Stämmer detta ?

Home Forums Deff och fettminskning Stämmer detta ?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • Author

Hej har läst genom deffguiden och plusat och gångrat så som man skall
    och ja fick fram detta som ja skall få i mig under en dag, undra bara om detta stämmer….

kan skriva lite om mig bara

ålder 25

vikt 76.6kg

längd 170cm

inte mycket kroppsfett på kroppen,

ja skall ligga på 3100kcal om dagen fick ja fram av tabbelen om ja skall ligga 500kcal under mitt normala behov

PROTEIN

627 kcal protein om dagen
    153 gram Protein om dagen

FETT

712 kcal fett om dagen
    76,6g fett om dagen

KOLHYDRAT

1761 Kcal kolhydrat om dagen
    429g kolhydrat om dagen

mvh Ogge

ålder 25

vikt 76.6kg

längd 170cm

66.5 + (13.75 x 76.6) + (5.003 x 170) – (6.775 x 25)

66.5 + 1053 + 850.5 – 169.5 = BEE 1800kcal

BEE * 1.2-2 (Och här har du räknat på en elitidrottsman inom konditionssport, stämmer verkligen det att dina dagar ser såna ut?)

Personligen hade jag lagt mig på 3g protein per kg kroppsvikt.

Albin wrote:
    (Och här har du räknat på en elitidrottsman inom konditionssport, stämmer verkligen det att dina dagar ser såna ut?)

Aktivitetsnivån för en sån idrottare, typ elitskidåkare, är betydligt högre än 2.0 en hård träningsdag.

ja visste inte vad ja skulle välja men ja kan säga ja kör gym 4 dagar i veckan försöker springa 2 gånger i veckan, utvöer jobbar ja på lager rör mig ganska mycket där så ja vet inte vad ja skall ligga på för aktivitest nivå? vad tycker du? 1.5?

mvh oscar

Tänkte slänga upp en bild förresten, skall ja byta forum till medlems bilder då?

oglecki wrote:
    ja visste inte vad ja skulle välja men ja kan säga ja kör gym 4 dagar i veckan försöker springa 2 gånger i veckan, utvöer jobbar ja på lager rör mig ganska mycket där så ja vet inte vad ja skall ligga på för aktivitest nivå? vad tycker du? 1.5?

mvh oscar

Tänkte slänga upp en bild förresten, skall ja byta forum till medlems bilder då?

1,5 låter som en vettig siffra i ditt fall.

Ja, du ska byta till underforumet för ”medlemsbilder”.

oglecki wrote:

Som lagerarbetare kan helt klart räkna på en högre siffra än 1.5. Hur långt löper du?

oglecki wrote:

nej lägg den här

Tommy Ivarsson wrote:
    Ja, du ska byta till underforumet för ”medlemsbilder”.

Nej bättre att hålla sig här om han vill ha utvärdering utifrån deffupplägget.

Eddie Vedder wrote:
    Som lagerarbetare kan helt klart räkna på en högre siffra än 1.5. Hur långt löper du?

Nu vet jag inte hur mycket lagerarbete du utfört eller är van vid. Men rent generellt nu för tiden är lagerarbete inte allt för tungt längre. Inom större industrier används plattformar och transportassistans av olika slag så fort tyngre vikter ska transporteras.
    Ergonomin har blivit så grymt mycket bättre de senaste åren och de flesta seriösa företag har egna ergonomer som analyserar varenda rörelse som ska göras och avgör därefter om hjälpmedel behövs.

Vad jag egentligen vill ha sagt är att lagerarbete ”behöver” per se inte vara tungt men kan likväl vara det. Finns bara inget generellt ”lagerarbete=tungt jobb” längre. ;)

Eddie Vedder wrote:
    Nej bättre att hålla sig här om han vill ha utvärdering utifrån deffupplägget.

Där har du en poäng!

Tommy Ivarsson wrote:
    Nu vet jag inte hur mycket lagerarbete du utfört eller är van vid. Men rent generellt nu för tiden är lagerarbete inte allt för tungt längre. Inom större industrier används plattformar och transportassistans av olika slag så fort tyngre vikter ska transporteras.
    Ergonomin har blivit så grymt mycket bättre de senaste åren och de flesta seriösa företag har egna ergonomer som analyserar varenda rörelse som ska göras och avgör därefter om hjälpmedel behövs.

Det var just den typen av lagerarbete jag utgick ifrån. Vore det mer fysiskt aktivt arbete än så skulle jag gissa ännu högre.

jag är rätt ny med löpning så ja löper ca 45m upp till 1 h kör både utomhus och på gymet på bandet, skall börja med cross trainer också variera lite…

oglecki wrote:
    jag är rätt ny med löpning så ja löper ca 45m upp till 1 h kör både utomhus och på gymet på bandet, skall börja med cross trainer också variera lite…

Jag frågade hur långt, inte hur länge.

Albin wrote:
    ålder 25

vikt 76.6kg

längd 170cm

BEE * 1.2-2 (Och här har du räknat på en elitidrottsman inom konditionssport, stämmer verkligen det att dina dagar ser såna ut?)

ja ökar till 3g per kroppskilo och drar ner lite på kolisarna då, då borde det väl bli rätt?:D

Albin wrote:
    ålder 25

vikt 76.6kg

längd 170cm

Tommy Ivarsson wrote:

Vad jag egentligen vill ha sagt är att lagerarbete ”behöver” per se inte vara tungt men kan likväl vara det. Finns bara inget generellt ”lagerarbete=tungt jobb” längre. ;)

Där har du en poäng!

ja kanske kan tilläga ja kör för det mesta truck så jätte tungt skulle ja inte säga det är alltid:) ja har normalt arbete känner mig inte utsliten eller nått efter jobbet så man kan säga normalt arbete,

Eddie Vedder wrote:
    Jag frågade hur långt, inte hur länge.

5km försöker ja hålla mig inom, men kommer säkert öka när ja vant mig lite…

[http://pici.se/pictures/uiCWLGJek.jpg]

la upp en bild här vet ej om den funkar men

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.