember…och det är tyvärr den skiten som är svårast att få bort. Gick själv ner från 106 till 94 under min första deff. Fick fram rutorna bra tyckte jag då..men har man en gång blivit av med det värsta fettet och sedan inte lägger på sig för mycket så blir det bara bättre för varje gång känns det som. Man liksom mejslar fram dem mer för varje gång. Så kör hårt så kommer det, men ge det tid
3 juni, 2008 at 11:34 #581091Anonym anvandareMemberJapp, blir till att köra stenhårt här nu i två veckor, ta lite semester och sen hoppa på deffningståget igen.
Men jag bör alltså inte ändra något direkt i träning, eller kost? Förutom skippa det lilla onyttiga jag då äter?
3 juni, 2008 at 11:35 #581092Anonym anvandareMemberLycka till…
3 juni, 2008 at 18:05 #581093Anonym anvandareMemberWoosh!
Använder du mycket tillskott och prestationshöjare?
4 juni, 2008 at 08:10 #581094Anonym anvandareMemberNej, inte mycket alls ”tycker inte jag ialla fall”
Tar thight piller, rätt bra med lite koffeinkick och energi till morgonpromenaden, får så lätt håll annars.
Sen blir det eventuellt en förmiddags proteindrink. 4-5 dagar i veckan.
Förutom det, inget -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.